تاریخ : سه شنبه 14 فروردين 1397
کد 1880

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

اشتغال ثمره حمایت از تولید داخل است/ لزوم ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی با دلارهای نفتی

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از شاخه‌های حمایت از تولید داخلی ایجاد اشتغال است و زمانی که مصرف تولید داخل افزایش یابد به‌مراتب به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند.
به نقل از فارس مصطفی رناسی ضمن ابراز خرسندی از نام‌گذاری سال ١٣٩٧ از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امید است برنامه‌ریزی دقیق و اساسی صورت گیرد و همچون سال‌های گذشته عمل نشود و واردات کالاهای مصرفی ممنوع شود.
وی افزود: پیشنهاد ما این است که واردات کالاهای مصرفی فقط در قبال صادرات صورت گیرد و به‌هیچ‌عنوان دلارهای نفتی صرف واردات کالاهای مصرفی نشود.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان کرد: انتظار می‌رود که دولت مصوبه‌ای ارائه دهد تا ورود هرگونه کالای مصرفی با دلارهای نفتی ممنوع شود و فقط در قبال صادرات بتوانند واردات انجام دهند و دلارهای نفتی صرف سرمایه‌گذاری برای نوسازی صنایع شود.
رناسی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی صورت گیرد و ماهانه واردات کنترل شود و متناسب باهدف گذاری‌های انجام‌شده اندازه‌گیری شود و بررسی شود که چه میزان موفقیت در هر دوره به‌دست‌آمده، می‌تواند به حمایت از تولید داخل و همین‌طور ثمره آن‌که ایجاد اشتغال است؛ منجر شود.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان از نام‌گذاری سال جدید بسیار خوشحال هستند و فقط امیدوار هستیم که برنامه عملیاتی برای تحقق این امر در نظر گرفته شود.
تأکید کرد: هدف باید ایجاد اشتغال برای مردم باشد و هر کمکی که قرار است به هر خانواده‌ای بشود، حتی اگر این کمک تا حدی زمان‌بر است، باید در زمینه ایجاد اشتغال باشد و یک اشتغال به هر خانواده ایرانی افزوده شود تا ثمره بلندمدت‌تری داشته باشد.
رناسی در همین راستا اضافه کرد: اگر یک اشتغال به خانواده‌ای اضافه شود، مملکت ازنظر مشکلات مادی، معنوی، مسائل اجتماعی و سیاسی مصون خواهد ماند و در راستای رشد اقتصادی گام برمی‌دارد.
وی اذعان داشت: هرگونه یارانه‌ای باید هدفمند و در جهت ایجاد اشتغال داده شود و حمایت از تولید داخلی نیز یکی از شاخه‌های آن ایجاد اشتغال است و زمانی که مصرف تولید داخل افزایش یابد به‌مراتب به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند و ثمره آن به همه خانواده‌ها خواهد رسید.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: امید است دولت و مردم آستانه تحمل خود را در زمینه ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی بالا برده و اگر در کوتاه‌مدت واردات ممنوع شد و کالای وارداتی کم شد، مردم سعی کنند با جایگزین کردن کالای ایرانی به حمایت از تولید ملی بپردازند و احتکار صورت نگیرد.