تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1396
کد 1870

در نشست پایان سال کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

واردات کالا نیاز به بازنگری دارد/پلت فرم ها مهمترین رقیب کسب و کارهای فعلی اند

نشست پایان سال کمیسیون تجارت،خدمات و ارتباطات با حضور رییس اتاق،رییس و اعضای کمیسیون تجارت در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد
سهل آبادی:واردات کالا نیاز به بازنگری دارد
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در  این نشست گفت:در بدترین شرایط تولید قرار گرفتیم. در شرایطی که خودمان تولید کننده و صادرکننده فرش دستباف  به جهانیم به کشور فرش دستباف چینی وارد می شود.
وی اضافه کرد:استان اصفهان با 2 هزار واحد نساجی نقش مهمی در تولید منسوجات دارد ولی میلیون ها  دلار پتو وارد کشور می شود.
سهل آبادی با انتقاد از واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود،گفت: عوارض واردات تنباکو در کشوری که مهد تولید تنباکو است 5 درصد است ولی  عوارض تجهیزات پزشکی قلب برای درمان بیماران قلبی 15 درصد است.این نرخ ها جای تعجب دارد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار دخالت نکردن دولت در روابط کار بین کارگر و کارفرما شد و گفت:دخالت دولت باعث شده که هیچ کارفرمایی به خود اجازه به کارگیری کارگری ندهد.
 
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست  گفت:کمیسیون از سال گذشته فعالیت های خود را بر  چهار محور اصلی مرکز رشد صادرات،هوش تجاری و مصنوعی،مقابله با قاچاق و پیگیری قطار پرسرعت اصفهان و تهران  تمرکز داشته است .
وی تصریح کرد:مرکز رشد صادرات به عنوان یک مرکز زیرساختی برای شرکت های مدیریت صادرات از سوی اتاق بازرگانی در ساختمان کمال اسماعیل راه اندازی می شود .
گلشیرازی توجه به برند تجاری را یکی دیگر از فعالیت های کمیسیون در راستای معرفی توانمندی های تولیدی استان برشمرد و گفت:بایستی برند اعلا برای محصولات استان اصفهان ایجاد کنیم تا در بازارهای جهانی بتوانند حضور فعال داشته باشند.
وی قاچاق سالانه 20 میلیارد دلار  کالا به داخل کشور را رقابت غیر منطقی با تولید کنندگان داخلی دانست و گفت:تولیدکنندگان با یک موولفه غیر اقتصادی در بازارهای داخل رقابت می کنند.
امیررضا حسنی تحلیلگر اقتصادی در این نشست گفت:بنگاه های اقتصادی پیشرو در شرایط کنونی باید واحد RDI  (واحد تحقیق و توسعه و نوآوری) ایجاد کنند.
وی پلت فرم ها  را مهمترین رقیب کسب و کارهای فعلی دانست و گفت:بیشترین حمل و نقل در تهران را شرکت اسنپ انجام می دهد ولی حتی مالک یک خودرو نیست.
حسنی تصریح کرد:پلت فرم های حسابداری،حمل و نقل  و فروش کالا در حال راه اندازی است.    
وی افزود: ظرف مدت 10 سال آینده تکنولوژی به اندازه 50 سال گذشته رشد می کند.
حسنی  خطاب به بازرگانان استان اصفهان گفت:پلت فرم ها با سرعت بسیار در حال تصاحب بازارها می باشند و تا دیر نشده از این ابزار برای ادامه کسب و کار خود استفاده کنید .
تحلیلگر اقتصادی بیکاری،نظام بانکی،فساد اقتصادی،بدهی دولت،هدفمندی یارانه ها،صندوق بازنشستگی،سرمایه گذاری خارجی،نظام ارزی،مسکن و محیط زیست را چالش های اقتصاد ایران در سال 97 برشمرد.
وی 75 درصد شکست بنگاه های اقتصای را دنبال کردن استراتژی اشتباه دانست وگفت:جاگیری اشتباه  در سیاست گذاری  عامل اصلی ورشکستگی شرکتهاست .
وی تصریح کرد:پیش بینی اقتصاد ایران در سال 97 شامل افزایش ضربه پذیری بازار بورس در مقابل افزایش ریسک های سیستماتیک و مقابل  بازگشت برخی از  تحریم ها، ضربه پذیری بالای  شرکت های مصرف کننده مواداولیه در بازار بورس ،رشد شرکت های صادرکننده مواد اولیه ،  افزایش شدن نوسانات در بازار بورس ،تاثیر مثبت افزایش قیمت نفت و مواد اولیه در سطح جهان بر شرایط عمومی بازار بوس ایران ،رشد بیشتر شرکت های وابسته به بخش مسکن ،پیشرو بودن فلزات اساسی ،فرآورده های نفتی ،پتروشیمی ها و معدنی ها نسبت به سایر گروه ها ،احتمال شوک های منفی بازار بورس با باز شدن نمادهای بسته بویژه نمادهای بانکی و در صورت تکرار بسته های انقباظی بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز است.
آلبوم تصاویر 3254-12-1396