تاریخ : پنجشنبه 17 اسفند 1396
کد 1855

امضاء تفاهم نامه همکاری بین کنفدراسیون صنایع استان فوجیان چین و اتاق بازرگانی اصفهان

طی سفر یک هیات 10 نفره چینی به سرپرستی معاون اتاق بازرگانی و صنایع فوجیان، تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و کنفدراسیون صنایع استان فوجیان منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه محسن پورسینا، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به حضارگفت: در طول چند دهه اخیر حجم مبادلات تجاری بین ایران و چین افزایش یافته و روابط مطلوب بین دولت ها نیز زمینه ساز تعاملات موثر اقتصادی دو کشورشده است. وی تصریح کرد: چین در زمینه هایی چون صنعت خودرو، فولاد، سیمان، آجر، صنایع نساجی و پوشاک همکاریهای موثری با ایران داشته و سهم قابل توجهی از بازار کشورمان را به دست گرفته است. عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به استقبال گردشگران چینی از ایران، اظهار امیدواری نمود: با توجه به پیشینه فرهنگی، تاریخی و هنری موجود در کشورمان بر حجم این گردشگران افزوده شود. پورسینا در پایان سخنان خود افزود: اتاق بازرگانی اصفهان با آغوش باز پذیرای هیات های تجاری چین خواهد بود و امید است این تعاملات منجر به عقد تفاهم نامه هایی در زمینه های مختلف میان دو کشور شود. 
علیرضا سالاریان، رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان نیز گفت: با بهره مندی از پتانسیل های زیادی که در بخش های اقتصادی و گردشگری استان اصفهان وجود دارد می توان روابط اقتصادی و تجاری مطلوبی با استان فوجیان چین برقرار نمود. وی در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی، اقتصادی و گردشگری ایران شناخته می شود، افزود: علاوه بر وجود صنایع سنگین شناخته شده ای مانند فولاد و ذوب آهن در این استان، صنایع دستی آن نیز از شهرت جهانی برخوردار است. سالاریان از برنامه تقویت روابط اصفهان با شهرهای مختلف کشور چین در زمینه گردشگری با تعامل سفارت و کنسولگری ایران و همکاری چین در آینده خبر داد و تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان یکی ازمهم ترین اتاق های بازرگانی در کشور بوده و دارای روابط مطلوبی در زمینه اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا می باشد.  سالاریان اظهار امیدواری نمود: این اتاق بتواند تعاملات موثری با استان فوجیان که یکی از استان های مهم چین می باشد، برقرار کند.
همچنین LI JIARONG لی جیارونگ، معاون اتاق بازرگانی و صنایع فوجیان چین نیز در این نشست با اشاره به اینکه چین حدود هزار سال از طریق جاده ابریشم با ایران تعاملات تجاری و فرهنگی برقرار کرده است، گفت: استان فوجیان در این مسیر مهم قرار گرفته و بزرگ ترین مبادلات تجاری آن با ایران در زمینه سنگ می باشد. وی افزود: این هیات ده نفره که متشکل از روسا و مدیران ارشد شرکت های خصوصی و دولتی فوجیان می باشد به منظور بررسی ظرفیت های همکاری بین دو کشوربه ایران سفر کرده است. معاون اتاق بازرگانی و صنایع فوجیان اظهار امیدواری نمود: ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی اصفهان و کنفدراسیون صنایع استان فوجیان منجر به تقویت تعاملات این دو استان شود. لی جیارونگ با بیان اینکه فوجیان دارای 38 میلیون نفرجمعیت می باشد، افزود: درآمد سرانه هر نفر در این استان 14 هزار دلار است. وی فوجیان را جزو 7 استان برتر چین از لحاظ مالی دانست و گفت: در حال حاضر این استان مشغول افزایش تبادلات با کشورهای مختلف دنیا بویزه از راه دریا بوده و در زمینه توریست نیز پیشرفت های زیادی پیدا کرده است. معاون اتاق بازرگانی و صنایع فوجیان افزود: حجم مبادلات بین المللی شرکت های تجاری استان فوجیان اخیرا رشد بالایی پیدا کرده و ازفرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر برخوردار هستند. گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و کنفدراسیون صنایع استان فوجیان امضاء شد.
 
آلبوم تصاویر b205-12-1396