تاریخ : پنجشنبه 17 اسفند 1396
کد 1854

یازدهمین جلسه کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

یازدهمین جلسه کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه محسن پورسینا، رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اظهار امیدواری از جبران تاخیراتی که در زمینه راه اندازی فاز یک نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با مدیریت جدید ایجاد خواهد شد، گفت: راه اندازی هر چه سریعتر مکانی استاندارد برای نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی اصفهان از لحاظ فعالیت در زمینه ثبت تشکل های اقتصادی ملحق شده به آن، در برآورد ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی ایران، عملکرد بسیار مطلوبی داشته و مورد تقدیر قرار گرفته است.  رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: از زمان ایجاد کمیسیون تشکل ها در اتاق بازرگانی اصفهان 8 تشکل جدید در این اتاق به ثبت رسیده و این در حالی است که از تشکل های سالجاری3 تشکل در حال طی مراحل نهایی ، 6 تشکل در حال تکمیل مدارک و 7 تشکل نیز در مرحله بررسی قرار دارند.  پورسینا گفت: رابطه دوسویه اعضای تشکل ها با هیات رییسه آن موجب تقویت هر دو طرف شده و رابطه ای برد - برد ایجاد کرده و منجر به قوام آن تشکل ها خواهد شد. وی همچنین از انجام یک پروژه تحقیقاتی، عملیاتی و تجربی در حوزه 14 تشکل ثبت شده در اتاق بازرگانی اصفهان توسط اساتید مطرح دانشگاه در حوزه تشکل ها، طی شش ماه آینده خبر داد و گفت: آسیب شناسی تشکل ها با بهره مندی از پیشنهادات اعضاء در زمینه راهکارهای بهبود شرایط موجود منجر به ایجاد یک ساختار علمی مبتنی بر تجربه برای تشکل ها خواهد شد.
علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه نمایشگاه ها در ایجاد رونق و تحول اقتصادی هر شهر تاثیر بسزایی دارند، گفت: پیش شرط افزایش حجم فروش تولیدات فعالان اقتصادی و صادرات محصولات آنها، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی بوده و بر این اساس رسالت شرکت نمایشگاه های استان اصفهان برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی به نحوی است که منجر به افزایش کیفیت مشارکت کنندگان و مراجعین به این نمایشگاه ها گردد. وی افزود: نمایشگاه همگام با اقتصاد ما در حال حرکت بوده و اقتصاد پویا، نمایشگاه پویا را نیز به دنبال خواهد داشت. مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان با اظهار تاسف از اینکه نمایشگاه های برگزار شده در کشور از استاندارد کامل بین المللی برخوردار نیست، تصریح کرد: در نظر گرفتن ابعاد تجاری و فرهنگی در برگزاری نمایشگاه های مختلف در برخورداری از منافع برای مشارکت کنندگان و مراجعان نقش مهمی دارد. یار محمدیان در ادامه از برنامه ریزی برگزاری 46 نمایشگاه متنوع در شرکت نمایشگاه های استان اصفهان درسال آینده خبر داد و افزود: در سال آینده تلاش خواهیم کرد تا در هر هفته یک رویداد اقتصادی حداقل نزدیک به استانداردهای بین المللی در شهر برگزارنماییم. وی تصریح کرد: در زمینه حضور در نمایشگاه های خارجی نیز برای حضور پاویون جمهوری اسلامی ایران در 7 کشور مقصد از جمله امارات، کنیا، عمان و مالزی برنامه ریزی شده است. یارمحمدیان با اشاره به موانع تکمیل محل دایمی نمایشگاه های استان اصفهان گفت: با این وجود این پروژه متوقف نشد و سعی شده است از چندین جبهه نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود. وی ابراز امیداوری نمود تا با همراهی اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان پروژه مذکورهر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد. در ادامه علینقی اعرابی، دبیر کمیسیون تشکل ها ضمن ارایه گزارش فعالیت و اقدامات کمیسیون در سال 96 از برنامه ریزی به منظور برگزاری همایش تشکل های اقتصادی استان اصفهان در 22 مرداد ماه سال آینده خبر داد. وی همچنین گفت: در طول سال جاری 9 دوره آموزشی به منظور توانمندسازی تشکل های ثبت شده در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده است. اعرابی از تلاش کمیسیون برای تسهیل در روند ثبت تشکل ها در اتاق بازرگانی خبر داد و تصریح کرد: ارایه گزارش کمی و کیفی دوره های آموزشی، جلسات مشترک سه اتاق و تشکل ها، برگزاری جلسات ادواری با کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و... از مصوباتی است که در سال 97 دنبال خواهد شد. در ادامه جلسه اعضاء کمیسیون تشکل ها به ارایه نظرات و پیشنهادات خود درباره فعالیت کمیسیون در سال 97 پرداختند.  
 
آلبوم تصاویر b204-12-1396