تاریخ : چهارشنبه 16 اسفند 1396
کد 1851

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان :

برای رشد اقتصادی کشور به بهبود محیط کسب و کار و حکمرانی خوب نیاز داریم

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای رشد اقتصادی کشور به بهبود محیط کسب و کار و حکمرانی خوب(Good Governance) در عرصه اقتصادی نیاز داریم.
مصطفی رناسی در اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان ، مشارکت مردم را یکی از اصول اولیه و مهم حکمرانی خوب دانست و گفت:حضور و فعالیت سازمان های غیردولتی یا مردم نهاد نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی دارد.
رناسی حاکمیت قانون و قانون مداری را دومین اصل حکمرانی خوب عنوان کرد و گفت: احترام به حقوق مردم و رعایت قانون در همه بخش ها یکی از پایه های اساسی حکمرانی خوب است .
وی شفافیت را سومین  اصل حکمرانی خوب در عرصه اقتصاد کشور برشمرد و گفت:امکان دسترسی به اطلاعات و گردش آسان و آزاد اطلاعات و امکان دسترسی به عملکرد و فعالیت های دولت می تواند در شناسایی نقاط ضعف و قوت تصمیمات کمک کند.
وی به سیستم پرداخت مالیات در كشورهاي توسعه يافته اشاره کرد و گفت:مالیات دهنده می تواند انتخاب کند که مالیاتش در چه بخش و در چه موضوعی هزینه شود و این رویه باعث افزایش میزان مالیات پرداختی شهروندان این کشور شده است .
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان پاسخگویی را یکی دیگر از اصول حکمرانی خوب دانست و گفت:بخش خصوصی در حیطه قانون می تواند از دولت در موضوعات مرتبط مطالبه گری كند و دولت موظف به پاسخگویی باشد .
وی همگرایي بین بخش های دولتی و غیر دولتی را یکی دیگر از اصول مهم حکمرانی خوب عنوان کرد و گفت:برای اتخاذ تصمیم ها بخش دولتی با بخش خصوصی بایستی همگرا باشد تا اثرات آن مثبت و ارزنده باشد.
رناسی حقوق مساوی ،اثربخشی و کارایی و مسوولیت پذیری را از دیگر اصول مهم حکمرانی خوب برشمرد.
گفتنی است نخستین اجلاس ملی «چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال اجلاس به منظور ارج نهادن به تلاش های مدیران و کارآفرینان برتر کشور و حمایت از کارآفـرینی و نیز تشـویق واحدها و بنگاههای تجاری و اقتصادی در راستای تولید و ارائه خدمات و کالاهای با کیفیت به مشـتریان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگـزار  شـد.
آلبوم تصاویر Baz-17-12-1396