تاریخ : پنجشنبه 10 اسفند 1396
کد 1844

به همت اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد؛

بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و آلمان

نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و آلمان با حضور هیات تجاری ایالت راینلند - فالتس آلمان و جمعی از فعالان اقتصادی و بازرگانان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان قاسمعلی جباری، رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در آغاز این نشست با اشاره به سابقه دیرینه همکاری های تجاری با کشور آلمان گفت: ما بصورت تاریخی با کشور آلمان بیشترین رابطه تجاری را داشته و این کشور بزرگترین شریک تجاری اروپایی ایران است که گذشته ما نشان داده که ایران و  اصفهان با کشور آلمان رابطه ارزنده داشتند و به همین دلیل در این جلسات به دنبال احیای این روابط هستیم وی تصریح کرد : استقبال گرم و مناسب از هیات های آلمانی نشان دهنده اهمیتی است که برای آلمان و مردم و فرهنگ این کشور قائل  هستیم.  جباری اصفهان را استانی با جمعیت جوان تحصیلکرده و توانمند دانست و از  هیات آلمانی خواستار همکاری بیشتر در زمینه  سرمایه گذاری در استان، مشارکت با شرکت های اصفهانی و کمک به توسعه بازارها شد. رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد : تولید محصول در ایران برای ارائه به بازار کشورهای آسیایی می تواند یکی از بسترهای مناسب همکاری و سرمایه گذاری طرف آلمانی باشد که در همین زمینه شاهد حضور بیش از 50 ساله برخی از شرکتهای آلمانی در ایران هستیم. وی اتاق بازرگانی ایران و آلمان را یکی از قویترین اتاق های کشور دانست و افزود: خوشبختانه اکثر اعضای این اتاق اصفهانی بوده و بستر مناسبی برای همکاری در استان فراهم است.  عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان  گردشگری را از بسترهای مناسب سرمایه گذاری هیات آلمانی دانست و تاکید کرد:  بدون شک با توجه به ظرفیت بالای بخش گردشگری و آثار بی نظیر تاریخی اصفهان، فعال شدن بخش توریست این شرکت می تواند بسیار اثر بخش باشد.  جباری ایجاد دفتر مالی این شرکت در ایران را گام مهمی در زمینه حمایت مالی از سرمایه گذاری و انتقال اعتبارات به دلیل وجود برخی از تحریم ها دانست.
JOE WEINGARTEN جو واینگارتن، رئیس هیات آلمانی و نماینده وزارت اقتصاد ایالت «راینلند فالتس» آلمان نیزدر این نشست با اشاره به روابط طولانی دوستی بین دو کشور گفت: امروز این رابطه دیرینه در دستان ما قرار گرفته و نوبت ماست تا با گسترش رابطه  بازرگانی و تجاری، گام مهمی در جهت نزدیکی بیشتر شهروندان دو کشور برداریم. وی ایالت راینلند فالتس را یکی ازکوچکترین و قویترین  ایالت های 16 گانه آلمان دانست و افزود:  این ایالت با جمعیت 4 میلیونی خود از درآمد سالانه بالغ بر 150 میلیارد دلار برخورداراست.  رئیس هیات آلمانی با اشاره به نابودی اغلب شهرها و امکانات این کشور در جریان جنگ دوم جهانی تصریح کرد : در پنجاه سال گذشته در این ایالت توانسته ایم همه امکانات صنعتی و شهری موجود را از صفر ایجاد نماییم که این موفقیت نشان دهنده این امر خواهد بود که اگر انسانها برای ساخت آینده تلاش نمایند می توانند در فضایی آکنده از صلح  برای همنوعان و آیندگان خود زندگی مناسبی ایجاد نمایند و ایجاد روابط تجاری مناسب با سایر کشورها می تواند بخشی از این تلاش باشد.  نماینده وزارت اقتصاد ایالت راینلند فالتس آلمان  تصریح کرد: هرچند امروز نخستین باری است که در اصفهان حضور یافتیم اما من و هیات همراه تحت تاثیر زیبایی های این شهر، فرهنگ بالای مردم  و توانمندی اقتصادی آن قرار گرفتیم. وی با اشاره به مذاکرات با شهرداری اصفهان در زمینه محیط زیست، مدیریت پسماند و ترافیک شهری تصریح کرد: این هیات عزم ویژه ای در جهت گسترش روابط  اقتصادی و توسعه همکاری های تجاری با طرف ایرانی خواهد داشت.   جو واینگارتن مشکلات نقل و انتقال مالی را یکی از چالش های اصلی سرمایه گذاری در ایران دانست و تاکید کرد: در تلاش خواهیم بود به نحو مطلوبی با رفع این مشکل، بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری در ایران فراهم نماییم.  در پایان این نشست شرکت کنندگان بصورت B2B به مذاکره پرداختند.
 
آلبوم تصاویر b201-12-1396