تاریخ : دوشنبه 7 اسفند 1396
کد 1838

گلشیرازی :

برای گذر از دوران صنعتی به فراصنعتی به کسب و کار های الکترونیکی نیاز داریم

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای گذر از دوران صنعتی به فراصنعتی به کسب و کار های الکترونیکی نیاز داریم .
مسعود گلشیرازی  در چهارمین همایش یک روزه  بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:در شرایطی که  هر 11 ساعت یکبار حجم اطلاعات فضای مجازی دو برابر می شود و نوسانات بازار بین المللی به سرعت به  تمام جهان سرایت می کند ،بنگاه های اقتصادی بایستی  با فضای مجازی عجین شوند.
گلشیرازی خواستار توجه ویژه فعالان اقتصادی به تجارت الکترونیک  شد و گفت:برای حضور در بازارهای بین المللی و تداوم فعالیت گریزی ی از تجارت الکترونیک برای فروش کالا و خدمات نیست .
 وی تصریح کرد:انقلاب صنعتی سوم  با کامپیوتر آغاز شد با اتوماسیون اداری و صنعتی عجین بود ولی  انقلاب چهارم صنعتی از سال 2006   با خلق هوش مصنوعی  تحول بزرگی در فضای کسب و کار ایجاد کرد.
وی پایداری کسب و کارهای الکترونیکی را مهم و ضروری دانست و گفت:بنگاه های اقتصادی در دنیای تجارت امروز باید به ابزار روز که همواره فضای مجازی است ،مسلط شوند .
رضا الفت نسب  دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران  در این همایش گفت:بزرگترین مانع کسب و کار های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی است که شرکت های در حال رشد الکترونیکی را با مالیات های سنگین از حرکت باز می دارد .
وی فیلترینگ را چالش دوم کسب و کارهای الکترونیکی برشمرد و گفت:در فضای مجازی فیلترینگ سایت و پایین بودن سرعت اینترنت ضربات سنگینی بر این گونه کسب و کارها می زند.
الفت نسب  با اشاره به فعالیت 3 میلیون واحد صنفی مجوز دار و 3 میلیون واحد صنفی بدون مجوز در کشور گفت:ارجاع کسب و کارهای الکترونیکی به 8300 اتحادیه صنفی کشور روشی منطقی و صحیح نیست .
وی خواستار ایجاد ساختار ویژه صنفی برای کسب وکارهای الکترونیکی در کشور شد و گفت:ارجاع پرونده های مالی به دادگاه های تخصصی و ایجاد شعبه تخصصی مالیاتی کسب و کارهای الکترونیکی می تواند به توسعه این قبیل کسب و کارها کمک کند.
مجید دودهکی مشاور بازاریابی الکترونیکی  در این همایش با پرداختن به  موضوع کسب و کارهای الکترونیک ،بهبود و توسعه پایدار  گفت:بررسی اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین و استارت  آپ های کشور  می تواند به توسعه پایدار این قبیل کسب و کارها کمک کند.
وی به فعالیت 60 شتاب دهنده در 18 استان اشاره کرد و گفت:استان اصفهان با 6.5 درصد بعد از تهران دومین استان دارای بیشترین شتاب دهنده است.
دودهکی تصریح کرد:29 هزار و 120 کسب و کار آنلاین در کشور مشغول فعالیت است .
وی افزود:  حجم مبلغ تراکنش های آنلاین در سال 95 ، 83 هزار میلیارد تومان و تا پایان سال 96 به 100 هزار میلیارد تومان می رسد  و این آمار نشان می دهد که درگاه های پرداخت الکترونیک هر سال در حال افزایش است.
علیرضا کاظمی نیا  عضو انجمن علمی  تجارت  الکترونیک ایران در این همایش گفت:نوآوری فرایند پیاده سازی ایده های جدید با هدف ایجاد ارزش برای سازمان است .
وی موفقیت کسب و کارهای اینترنتی را در توجه به چند قانون خلاصه کرد و گفت:قانون اول این است که مشخص کند مشتری حاضر به پرداخت چه مبلغی ،چگونه و به ازای چه قابلیتی است .
وی افزود: قانون دوم این است که مشتری ها یکسان نیستند و انها بر اساس معیارهای قانون اول دسته بندی و بخش بندی می شوند .
وی قانون سوم را مشخص شدن مدل درآمدی مناسب  برشمرد و گفت:از دیدگاه مشتری روش دریافت هزینه  به اندازه مبلغ  دریافتی اهمیت دارد.
 همچنین در این همایش محمدرضا شیخ بهایی عضو کمیته تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی اصفهان ،بهروز کشانی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل شعب بانک ملی استان اصفهان ، بهزاد صادقی مدیر تیم نرم افزاری  هواپیمایی ماهان و محمد هلاکویی مشاوره حوزه کسب و کارالکترونیکی به سخنرانی پرداختند.
 
آلبوم تصاویر 3239-12-1396