تاریخ : شنبه 5 اسفند 1396
کد 1836

گلشیرازی در نشست تخصصی نقش و کاربرد هوش تجاری در مدیریت بازرگانی:

برای حضور فعال در بازارهای بین المللی هوش تجاری ابزار مهم و اثرگذاری برای بنگاه های اقتصادی است

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان توجه به انقلاب صنعتی چهارم را یکی از الزامات مهم بنگاه های اقتصادی برشمرد و گفت:برای حضور فعال در بازارهای بین المللی هوش تجاری جایگاه ویژه ایی در مدیریت و راهبری بنگاه های اقتصادی دارد .
مسعود گلشیرازی در نشست تخصصی نقش و کاربرد هوش تجاری در مدیریت بازرگانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم و تاثیر آن در فضای کسب و کار گفت:انقلاب صنعتی سوم  با کامپیوتر آغاز شد با اتوماسیون اداری و صنعتی عجین بود ولی  انقلاب چهارم صنعتی از سال 2006   با خلق هوش مصنوعی  تحول بزرگی در فضای کسب و کار ایجاد کرد.
وی خاطر نشان کرد:استفاده از دیتا و اطلاعات پراکنده برای بهبود روابط تجاری با مصرف کنندگان در قالب هوش مصنوعی بسیار مهم و اثرگذار است.
وی با اشاره به برگزاری همایش و نشست های تخصصی کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی در پرداختن به  انقلاب صنعتی چهارم  گفت:  فعالان اقتصادی بایستی با  ابعاد گوناگون هوش تجاری آشنا شوند.
بهروز مینایی دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران در این نشست به نقش داده کاوی هوش تجاری و داده های پراکنده پرداخت و گفت:شرکت های موفق تجاری از اطلاعات  و داده های فضای کسب و کار  نهایت بهره برداری را انجام می دهند.
مدیرعامل پیشین بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای ایران  تصریح کرد:هوش تجاری یک مجموعه از نرم افزارهای کاربردی  و مدل های کسب و کار و  داده های پراکنده  جهت دهی کند و کنار هم قرار دهد و از آن طرح ارزشمندی ایجاد کند.
وی تصریح کرد:هوشمندی کسب و کار ( Business Intelligence) یا هوش تجاری، مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود. هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید بکار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.
وی تصریح کرد: هوش تجاری با پالایش اطلاعات ،دیتای مناسب کسب و کار تهیه و تنظیم می کند.
روح الله رحمانی استادیار دانشگاه تهران در این نشست با تشریح هوش تجاری گفت::در سال 2017 هر ثانیه 3 میلیون ایمیل تبادل شد و هر یک دقیقه 20 ساعت فیلم در یوتیوپ بارگذاری گردید.
وی تصریح کرد:شرکت های بین المللی به بیرون مرزها بیشتر از داخل مرزها فعالیت می کنند و  در همین راستا به اطلاعات پراکنده  فضای کسب و کار توجه ویژه ایی دارند.
مدیرفنی برنامه توسعه و پیشرفت نرم افزاردر شرکت آمازون و مایکروسافت بینگ درادامه تصریح کرد:در هوش تجاری مشتریان را باید خوب بشناسید که دقیقا چه می خواهد.
وی تصریح کرد: تحلیل دیتا باعث اتخاذ تصمیم درست و منطبق بر واقعیت توسط بنگاه های اقتصادی می شود .
وی داده کاوی در تجارت و بازاریابی را ر هوش تجاری مهم و اثرگذار دانست و گفت:داده کاوی مرحله دوم پالایش داده هاست که نقش موثری در تصمیم گیری مدیریت بنگاه دارد.


 
آلبوم تصاویر 3237-11-1396