تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393
کد 183

در کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان مطرح شد؛

آژانس های مسافرتی به جای فروش تورهای خارجی ،جذب تور کنند

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان خواستار فعال شدن آژانس های مسافرتی در جذب تورهای خارجی جهت بازدید از اصفهان به جای فروش تورهای خارجی شد و گفت:متاسفانه حداکثر ظرفیت آژانس های مسافرت صرف فروش تورهای خارجی می شود.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان خواستار فعال شدن آژانس های مسافرتی در جذب تورهای خارجی جهت بازدید از اصفهان به جای فروش تورهای خارجی شد و گفت:متاسفانه حداکثر ظرفیت آژانس های مسافرت صرف فروش تورهای خارجی می شود.

«علی کرباسی زاده»در هجدهمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان تصریح کرد:به جای صادرات گردشگر باید زمینه واردات گردشگر را فراهم کنیم و آژانس های مسافرتی نقش بسیار مهمی در این فرایند دارند.

وی از راه اندازی خط پروازی اصفهان و دوبی با مشارکت شرکت هواپیمایی امارات خبر داد و گفت:این خط پروازی هفته ای چهار پرواز از دوبی به اصفهان دایر می کند و نقش موثری در جذب گردشگران خارجی  به اصفهان خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیرگذاری خط پروازی اصفهان – استانبول که به همت شرکت ترکیش ایر دایر شد و گفت:متصل شدن اصفهان به استانبول زمینه جذب تورهای گردشگری به اصفهان را فراهم کرده است.

کرباسی زاده اظهار داشت:برای افزایش کیفیت خدمات گردشگری باید به دست اندرکاران این بخش آموزش های لازم و کافی داده شود زیرا در شرایط کنونی با چالش های جدی در ارایه خدمات گردشگری روبرویم.

خط هوایی اصفهان – ارمنستان راه اندازی شود

«علیرضا خیام پور»معاون امور بین الملل شهرداری اصفهان در این جلسه گفت:ایجاد خط پروازی بین اصفهان و ارمنستان می تواند به مبادله گردشگر بین دو کشور کمک کند.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه ارامنه بسیاری در اصفهان ساکن می باشند می توان از این ظرفیت برای بازدید ارامنه ساکن ارمنستان از اصفهان استفاده کرد.

آموزش یکی از حلقه های مفقوده گردشکری است

«سید علیرضا حسینی»مسوول کمیته آموزش و فرهنگ کمیسیون در این جلسه با تشریح فعالیت های این کمیته گفت:این کمیته پس از بررسی وضعیت شاغلین بخش گردشگری استان به این نتیجه رسیده است که آموزش یکی از حلقه های مفقوده این بخش است .

وی تاکید کرد:بسیاری از نیازهای گردشگری در رشته های آموزشی دانشگاهی وجود ندارد.

«طوبی کردآبادی»کارشناس ارشد مدریت جهانگردی در این جلسه پیشنهاد طرح جامع آموزش و بهسازی منابع انسانی صنعت گردشگری استان را ارایه کرد و گفت:توجه به توانمندی نیروی انسانی و همچنین آموزش مداوم به آنان یکی از مهمترین عوامل افزایش کیفیت خدمات گردشگری است.

وی افزود:بر اساس سرشماری سال 90 تعداد 14 هزار نفر در بخش گردشگری استان اصفهان مشغول فعالیت می باشند که 94 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.

 «ارحام صدر»مدیر نمایشگاه گردشگری اصفهان در این جلسه گفت:هفتمین دوره نمایشگاه گردشگری اصفهان اوایل اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.

«وکیلی»اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه گفت:استان نسبت به برگزاری نمایشگاه گردشگری نگاه مثبتی دارد.

«علی کردآبادی»کارشناس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان در این جلسه خواستار برگزاری  هر چه بهتر  نمایشگاه گردشگری شد و گفت:حضور هیات ها و مراکز نمایندگی و سفارتخانه های کشورهای خارجی مستفر در ایران در این نمایشگاه می تواند زمینه جذب تورهای خارجی به اصفهان را فراهم سازد.
آلبوم تصاویر گردشگری 2