تاریخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393
کد 177

سومین جلسه کمیسیون تجارت در دوره هفتم

رییس کمیسیون تجارت و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توسعه بازار گردشگری با دستور جدید مقام معظم رهبری می‌تواند فصل نوینی در این صنعت ایجاد کند زیرا رونق گردشگری نیاز به تغییر نگرش مسوولین کشور دارد.
رییس کمیسیون تجارت و خدمات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توسعه بازار گردشگری با دستور جدید مقام معظم رهبری می‌تواند فصل نوینی در این صنعت ایجاد کند زیرا رونق گردشگری نیاز به تغییر نگرش مسوولین کشور دارد.
 
«جعفر ذره بینی » در سومین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بازار گردشگری کشور نیاز به یک بازنگری و بررسی راه‌های کارشناسی شده دارد که در این راستا همایش تخصصی با حضور کارشناسان توریستی مالزی در اصفهان برگزار می‌شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: کشور مسلمان مالزی توانسته با رویکرد جدیدی بخش قابل توجهی از بازار گردشگری جهان را جذب کند و استفاده از دیدگاه کارشناسان توریستی این کشور می‌تواند برای ایران راهگشا باشد.
 وی اظهار داشت: توجه به توسعه گردشگری استان اصفهان، اصلاح روش‌های نادرست و ایجاد ساختارهای نوین در این راستا از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
 ذره بینی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به حضور نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در کمیسیون تجدید نظر گمرک کشور گفت: هیات سه نفری متشکل از اعضای اتاق با هدف بررسی مسایل و مشکلات گمرکی استان اصفهان و ارایه به هیات تجدید نظر می‌توانند مسایل این بخش را رفع نمایند.
«کاظم آیت اللهی» رییس سازمان صنفی رایانه‌ایی استان اصفهان در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات از سوی بازرگانان می‌تواند سبب رونق تجارت شود.
 وی تشکیل کمیته فناروی اطلاعات زیر مجموعه کمیسیون تجارت را اقدامی ارزشمند ازسوی اتاق بازرگانی برشمرد و گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ایی آماده همکاری با اتاق بازرگانی جهت استفاده هدفمند و صحیح از فناروی اطلاعات در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، سخت افزار و نرم افزار است.
 وی تاکید کرد: آموزش و شناخت فناوری اطلاعات، نحوه استفاده از فراز و نشیب این بازار دو چالش پیش روی این بخش است.
 وی از آمادگی این سازمان جهت ارایه آموزش و کمک‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: سازمان با داشتن ده کمیسیون می‌تواند زمینه همکاری بیشتری با اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف ایجاد کند.   
 وی تشکیل کمیته فناروی اطلاعات زیر مجموعه کمیسیون تجارت اتاق را گامی ارزنده در جهت توجه به این بخش برشمرد .
 «امید امید زاد» رییس کمیته گردشگری کمیسیون تجارت در این جلسه گفت: ایران با داشتن چهار ده اقلیم جهانی و جذابیت‌های توریستی نتوانسته بازار خوبی برای جذب گردشگران ایجاد کند.
 وی دومین درآمد جهانی بعد از فناوری اطلاعات را مربوط به گردشگری دانست و افزود: چهارده نوع توریسم در این بازار وجود دارد و اصفهان می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری در خاورمیانه مطرح باشد.
وی جایگاه اصفهان از نظر امکانات را سیزدهم در کشور دانست و گفت: این شهر تاریخی دارای یک هزار و ششصد اتاق و شش هزار تخت است که نسبت به سایر شهرهای کشور در رتبه پایینی قرار دارد.
 وی سودآوری صنعت گردشگری را بالاتر از سایر بخش‌های خدماتی برشمرد و گفت: بازار گردشگری در صورت رونق می‌تواند ظرف سه سال بازدهی سرمایه گذاری را به دو برابر برساند.
 وی اضافه کرد: متاسفانه باور گردشگری در ذهن مسوولین ایجاد نشده و تا زمانی که این باور ایجاد نشود تقویت این بازار کاری دشوار است .
وی آمار مربوط به ورود یک میلیون گردشگر به ایران در سال گذشته را قابل تامل دانست و گفت: سال گذشته هتل‌های اصفهان کمتر از ده هزار گردشگر خارجی را سرویس داده‌اند.
وی تاکید کرد: استان اصفهان دارای پتانسیل جذب بیست میلیون گردشگر در سال را دارد که در بخش‌های توریسم سلامت، صنعتی و فرهنگی می‌تواند جذب توریسم کند.
 «امیر حسین زمانی» دبیر کمیسیون‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: با توجه به نیاز ایجاد پایانه بین المللی حمل و نقل در اصفهان اقداماتی در راستای ساخت این پایانه از سوی تشکل‌های خصوصی استان صورت گرفته است.
 وی اضافه کرد: شرکت تعاونی حمل و نقل پایانه‌ها با هدف ساخت پایانه حمل و نقل بین المللی در حال تشکیل است.
 
تصاویری از این جلسه :