تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 170

دهمین جلسه کمیسیون آموزش اتاق در دوره هفتم

رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان گفت:اتاق بازرگانی اصفهان تلاش می کند که جدید ترین شیوه های مدیریت بنگاه های اقتصادی را به اعضای خود ارایه کند.
رییس کمیسیون آموزش  اتاق اصفهان گفت:اتاق بازرگانی اصفهان تلاش می کند که جدید ترین شیوه های مدیریت بنگاه های اقتصادی را به اعضای خود ارایه کند.
«مرتضی بیشه»در هشتمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق اصفهان تصریح کرد:بنگاه های اقتصادی در شرایط سخت و دشوار امروز نیاز به شیوه های جدید مدیریت دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه تولید محتوای آموزشی با همکاری کمیسیون اشاره کرد و گفت:این پروژه با همکاری مدرسین دوره های آموزشی و یک شرکت تولیدی در حال اجراست.
بیشه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:از سال 89 تا کنون تعداد 35 پروژه تحقیقاتی با موضوعات مرتبط با مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی توسط اتاق انجام شده که نتایج آن به مسوولین و تصمیم گیران اقتصادی منتقل شده است.  
 «کوروش خسروی»عضو کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه تصریح کرد:روند تولید محتوای فیلم های آموزشی برای فعالان اقتصادی در گام نخست آموزش مهارت کار با گوگل(googel) طی یک فیلم  12 ساعته تهیه شده و آماده ارایه به شرکت های تولیدی است.
وی افزود:هر فلیم دارای یک کدشناسایی برای افراد یا سازمان هاست که  بر اساس آن کد آموزشی ،گواهینامه طی دوره از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان ارایه می شود.
وی اضافه کرد:قیمت گذاری برای این بسته آموزشی به صورت واحدهای اقتصادی  یک نفره ،تا 50 نفر،تا  250 نفر  و بالای 250 نفر صورت گرفته است.
«عباس کلوانی»عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خمینی شهر با اشاره به معضل دولت برای  تامین بودجه سال جاری و سال 94 ناشی از کاهش قیمت نفت گفت:با توجه به سیر نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی دولت در تامین بودجه جاری و سال آینده با مشکلات روبرو می شود .
وی اضافه کرد:دولت می تواند برای بودجه سال 94 به سمت بودجه های یک دوازدهم تا سه دوازدهم یا  بودجه ماهیانه برود و متمم لایحه بودجه اصلی تهیه شود .
 وی افزود:این  شرایط تا زمانی باید ادامه پیدا کند که وضعیت قیمت نفت شفاف شود ادامه پیدا کند .
«عباس تاجبخش»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت:باید شرایطی ایجاد شود که نوسانات قیمت نفت نتواند در بودجه جاری کشور تاثیر بگذارد.
وی افزود:فروش 740 میلیارد دلار در هشت سال  دولت نهم و دهم دستاورد چندانی برای رشد اقتصادی نداشت و باید از این تجربه برای تدوین سیاست های اقتصادی استفاده کرد.
وی با انتقاد از فشارهای مالیاتی بر واحدهای تولیدی گفت:در شرایط کنونی که رکود در بازار تولید است فشارهای مالیاتی رویکر مناسب دولت برای تامین بودجه نیست.
«سیدحمید گلستانه فر»عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تشریح نیاز بنگاههای اقتصادی به تفکر استراتژیک همراه با چابکی سازمان گفت:مفهوم  تفکر و بینش استراتژیک و  استراتژی شناور و به هنگام در بنگاههای اقتصادی باید نهادینه شود.
وی تفکر استراتژیک را از ویژگی های مهم بنگاههای اقتصادی پیشرو در کشورهای توسعه یافته برشمرد و گفت:تصمیم گیری درست و اثربخش  مهمترین ویژگی مدیران است و اجرای تفکر استراتژیک می تواند به آن کمک کند .
وی اقتصاد دانش بنیان را مسیر  تبدیل  دانش به تکنولوژی و کارافرینی تعریف کرد و گفت:شرکت های ایرانی برای اینکه بتوانند در بازارهای جهانی حضور فعال داشته باشند ،محصولات و خدمات نوآورانه و روشهای خلاقانه را باید در دستور کار قرار دهند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد:در ایران  سازمان های اقتصادی از به روز ساختن ساختار مدیریتی خود  غفلت کرده اند و بر اساس مدل های کسب و کار قدیمی فعالیت می کنند و  تفکرات منابع انسانی به روز شده متناسب با شرایط کنونی نیست .
گلستانه فر تاکید کرد: 5 تا 10 درصد نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی پیشرو  در  بخش تحقیق و توسعه (R&D) مشغول فعالیت می باشند و این در حالیست که در شرکت های ایرانی این موضوع جایگاهی ندارد. تمام ح ق 110