تاریخ : شنبه 20 آبان 1396
کد 1673

سهل آبادی در دیدار با رییس اتاق بازرگانی بلژیک:

استان اصفهان می تواند نیاز بلژیک به متخصصین فنی و مهندسی را تامین کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده می تواند نیاز بلژیک به متخصصین فنی و مهندسی را تامین کند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با  رییس اتاق بازرگانی بلژیک  اصفهان را صنعتی ترین استان و شهر دانشگاهی ایران نام برد و گفت:وجود مراکز تحقیقاتی از جمله شهرک علمی تحقیقاتی و کریدور علمی و فناوری در این استان می تواند زمینه همکاری نزدیکی با بنگاه های اقتصادی بلژیک داشته باشد.
 سهل آبادی خواستار همکاری اصفهان و بلژیک در بخش گردشگری شد و گفت:استان اصفهان با داشتن جذابیت های گردشگری و 127 رسته صنایع دستی می تواند یکی از مقصد های گردشگران بلژیکی قرار گیرد.
وی اضافه کرد:اتاق بازرگانی اصفهان در سل جاری میلادی جزو چهار اتاق برتر جهان قرار گرفت و با 3 هزار و 500 عضو پس از اتاق تهران به عنوان بزرگترین اتاق بازرگانی ایران شناخته می شود.
سهل آبادی روسای اتاق های بازرگانی را سفیران صلح و دوستی و عامل برقراری ارتباط بین کشورها دانست و گفت: برگزاری نشست های تجاری  وسرمایه گذاری و تبادل هیات های تجاری دو طرف می تواند روابط عمیق تجاری و فرهنگی بین دو کشور ایجاد کند .
وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تربیت نیروی متخصص  بنگاه های  اقتصادی گفت:این مرکز با برگزاری دوره های آموزشی کاربردی تلاش می کند که نیاز واحدهای تولیدی استان را به نیروی  متخصص فنی و اداری تامین کند.
 رنا براندرز (Rena Branders ) رییس اتاق بازرگانی بلژیک در این دیدار گفت:بلژیک به عنوان پایتخت اتحادیه اروپا همواره نقش موثری در تجارت این قاره با سایر کشورها دارد .
وی افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف بلژیک شناخته می شود و در موضوع برجام دولت بلژیک متعهد به  حمایت از ایران خواهد بود.
براندرز پرواز مستقیم بروکسل – تهران به همت شرکت هواپیمایی قشم ایر را گامی موثر در توسعه روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت:امیدواریم پرواز مستقیم اصفهان – بروکسل به زودی راه اندازی شود تا شاهد تبادل گردشگر بین اصفهان و بلژیک باشیم.
رییس اتاق بازرگانی بلژیک کمبود نیروی متخصصی فنی و مهندسی در بلژیک را یکی از چالش های بنگاه های اقتصادی این کشور برشمرد و گفت:آمادگی جذب نیروی متخصص از استان اصفهان برای فعالیت در واحدهای تولیدی بلژیک را داریم.
 
آلبوم تصاویر 3159-8-1396