تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 166

سومین جلسه کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی در دوره هفتم

مسائل و مشکلات بانوان کارآفرین در کمیسیون بانوان اتاق اصفهان با حضور جمعی از بانوان کارآفرین بخش پوشاک مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی مسایل و مشکلات بانوان کارآفرین در کمیسیون بانوان اتاق اصفهان
مسائل و مشکلات بانوان کارآفرین در کمیسیون بانوان اتاق اصفهان با حضور جمعی از بانوان کارآفرین بخش پوشاک مورد بررسی قرار گرفت.
«زهرا اخوان نسب» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: بانوان کارآفرین در عرصه فعالیت‌های اقتصادی همواره با موانع متعددی روبر هستند که این کمیسیون با همکاری دستگاههای مسوول استان خواستار حل و فصل آن است. وی از راه اندازی سایت اینترنتی کمیسیون بانوان در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: این سایت با ارایه آخرین اخبار اقتصادی در حوزه‌های مختلف مسایل و نیازهای بانوان کارآفرین در داخل و خارج از کشور را انعکاس می‌دهد. یک بانوی تولید کننده پوشاک در این جلسه گفت: تولید کنندگان پوشاک در بخش برگشت سرمایه با مسایلی روبرو هستند که چرخه بازگشت آن بیش از یک سال به طول می‌انجامد. وی افزود: به دلیل رکورد اقتصادی موجود بازگشت سرمایه جهت خرید مواد اولیه طولانی است و بسیاری از واحدها مجبور به تعطیلی شدند.
«چراغی» از دیگر تولید کنندگان بانوی پوشاک در این جلسه گفت: افزایش بهای مواد اولیه در کنار افزایش سایر هزینه‌ها و عدم اجازه افزایش قیمت کالای نهایی چالش‌های مهم پیش روی تولید کنندگان پوشاک است. وی افزایش یکباره مواد اولیه نساجی از ابتدای سال جاری را مهمترین مشکل تولید کنندگان پوشاک برشمرد و گفت: مواد اولیه نساجی در کشور مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و از طرف دیگر اجازه افزایش قیمت داده نمی‌شود. وی اختصاص وام‌های بلند مدت و با بهره کم را عامل مهم در رونق اقتصادی بنگاههای اقتصادی دانست و گفت: این گونه تسهیلات که نیازمند رابطه به جای ضابطه در شرایط کنونی است می‌تواند کمک بزرگی به تولید کنندگان باشد. وی آموزش نیروی انسانی و آشنا شدن با قواعد کار در محیط فعالیت را از دیگر چالش‌های پیش روی واحدهای تولیدی دانست و گفت: برخی از نیروی انسانی شاغل به کار تنها خواستار دریافت حقوق ماهانه است و نسبت به انجام بهینه کار اهتمامی نمی‌ورزند.
«ربانی» دیگر عضو کمیسیون بانوان در این جلسه گفت: تسهیلات بانکی نامتناسب توزیع می‌شود و واحدهای مورد نیاز از این منابع کمتر بهره‌مند می‌شوند. وی آموزش نیروی انسانی ماهر از سوی آموزش و پرورش و مراکز آموزشی را عامل مهم در رفع نیازهای واحدهای تولیدی دانست و گفت: واحدهای تولیدی هم اکنون هزینه بسیاری برای آموزش نیروی انسانی پرداخت می‌کنند. وی تقویت بانوان در عرصه کارآفرینی را عامل مهم در توانمند شدن بانوان در عرصه اجتماع دانست و گفت: به جای انتقاد از شرایط موجود، بانوان باید تلاش خود را برای بدست آوردن جایگاه حقیقی خود دو چندان کنند و موانع موجود را با تدبیر از مقابل بردارند. وی ارایه مشاوره به بانوان کارآفرین از سوی تشکل‌های صنفی مانند اتاق بازرگانی با برگزاری سمینارهای آموزشی را عامل مهم در تقویت بانوان فعال در این عرصه دانست.