تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 165

نخستین جلسه کمیسیون بانوان بازرگان در دوره هفتم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دفتر نمایندگی ثبت اختراعات و علام تجاری و مالکیت معنوی در اصفهان گشایش می‌یابد. 
رییس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان :
دفتر نمایندگی ثبت اختراعات و مالکیت معنوی در اصفهان گشایش می‌یابد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دفتر نمایندگی ثبت اختراعات و علام تجاری و مالکیت معنوی در اصفهان گشایش می‌یابد. 
 «زهرا اخوان نسب» در نخستین جلسه کمیسیون بانوان در تالار کمیسیونهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: با همکاری سازمان ثبت اسناد و اتاق بازرگانی اصفهان مقدمات راه اندازی دفتر نمایندگی ثبت اختراعات فراهم شده و این دفتر در اصفهان آغاز به کار می‌کند.
وی تصریح کرد: تولید کنندگان و بازرگانان استان اصفهان برای ثبت علائم تجاری و ثبت اختراعات و مالکیت معنوی مجبورند به تهران مراجعه کنند و در نوبت ثبت قرار گیرند که با راه اندازی این دفتر تشریفات ثبت اختراعات کاسته می‌شود.
وی تشکیل مرکز مشاوره حقوقی در اتاق برای اعضا را نیاز امروز بازرگانان بویژه بانوان بازرگان دانست و گفت: در حال حاضر اتاق بازرگانی در زمینه‌های بیمه، تأمین اجتماعی، گمرک و بانکی به ارایه مشاوره به اعضا می‌پردازد و در زمینه امور حقوقی نیاز احساس می‌شود.
 وی از اعضای کمیسیون بانوان خواست که پیشنهادات خود را در زمینه ساختار اجرایی کمیسیون پیشنهاد کنند.
 «شعله ریاحی » عضو کمیسیون بانوان در این جلسه گفت : با توجه به لزوم پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی رعایت قانون مالکیت معنوی بیش از پیش احساس نیاز می‌شود .
 وی افتتاح دفتر مالکیت معنوی و ثبت اختراعات در اصفهان را گامی موثر در راستای حفظ تولیدات و اختراعات افراد و شرکتها دانست و گفت:رعایت نکردن دستاوردهای تحقیقاتی و خلاقیت تولید کنندگان و نوآوران در بخش‌های مختلف باعث متضرر شدن آنان می‌شود که با ثبت اختراعات و علائم تجاری می‌توانند از دستاورد خود محافظت قانونی انجام دهند.
 وی توضیح داد: ثبت هر گونه اختراع، خلاقیت، طرح و علائم تجاری از طریق این دفتر امکان پذیر می‌شود و مراجعه کنندگان می‌توانند از دستاورد خود در برابر سو استفاده احتمالی حفاظت قانونی داشته باشند.

تصاویری از این جلسه :