تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1396
کد 1590

در کارگاه آموزشی «آشنایی با مفاهیم و فنون راهنمایی گردشگران» عنوان شد: آشنایی با GPS یکی از ضرورت های یک راهنمای گردشگر حرفه ای است/ نیروی انسانی توانمند از ویژگی های شهر خلاق است

روز پایانی کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و فنون راهنمایی گردشگران به دو موضوع«راهنمایی گردشگران از طریق نقشه و آداب ارتباط و راهنمایی گردشگران» اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این کارگاه امین عدیلی، راهنمای بین المللی گردشگری با بیان اینکه GPS از سال 1960 میلادی توسط ناسا پایه گذاری شد، گفت: پس از این زمان به دلیل ضعف این سیستم در سال 1974 دولت آمریکا تصمصم به ارتقاء این سیستم گرفت و در سال 1987  اولین ماهواره با GPS به فضا فرستاده شد. وی اولین حضور استاندارد GPS را در سال 1994 توسط آمریکایی ها اعلام و تصریح کرد: بعد از آمریکا کشورهای دیگر نظیر روسیه و چین نیز سیستم های  مکان و جهت یابی مستقلی اما با همین کاربرد برای خود ایجاد نمودند. عدیلی کاربرد این سیستم را در فضانوردی، اقدامات نظامی، کشتیرانی، طبیعت گردی، زندگی روزمره و ... موثر خواند و گفت: یکی از ضرورت های یک راهنمای گردشگری و گردشگر حرفه ای آشنایی با GPS است. مدرس این کارگاه با بیان اینکه GPS متشکل از 24 ماهواره است که هر یک از آنها در یک شبانه روز در ارتفاع 20 هزار و 200 متری زمین یک بار به دور زمین گردش می کنند، افزود: فاصله کم میان زمین و ماهواره ای که به دور زمین می چرخد موجب می شود تا اطلاعات در زمان مناسب به ما منتقل شود. عدیلی عوارض طبیعی، ساختمان ها و عوامل جوی را در ایجاد اختلال در GPS موثر خواند و تصریح کرد: 6 پایگاه در سطح دنیا به تحلیل اطلاعات و انتقال آنها به ماهواره ها می پردازند و دولت آمریکا سالانه 750 میلیون دلار برای کار کردن این سیستم هزینه می کند. وی در ادامه این کارگاه به توضیح درمورد نحوه استفاده از GPS پرداخت.
در بخش دوم این کارگاه نیز سحر موحدی، مدیر بخش گردشگری جهاد دانشگاهی اصفهان نیز گفت: بخش های ترابری و حمل و نقل، اقامتگاه ها و اماکن پذیرایی، بخش سفرسازان، بخش جاذبه ها و بخش سازمان های بازاریابی و مدیریت مقصد از جمله فضاهایی هستند که ارتباط بین گردشگر و جامعه میزبان در آنها شکل می گیرد. وی در ادامه ضمن توضیح درباره هر یک از این بخش ها تاکید کرد: یک شهر خلاق می تواند به جاذبه ای برای گردشگران تبدیل شود و خلاقیت در حوزه های موسیقی، صنایع دستی، مد و فیلم می تواند از ویژگی های یک شهر خلاق محسوب شود. وی بازوی اصلی شهر خلاق را نیروی انسانی توانمند عنوان کرد. موحدی در ادامه زیبایی محیط و مکان، کیفیت موارد ارایه شده، هزینه های وابسته، کیفیت سرویس و نحوه اجرای آن را  از عوامل موثر در میزان رضایت مشتری عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط چشمی، نحوه استقرار هوشمندانه، لبخند گرم و درخشان، پاسخگویی مسوولانه و ایجاد ارتباط صمیمانه از ویژگی های مثبت افراد شاغل در صنعت گردشگری خواهد بود.  مدیر بخش گردشگری جهاد دانشگاهی اصفهان در ادامه ویژگی های منفی افراد شاغل در گردشگری را نیز دست دادن بی انرژی، استعمال دخانیات، انحراف در ایستادن، جویدن آدامس ، پوشش نامناسب، عدم رعایت فاصله مطلوب، بلند صحبت کردن، با دهان پر صحبت کردن، عدم وقت شناسی و... بیان نمود. مدرس این کارگاه تسلط بر حداقل یک زبان خارجی، آشنایی با فرهنگ بین الملل، تسلط بر فرهنگ و میراث فرهنگی کشور مقصد، به کاربردن اصول آداب معاشرت در رفتار، آشنایی با روحیات ملل و آداب برخورد، شناخت ابزار راهنمایی گردشگر و تسلط به امکانات شهر به منظور رفع نیازهای میهمان ها را از ویژگی های مطلوب راهنمایی گردشگر برای یک ارتباط موثر ذکر کرد. 
 
آلبوم تصاویر b106-7-1396