تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 155

ششمین جلسه کمیسیون کشاورزی وصنایع تبدیلی اتاق دوره هفتم

"رفییایی" مجری همایش محصولات غذای سالم در این جلسه ضمن اشاره به این همایش در 27 بهمن سال جاری در اتاق بازرگانی استان اصفهان، گفت: اهداف اصلی این همایش فرهنگ‌سازی و راهکارهای تولید و استفاده از غذای سالم است.
جلسه کمیسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد

"رفییایی" مجری همایش محصولات غذای سالم در این جلسه ضمن اشاره به این همایش در 27 بهمن سال جاری در اتاق بازرگانی استان اصفهان، گفت: اهداف اصلی این همایش فرهنگ‌سازی و راهکارهای تولید و استفاده از غذای سالم است.
وی مخاطبان همایش محصولات غذای سالم را کارشناسان تغذیه و کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: آشنایی با غذای سالم، آگاهی از مضرات غذاهای ناسالم و تاثیرات سوء آنها، راهکارهای پیشنهادی، ترویج و چالش‌های پیش روی غذای اورگانیک از اهداف برگزاری این همایش است.
مجری همایش محصولات غذای سالم برگزاری این سمینار را طی نیم روز از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر 27 بهمن سال جاری بیان کرد و افزود: همزمان با برپایی این همایش، نمایشگاهی از محصولات غذای سالم با حضور غرفه‌داران انتخابی و مورد تایید تیمی از سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و دانشگاه اصفهان تشکیل می‌شود.
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از غذای سالم گفت: هدف از برپایی همایش محصولات غذای سالم شناسایی تولیدات ارگانیک و آشنایی و بهر‌ه‌مندی مصرف‌کنندگان از آنها است.
وی تصریح کرد: در صدد هستیم در برگزاری این همایش نگاهی از تولید به مصرف شکل بگیرد و فعالان و مسوولان در این عرصه راهکارها و اقدامات لازم را برای استفاده بهینه مصرف‌کننده از محصولات غذای سالم ارایه و پیشنهاد دهند.
وی با اشاره به طرح انتزاع وظایف گفت: این طرح برای صدور رای از 3 ماه گذشته به مجلس رفته اما در حال حاضر تکلیف آن مشخص نشده و انتظار داریم که در یک ماه باقی‌مانده تا انتخابات جدید وضعیت آن از سوی نمایندگان تعیین شود.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی و به عنوان مشاوره سه قوه و در تمام دنیا شناخته شده است، یادآور شد: در حال حاضر 25 درصد صادارت کشور از طریق بخش کشاورزی است و باید برای توسعه و پیشرفت کشور از موازی‌کاری‌ها و بخش‌نگری دوری کرد.
"مومنی" در ادامه جلسه مبحث سلامتی محصولات سالم را موضوعی ملی خواند و بیان داشت: این امر مساله‌ای استانی و منطقه‌ای نیست و هر ساله برای فرهنگ‌سازی آن مطالعات، تحقیقات، سمینارها و همایش‌های مختلفی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در دنیا بسترهای قانونی و ساختاری برای مصرف کودها و سم‌ها در محصولات وجود دارد، افزود: تا ساختارهای زیربنایی با مدیریت شکل نگیرد مشکلات پیشرو برای تولید محصولات سالم رفع نمی‌شود.
وی مباحث نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، آموزش و رعایت قانون و مقررات که به استانداردسازی ختم شود را از مدیریت ساختارهای زیربنایی عنوان کرد و یادآور شد: کشور ما در امر تولید فاقد ساختارهای اساسی است و برای اصلاح ساختاری و دیدگاهی عمیق به این موضوع مهم باید در برگزاری همایش محصولات غذای سالم بیانیه‌ای صادر شود.
وی تاکید کرد: با صدور بیانیه‌ای باید راهکار‌های اجرایی در دنیا و موانع موجود در تولید محصولات سالم در کشور و عوامل بازدارنده در تولیدات لحاظ شود و با ارایه آن به دولت، مجلس و دانشگاه‌ها اقداماتی اساسی در این زمینه صورت بگیرد.