تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 152

دیدار صادرکنندگان محصولات کشاورزی با رئیس اتاق

اعضای هیئت مدیرۀ اتحادیۀ صادرکنندگان محصولات کشاورزی اصفهان طی ملاقاتی با رئیس اتاق بازرگانی به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد این اتحادیۀ صادراتی پرداختند.
تشریح عملکرد اتحادیۀ صادرکنندگان محصولات کشاورزی در دیدار با رئیس اتاق

اعضای هیئت مدیرۀ اتحادیۀ صادرکنندگان محصولات کشاورزی اصفهان طی ملاقاتی با رئیس اتاق بازرگانی به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد این اتحادیۀ صادراتی پرداختند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی اتاق بازرگانی را متعلق به همۀ فعالان اقتصادی دانست و با اشاره به وظایف اتاقها در سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: در واقع بخش اصلی فعالیت‌های اتاق همین اقداماتی است که در این اتحادیه، سایر اتحادیه‌های صادراتی و کمیسیون‌های اتاق انجام می‌شود. مهندس خسرو کسائیان ضمن ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات انجام شده در اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: اتاق بازرگانی آمادگی هر گونه همکاری و همیاری با اتحادیه‌ها و تشکلهای زیر مجموعۀ اتاق در راستای افزایش توانمندیها و توسعه اقتصادی در سطوح ملی و بین المللی را دارد.  
رئیس هیئت مدیرۀ اتحادیۀ صادرکنندگان محصولات کشاورزی ضمن تبریک به رئیس جدید اتاق اصفهان به تشریح عملکرد و چهار پروژۀ اصلی این اتحادیه پرداخت و گفت: پایانۀ صادراتی بار هوایی (کارگو ترمینال)، اجرای پروژۀ کشت و صنعت در کشور سیرالئون که آماده بکار است، پایانۀ بین المللی گل و خط سورت و بسته‌بندی میوه که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید 4 پروژۀ اصلی این اتحادیه است که از آغاز فعالیت در دست اقدام بوده.
مهندس کیانی اظهار داشت: پروژۀ کارگو ترمینال بزودی آمادۀ بهره‌برداری است و انتظار داریم اتاق بازرگانی در جهت بازارهای هدف و برقراری چارتر هوایی مساعدت نماید. وی همچنین پروژۀ پایانۀ بین‌المللی گل را یک پروژۀ 250 میلیارد ریالی ذکر کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 12 هکتار با الگو برداری از پایانۀ گل کشور اکراین جا نمایی شده و با توجه به ظرفیت تولید 50 میلیون سر شاخۀ گل رز در اصفهان، این ترمینال سهم بسزایی در صادرات این محصول خواهد داشت. رئیس اتحادیۀ صادرکنندگان محصولات کشاورزی همچنین در خصوص پروژۀ سورت و بسته بندی میوه اظهار داشت: ماشین‌آلات این خط سورت و بسته‌بندی از نوع پیشرفته و با قابلیت‌های عالی از کشور هلند خریداری و با توجه به آماده سازی محل طی ماه‌های آینده این پروژه در اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید. وی ایران را کشوری 4 فصل با اقلیمی منحصر بفرد دانست و افزود: شرایط آب و هوایی کشور به گونه‌ای است که علاوه بر کشورهای آسیای میانه، می‌توانیم کشورهای حوزۀ خلیج فارس را نیز در رابطه با پروژه‌های مذکور پوشش دهیم.
مهندس همتی دراین دیدار با اشاره به مزیت شهرهای مرزی به دلیل وجود مرزهای مشترک، اصفهان را نیز به دلیل شرایط اقلیمی و مرکزیت جغرافیایی در کشور به عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های تجاری و بازرگانی حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه در بخش‌های صنعتی بدلیل عدم وجود ساختار مناسب برای بخش خصوصی محدودیتهایی وجود دارد، بخش کشاورزی رویکردی است که نباید از اهمیت آن غافل شد. وی با اشاره به پروژۀ کشاورزی این اتحادیه در کشور سیرالئون اظهار داشت: این اتحادیه تنها نماینده ایران در سیرالئون است که علاوه بر باغ پالم در حدود 100 هکتار 2 قرارداد پیمانکاری با وزارت امور خارجه داشته و تا کنون موفق به انعقاد 650 هزار دلار قرارداد شده است.
دبیر اتحادیۀ صادر کنندگان محصولات کشاورزی با اشاره به جذب کمکهای دولتی توسط استانهای دیگر در ایجاد و بهره‌برداری از پروژه‌های ملی اظهار داشت: استان‌های دیگر از منابع ملی علاوه بر منابع استانی بهره گرفته‌اند و ما نیز می‌توانیم حداقل 5/2 میلیارد تومان جهت پایانۀ گل جذب کنیم همانگونه که این اتحادیه مبلغ 2 میلیارد ریال اولیه جهت ساخت کارگو ترمینال را از سازمان توسعه تجارت دریافت کرد.
در این جلسه مسعود گلشیرازی با اشاره به توانمندی نمایندگان بخش خصوصی اظهار داشت: نمایندگان ذی نفوذ بخش خصوصی استان لازم است بحث کارگو ترمینال اصفهان را به عنوان پایانۀ مادر در سطح کشور مطرح کنند. عضو هیئت رئیسه اتاق اصفهان همچنین خواستار طرح موضوع در کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصادی مجلس شد تا این پروژه هر چه زودتر به نتیجه برسد.     
تصاویر این نشست :