تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 151

هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی وصنایع تبدیلی اتاق دوره هفتم

به همت کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان ، نخستین همایش غذای سالم در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود
به همت کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان ،
نخستین همایش غذای سالم در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود

نخستین همایش غذای سالم  با حضور جمعی از تولید کنندگان محصولات غذایی و مسوولین بهداشت استان روز پنجشنبه 27 بهمن در سالن اجتماعات بین المللی اتاق اصفهان برگزار می‌شود.

«صفوی» دبیر همایش غذای سالم  با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی با غذای سالم و ارگانیک و فواید آن، آشنایی با مضرات غذاهای غیر سالم و تاثیرات سوء آن بر سلامت جامعه، راهکارهای پیشنهادی برای تولید غذاهای سالم و ارگانیک، ترویج مصرف غذای سالم و ارگانیک و چالش‌های پیش روی تولید غذای سالم و ارگانیک است. وی اضافه کرد: در این همایش یافته‌های تحقیقاتی محققین غذایی در اختیار تولید کنندگان محصولات غذایی قرار می‌گیرد. وی ورود محصولات سالم به سفره‌های مردم را مهمترین موضوع سلامت جامعه دانست و گفت: بسیاری از بیماریهای شایع در جامعه ناشی از تولید  غذای ناسالم  است.

«حمید رضا مومنی»دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در این جلسه  گفت:  افزایش سختگیری موانع بر سرانتقال ارز به ایران  صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی را با چالش روبرو ساخته است. وی تامین نیازهای داخلی محصولات کشاورزی را از اولویت‌های اصلی تولید کنندگان این بخش برشمرد و گفت: تامین نیاز داخل و صادرات محصولات کشاورزی باید در اولویت برنامه‌های این بخش باشد. وی از تشکیل نشست‌های کاربردی در حاشیه همایش خبر داد و گفت:  نمایشگاه جنبی شامل محصولات سالم غذایی (ارگانیک) در حاشیه همایش برپا می‌شود . وی خواستار اختصاص قیمت واقعی برای ارزش محصولات غذایی سالم شد و گفت: کمیته‌ای در هر استان برای قیمت گذاری محصولات غذایی تشکیل شده که باید قیمت واقعی محصولات سالم را ارایه کند.

 «داود صافی» دبیر کمیسیون‌ها و تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: مسوولین استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در این همایش دعوت شده‌اند تا مسوولین در کنار متخصصان، مسایل بخش غذای سالم را به صورت شفاف مطرح کنند.

«مصطفی حجه فروش»  رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: قیمت گذاری بر محصولات کشاورزی به دو صورت انجام می‌شود یکی سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و دیگر اتحادیه صنفی واحد توزیعی و تولیدی است.