تاریخ : شنبه 31 تير 1396
کد 1476

بررسی مشکلات تولید و صادرات فرش دستباف استان در شورای گفتگو استان اصفهان / صادرات فرش و صنایع دستی استان 25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

پنجاهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با بررسی مشکلات تولید و صادرات فرش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
پنجاهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با بررسی مشکلات تولید و صادرات فرش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این جلسه گفت:طی سه ماه ابتدای سال جاری صادرات  صنایع دستی و فرش استان نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است و  کاهش رتبه صادراتی استان در جدول استان ها  در دست بررسی است.
وی افزود:کاهش صادرات این بخش در افزایش نرخ بیکاری  تاثیر ویژه ایی دارد و شورای گفتگو نسبت به مسایل و مشکلات این بخش جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده است .
وی به مساله مطالبه حقوق گمرک و عوارض واردات از فرش های  مرجوعی صادرکننده اشاره کرد و گفت:با همکاری کمرگ و سازمان صنعت ،معدن و تجارت این مساله به زودی برای تسهیل صادرات فرش دستباف استان برطرف می شود.
زرگرپور تاکید کرد:قوانین و مقررات در راستای حل مسایل و مشکلات است و هرجایی که قانون مشکل ایجاد می کند باید ازطریق مجلس آنرا اصلاح کرد.
استاندار اصفهان از اتاق بازرگانی،گمرک،تشکل های صادراتی ،سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خواست که نسبت به کاهش معنا دار صادرات کالا و خدمات استان اصفهان حساس باشند و خواستار پیگیری علل این کاهش باشند.
وی خاطر نشان کرد:فرش به عنوان یک بخش اقتصادی مهم در بین طبقات محروم جامعه شناخته می شود و زمینه سازی تولید و صادرات آن می تواند کمک بزرگی به مردم باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی منطقه علمی و فناوری را نقطه عطفی برای توسعه استان دانست و گفت:شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور بویژه استان اصفهان دارند.
زرگرپور  از اختصاص 500 هکتار زمین در محوطه دانشگاه صنعتی استان به کریدور علمی و فناوری استان خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی به همراه شهرداری و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در هیات مدیره این منطقه عضویت دارند.
استاندار تاکید کرد:این منطقه بیش از 15 سال است که در استان مطرح است و در دولت یازدهم مراحل تصویب اساسنامه و نهایی شدن هیات مدیره به پایان رسیده است .
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:اصلاح ساختار هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی  و حضور نماینده وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی  در آن  نقش مهمی در تعادل سازی این هیات ها دارد.
وی رعایت جایگاه قضاوت در هیات های حل اختلاف را عامل موفقیت این هیات ها دانست و گفت:هیات ها باید محیطی بی طرف برای بررسی پرونده فعالان اقتصادی باشد.
محمود تولایی رییس  اتاق بازرگانی کاشان در این جلسه خواستار مقابله با افزودن مشاغل جدید  به موضوع سخت و زیان آور شد و گفت: افزایش شغل ها و به دنبال مشمولین این طرح علاوه بر افزایش بار بدهی دولت به تامین اجتماعی بر بنگاه های اقتصادی و کارآفرینان فشار مالی ایجاد می کند .
حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه  خواستار هاهنگی بازدید های تامین اجتماعی ،اداره کار و سازمان صنعت ، معدن و تجارت از  کارگاه های تولیدی بویژه کارهای تولید فرش شد .  
سعید خدارحمی عضو اتحادیه فرش دستباف استان اصفهان در این جلسه گفت:صادرکنندگان فرش دستباف نگران بازگشت کالای خود به داخل  کشورند و صادرات فرش آنان به دلیل تامین کسری فروشگاه های بین المللی است.
وی اضافه کرد:فرش به صورت فروش مستقیم انجام نمی شود بکه در فروشگاه های خارجی ممکن است چندین سال پشت ویترین باشد تا خریدی صورت گیرد.
 
 
 
 
آلبوم تصاویر 3079-4-1396