تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 146

سومین جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

تنظیم چشم انداز اتاق با حضور رییس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان در کمیسیون طرح و برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
سومین جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

 تنظیم چشم انداز اتاق با حضور رییس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان در کمیسیون طرح و برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
تنظیم چشم انداز اتاق در کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی
تنظیم چشم انداز اتاق با حضور رییس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان در کمیسیون طرح و برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
«ابوالقاسم سرتیپی »رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: چشم انداز اتاق در سه بخش کوتاه، میان و بلند مدت در دست تهیه است که هیات نمایندگان با همراهی کمیسیون طرح و برنامه در حال تنظیم آن است.  
 وی تعیین جایگاه اتاق در اقتصاد کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: مشخص شدن جایگاه اتاق می‌تواند حرکت این تشکل را هدفمند سازد.
«مصطفی رناسی » عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در سند چشم انداز اتاق باید بخش‌های مختلف صنعت، بازرگانی و تولید مورد توجه قرار گیرد.
 وی اجرای قوانین تصویب شده توسط دولت و مجلس را به عنوان یکی از موضوعات چشم انداز پیشنهاد کرد.
وی بررسی چالش‌های قوانین جدید را از دیگر برنامه‌های چشم انداز برشمرد و گفت: پیگیری اجرای قوانین تصویب شده که عمده آن به نفع تولید است باید مورد توجه اتاق قرار گیرد.
 وی آموزش تخصصی به اعضای اتاق را از دیگر اهداف چشم انداز برشمرد و گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی در رشته‌های مختلف صنعتی و تولیدی می‌تواند همواره به عنوان یکی از اساسی‌ترینارکان اتاق مطرح باشد.
   وی استفاده از امکانات اتاق در راستای تقویت اقتصاد واحدهای تولیدی را قابل توجه دانست و گفت: با امکانات موجود می‌توان خدمات متمایزی به اعضا و فعالان اقتصادی ارایه کرد.
 وی خواستار تشکیل یک تیم اقتصادی با هدف بررسی فرصت‌های اقتصادی استان را پیشنهاد کرد و گفت: بررسی و مطالعه پتانسیل و ظرفیت اقتصادی استان می‌تواند یکی از رویکرد های اتاق در جهت تقویت اقتصاد استان باشد .
«جعفر ذره بینی » عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت: چشم انداز باید در ارستای ارتقا جایگاه اتاق و باعث حضور فعال این تشکل اقتصادی در بخش‌های مختلف جامعه باشد .
وی مدون سازی برنامه‌های اجرایی اتاق را مهم دانست و گفت: بدون برنامه حرکت کردن باعث ایجاد ضرر و از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود .
«مرتضی بیشه » عضو دیگرهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: همبستگی و همگرایی اتاق با سایر تشکلها مهمترین رویکرد اتاق در سند چشم انداز می‌تواند باشد.
 وی ایجاد مرکز اطلاع رسانی برای اعضا، آموزش‌های علمی و کاربردی، همگرایی و همبستگی بین اعضا، داشتن برنامه برای توسعه اقتصادی کشور و گسترش همکاری تجاری با بازرگانان سایر کشورها را به عنوان پیشنهاد ارایه کرد.
«زهرا اخوان نسب » عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت: طراحی نقشه راه برای فعالیت اتاق مهمترین استراتژی اتاق در مسیر آینده است.
 وی بخش خصوصی را مکمل بخش دولتی دانست و گفت: زمینه های حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد باید با مطالعه و بررسی مشخص شود تا دوباره کاری در فعالیت‌ها صورت نگیرد .
 وی تصویب حضور در مراکز تصمیم گیری و ارایه مشاوره به سه قوه را مهمترین چشم انداز اتاق برشمرد.
«سید اسماعیل محمودی » دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: نقش کمیسیون‌های در ارتقا جایگاه اتاق قابل توجه و مهم است و باید سیاست گذاری و خط مشی، در راستای ارتقاء جایگاه اتاق باشد.
وی طراحی برنامه چهار ساله در راستای چشم انداز اتاق را پیشنهاد کرد و گفت: تعیین مشاور متخصص به صورت فردی ویا گروهی برای طراحی چشم انداز نیاز است.  
«علی نادری» یکی از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان دراین جلسه گفت: تقویت روحیه مثبت گرایی در اتاق و حضور فعال در عرصه اقتصاد مهمترین رویکرد اتاق باید باشد.