تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 144

چهارمین جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

سرتیپی عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان : اتاق اصفهان بر اساس سند چشم انداز و استراتژی تدوین شده حرکت خواهد کرد
چهارمین جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

 سرتیپی عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان : اتاق اصفهان بر اساس سند چشم انداز و استراتژی تدوین شده حرکت خواهد کرد
 
سرتیپی عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان :
اتاق اصفهان بر اساس سند چشم انداز و استراتژی تدوین شده حرکت خواهد کرد
 
رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کمیسیون تلاش می‌کند که استراتژی اتاق در طول چهار سال آینده را بر اساس سند چشم انداز تعیین کند تا مسیر آینده به صورت روشن برای اعضا و فعالان اقتصادی مشخص شود.
«ابوالقاسم سرتیپی» در جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق تصریح کرد: تعیین استراتژی برای مسیر آینده اتاق مهمترین نیاز این تشکل قدیمی احساس می‌شود که این کمیسیون اقداماتی را در این زمینه صورت داده است. وی عضو گیری را مهمترین رویکرد اتاق بازرگانی دانست و گفت: برنامه ریزی برای جذب اعضای جدید و فعال‌تر شدن اتاق و حرکت رو به جلو از اهم برنامه استراتژیک اتاق است. وی بهینه سازی ساختار اتاق را اولویت اصلی تعیین استراتژی اتاق دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود و افزایش توانمندی کارکنان سبب توسعه اتاق در بخش‌های مختلف می‌شود.
«خسرو کسائیان» رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: گرفتن دیدگاه و نظرات اعضای قدیمی اتاق با خلاقیت و نوآوری اعضای جدید می‌تواند سبب تعیین استراتژی مناسب برای پارلمان خصوصی اقتصاد استان شود.
 وی برنامه‌های بلند مدت چندین ساله را در عصر حاضر دچار تغییرات مداوم برشمرد و گفت: بایستی برنامه ریزی‌ها در قالب زمانی کوتاه مدت و میات مدت بر اساس چشم انداز بلند مدت باشد.
«مرتضی بیشه» عضو هیات نمایندگان اتاق در این جلسه گفت: افق چشم انداز اتاق بر اساس پنج رکن همگرایی و همبستگی اعضا و تشکل‌های اقتصادی، خدمت رسانی به اعضا و بازرگانان، تقویت روابط تجاری با بازرگانان خارجی، مشاوره و مشارکت در تصمیم‌های اقتصادی طراحی شده است. وی ارتقا جایگاه اتاق و چالاک نمودن این تشکل در فرایند تصمیم سازی اقتصاد کلان کشور را از اهم سند چشم انداز اتاق برشمرد و گفت: در این راستا نقاط ضعف و قوت اتاق در دو بخش درون و برون سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است.
«جعفر ذره بینی» عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان حمایت و استیفای حقوق بازرگانان و تولید کنندگان را  مهمترین وظیفه اتاق دانست و گفت: ارتقا جایگاه اتاق باعث افزایش تاثیرگذاری بخش خصوصی در فرایند توسعه اقتصادی استان می‌شود.
وی خواستار گنجاندن ماده حمایت قانونی از حقوق تولید کننده و صنعتگر توسط اتاق شد و گفت: اتاق بایستی از حقوق تولید کننده و تاجر در جایی که حق او ضایع شده دفاع کند و به عنوان خانه امنی برای فعالان اقتصادی باشد.
«محمد رضا رجالی» عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت: طرح رتبه بندی دارندگان کارت اعضا به عنوان یک برنامه کوتاه مدت می‌تواند در دستور کار اتاق قرار گیرد. وی تعیین استراتژی برای هر سازمان در عصر حاضر را نیاز مبرم دانست و گفت: متاسفانه علم استراتژی در کشور کمتر مورد توجه بوده و استراتژیست‌های خبره یی نیز در کشور وجود ندارد.
«علی نادری» عضو این کمیسیون در این جلسه گفت: با نگاهی به اتاق‌های بازرگانی کشورهای توسعه یافتهمی‌بینیم که، عضویت در رتبه‌های مختلف وجود دارد که از اصناف تا کارخانه‌جات در اتاق عضویت دارند. وی گسترش فرهنگ عضو گیری اتاق را نیازمند اتخاذ سیاست‌های جدیدی دانست و گفت: ارزیابی عملکرد اتاق‌های بازرگانی کشورهای همسایه می‌تواند در تدوین استراتژی به اتاق کمک کند. وی تصویب قانون هماهنگ کردن کل اصناف در اتاق بازرگانی را نیاز امروز بخش خصوصی اقتصاد برشمرد و گفت: تصویب این قانون می‌تواند تشکل‌های غیر دولتی را در زیر چتر اتاق تقویت سازد. وی دعوت از کارشناسان استراتژیک خبره جهت تدوین استراتژی اتاق را پیشنهاد کرد و گفت: انتقال تجربه مدیران موفق شرکت‌های تجاری و تشکل‌های اقتصادی بین المللی می‌تواند اتاق را در این زمینه یاری کند.
 «سید اسماعیل محمودی» دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: سرعت بخشیدن صدور کارت بازرگانی و عضو گیری به عنوان یکی از اهم فعالیت‌های اتاق است که مدیریت اجرایی تلاش دارد چالش‌های آنرا بررسی و حل کند. وی افزود: کارکنان اجرایی اتاق با بهره گیری از فعالیت‌های اجرایی چندین ساله پروپوزالی برای چشم انداز اتاق طراحی و به کمیسیون طرح و برنامه ارایه کردند.
«دکتر کلوانی» در این جلسه گفت: برنامه استراتژیک اتاق به عنوان یک سازمان نیازمند اصول و ساختاری است که برای آن باید مسیر و راهبرد اصلی در آینده تعیین شود. وی تعیین چشم انداز و مسیر راهبردی اتاق را نیازمند مطالعه درون و برون سازمانی دانست و گفت: بررسی نقاط قوت و ضعف اتاق در طول ده سال گذشته می‌تواند مسیر آینده را مشخص کند.
 وی گفت: شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای عملکرد اتاق در گذشته، حال و آینده می‌تواند برنامه عملیاتی اتاق را واضح تر و روشن‌تر معرفی کند.
 وی استراتژی اتاق را بیان کلی و قابل تقسیم به خط مشی دانست و گفت : برنامه عملیاتی و رسالت هر بخش اتاق در این برنامه مشخص می‌شود و هر بخش می‌داند که در چه مسیر هدفمندی حرکت کند.
«امیر حسین زمانی» دبیر کمیسیون و تشکل‌های اتاق اصفهان در این دیدار گفت: کمیسیون طرح و برنامه برای تعیین استراتژی اتاق با هم اندیشی اعضای هیات نمایندگان دو پروپوزال تهیه کرده که پس از بررسی دیدگاه‌های مختلف آنرا به عنوان چشم انداز اتاق ارایه می‌کند. وی از مراحل مقدماتی طرح رتبه بندی کارت‌های بازرگانی اعضا اتاق خبرداد و گفت: این طرح به صورت همزمان در اصفهان و تهران در دست مطالعه است. وی تسهیل عضویت تشکل‌های اقتصادی در اتاق را عامل مهم در تقویت فعالیت‌های گروهی برشمرد و گفت: حضور فعال تشکل‌های زیر مجموعه اتاق می‌تواند نقش مهمی در تقویت جایگاه اتاق در بخش‌های مختلف داشته باشد.