تاریخ : جمعه 2 تير 1396
کد 1430

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در ديدار با نخست وزير سوريه، خبر داد؛ ١٠٠ برند برتر ايراني آماده تامين نيازهاي سوريه هستند.

نخست وزیر سوریه در دیداربا رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران توسعه روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه بخش های اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
سيدعبدالوهاب سهل آبادي در ديدار با عماد خميس نخست وزير سوريه ، با تقدير از مقاومت اين كشور در مبارزه با گروه هاي تكفيري گفت:  جمهوری اسلامی ایران و جمهوري سوریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رابطه خوب و مستحکمی در همه زمینه ها که توسط امام راحل و مرحوم حافظ اسد بنیان گذاشته شد، داشته اند.
وي اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس، دولت سوریه در کنار دولت ایران و مردم سوریه در کنار ملت ایران بودند.امروزسوريه مانند ايران نه تنها با يك كشور بلكه با يك جبهه از دشمنان خود مي جنگد و پيروزي شما پيروزي ايرانيان نيز محسوب مي گردد و ما تا آخرين گام براي بازسازي سوريه تلاش خواهيم نمود.
وي افزود: ايران در دوران تحريم ها، با تكيه بر جوانان نخبه خود به پيشرفت هاي علمي عظيمي دست يافته است كه اين پيشرفت ها در كنار توليد هاي مختلف در زمينه فولاد، سيمان، پتروشيمي،مواد غذايي و صنايع برق ، تسهيل كننده هدف مشترك ماست.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران ادامه داد: در ماه ها گذشته برنامه ريزي دقيق براي شروع روابط تجاري انجام شده است و١٠٠برند برتر ايراني آماده تامين نيازهاي سوريه هستند.  
وي در پايان سخنان خود از نخست وزير سوريه خواست تا مقدمات قانوني لازم براي سرمايه گذاري و ايجاد ارتباط فعالان اقتصادي ايراني فراهم شود.
عماد خميس نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از اين ديدار و حمايت هاي دولت و مردم ايران از سوريه گفت: با توجه به  پشتيباني همه جانبه ايران و علي الخصوص جانفشاني هاي رزمندگان ايراني در جنگ با دشمنان سوريه ، وظيفه خود مي دانيم در برقراري روابط تجاري و بازسازي كشور، ايران را در اولويت قرار دهيم.
نخست وزیر سوریه افزود: چالش بزرگ جنگ اقتصادی علیه مردم سوریه است که نیازمند توسعه روابط در تمام زمینه ها می باشد.
وي با تاکید بر اهمیت توسعه طرح های سرمایه گذاری مشترک بر اساس منافع متقابل دو کشور دوست، گفت: بخش اقتصادی بین دو کشور نیازمند پیگیری و اهتمام است و باید از طریق تماس مداوم و اندیشیدن با ذهنیت باز روابط تجاری تقویت گردد.
وي افزود: نشست ها و توافق نامه هاي اوليه براي آغاز روابط انجام شده است وقوانيي هم براي تسهيل  فعاليت هاي شركت هاي ايراني به تصويب رسيده است و در صورت نياز،زير ساخت هاي قانوني افزايش مي يابد.

وي خاطرنشان كرد: ما دشمنان مشتركي داريم كه مايل به ايجاد اين روابط نيستند اما يقين دارم با عزم جدي دو طرف، دشمني آنان به نتيجه اي نخواهد رسيد.
عکسی برای این آلبوم ثبت نشده است.