تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 143

دومین کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنچ مارک شرکتهای ایرانی با شرکت‌های موفق خارجی می‌تواند گامی موثر در ارتقا این شرکت‌ها باشد.

دومین کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

 دومین جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان :
بنچ مارک نیاز امروز بنگاههای اقتصادی است .

رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنچ مارک شرکتهای ایرانی با شرکت‌های موفق خارجی می‌تواند گامی موثر در ارتقا این شرکت‌ها باشد.
«ابوالقاسم سرتیپی » در جلسه کمیسیون طرح و برنامه اتاق افزود: جمعی کار کردن بین شرکت‌های اقتصادی با فرهنگ سازی می‌تواند عامل موفقیت آنان در عرصه تجارت شود.
 وی تصریح کرد: کنسرسیوم‌های صنعتی در اصفهان در بخش‌های مختلف نهادینه نشده و ابتدا باید فرهنگ سازی آن در بین واحدهای صنعتی در قالب خوشه‌های صنعتی صورت گیرد.
 وی فرش ایران را نمونه‌ای موفق از خوشه‌های صنعتی در طول چهارصد سال گذشته مثال زد و گفت: دست اندرکاران فرش هر یک با قبول مسوولیتی توانستند فرش ایران را چهار قرن در بهترین وضعیت ممکن در جهان قرار دهند ولی از زمانی که این خوشه دستخوش تغییر شد باعث افول این بخش شد.
 وی بومی سازی بنچ مارک را نیازمند بررسی دقیقی دانست و گفت: بسیاری از موضوعات در بومی سازی باعث عدم موفقیت می‌شود و بنچ مارکینگ نیز باید با مطالعه و بررسی دقیق برای شرکت‌های ایرانی انجام گیرد .   
 « مهندس یزد خواستی» رییس شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان دراین جلسه گفت: spx بهترین سیاست برای ارتقا شرکت‌های پیمانکاری مختلف بویژه در بخش شرکت‌های نفت و فولاد در استان اصفهان است .
   وی نقش اتاق بازرگانی در ایجاد بنچ مارک بین شرکت‌های استان با شرکت‌های خارجی را مهم دانست و گفت: حضور موثر اتاق دراین بخش می‌تواند منشا آثار مثبتی باشد.  
«علی نادری » عضو کمیسیون در این جلسه گفت: تشکیل کمیته spx در اتاق بازرگانی و ارایه نظریه‌های فنی و کارشناسی می‌تواند به فرهنگ سازی آن کمک کند . در دنیا تجربیات مهمی در این خصوص وجود دارد که نیاز به مطالعه وبررسی دارد.
 وی همگرایی در صادرات توسط شرکت‌ها را عامل موفقیت در این بخش ذکر کرد و گفت: گذاشتن خشت اول بنچ مارک به درستی می‌تواند بستر مناسبی برای شرکتهای استان ایجاد کند .
 «مرتضی بیشه» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: دولت سالاری در تمامی زمینه‌ها موجب ایجاد مانع برای شرکت‌های خصوصی در بخش کنسرسیومها شده است . وی در خصوص تدوین سند چشم انداز اتاق افزود: ایجاد فضای کسب و کار و مساعد کار آفرینی ، رفع موانع کسب و کار، تعامل با سازمانها و نهادهای اقتصادی و مشارکت در تصمیم سازی‌ها باعث ارتقاء جایگاه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خواهد شد که این مهم در افق چشم انداز 4 ساله اتاق دیده خواهد شد.
زهرا اخوان نسب عضو کمیسیون در ادامه از بررسی عملکرد و فعالیت بیش از 30 اتاق برتر جهان خبر داد و گفت: بایستی از طریق الگو سازی و بومی سازی نحوه فعالیت اتاقها اصلاح گردد و این مهم در دستور کار قرار دارد.
شایان ذکر است در این جلسه کمیته SPX تشکیل و مقرر شد معاونین شرکت شهرکها با نمایندگان اتاق بررسی نهایی را انجام و در جلسه آینده گزارش تکمیلی ارایه گردد.

تصویری از این جلسه :