تاریخ : چهارشنبه 31 خرداد 1396
کد 1427

رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در ديداربا وزير مسكن سوريه گفت:آماده مشاركت در بازسازي سوريه هستيم

با متوقف شدن درگيري ها و پيروزي مردم سوريه، مبادلات اقتصادي دو كشور با قدرت آغاز خواهد شد.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در ديدار با حسين عرنوس وزير مسكن سوريه گفت: مردم ايران ، مردم سوريه را از خود مي دانندو همان طور كه در جنگ هشت ساله تحميلي از كشور خود دفاع كردند، در جنگ سوريه هم با تحمل سختي ها و تقديم شهداي گرانقدر مدافع حرم ، از سوريه دفاع كردند.
وي ادامه داد: اگر روابط تجاري ايران و سوريه به خاطر شرايط جنگ و آشوب تاكنون مغفول مانده است، بدون شك با متوقف شدن درگيري ها و پيروزي مردم سوريه، مبادلات اقتصادي با قدرت آغاز خواهد شد.ايران با دارا بودن بيش از هشتاد هزار واحد صنعتي و توليد مصالح با كيفيت ساختماني از جمله فولاد،تيرآهن،سيمان ،كاشي،سراميك وسنگ هاي تزئيني و ساختماني آماده حضور در بازسازي سوريه است.
حسين عرنوس، وزير مسكن سوريه نيز در اين ديدار با ارائه آمار خسارات وارد شده به اين كشور در جنگ اخير، گفت:وزارت مسكن سوريه مسوول اجراي پروژه هاي ساختماني مهم و اساسي است، قسمتي از مسوليت اين وزارت خانه بر عهده تعاوني مسكن و يك شركت ساختماني دولتي قرار گذاشته شده است و بيش از ٧٠ درصد از ساخت و سازها در اختيار بخش خصوصي است. در حال حاضر بازسازي تخريب هاي ناشي از جنگ نيز بر عهده اين وزارت خانه گذاشته شده است.
وي با قدرداني از حمايت هاي دولت و مردم ايران از سوريه افزود: روابط ما در بسياري از ابعاد نظامي، اجتماعي، فرهنگي و تاريخي بسيار خوب و گسترده است، اما متاسفانه هنوز روابط تجاري مفيد و موثري بين ايران و سوريه برقرار نشده است و ما آماده هستيم تا فضا و امكانات لازم را براي سرمايه گذاري و فعاليت شركت هاي ساختماني ايراني فراهم نماييم تا اين شركت ها بازسازي بخشي از سوريه كه از اشغال متجاوزان خارج شده است را بر عهده گيرند.