تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 142

چهاردهمین صورت جلسه کمیته جوانان کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

عنوان جلسه:کمیته جوانان کمیسیون طرح و برنامه تاریخ جلسه:پنج­شنبه 21/01/1393
ساعت خاتمه: 9:45 ساعت شروع : 7:20
تعداد افراد غایب در جلسه:7 نفر تعداد افراد حاضر در جلسه: 13 نفر

خلاصه مذاکرات:                                                                         
ماهین نقوی شیوه کسب نظرات در میز گفتمان همایش "نقش جوانان در توسعه اقتصادی کشور" را  به صورت نمونه­گیری از حضار عنوان و تعداد افراد مورد بررسی را 60 نفر با اکثریت سنی 27 تا 32 سال و حداقل مدرک تحصیلی لیسانس اعلام کردند. وی در ادامه افزود تقسیم­بندی سوالات در دو پرسش نامه "الف" و "ب" انجام شده و تمرکز سوالات در پرسش نامه "الف" را مباحث روان­شناسی فردی و در پرسش نامه "ب" میزان آشنایی با فعالیت­های اتاق بازرگانی بیان و در نهایت به چند نمونه از نتایج کسب شده در فرم­ها اشاره کردند.
از جمله نتایج تحلیل فرم­های مذکور توانایی کار با گروه­های جدید در 81%  و وجود حس برتری نسبت اطرافیان در 35% افراد بود.
43% از افراد هیچ اطلاعاتی از فعالیت­های اتاق نداشتند، آشنایی با خدمات بازرگانی اتاق تنها در 19% از افراد وجود داشت و فقط 5% از آنان از این خدمات استفاده نمودند. شرکت­کنندگان در نظر­سنجی بهترین فعالیت اتاق را نوع خدمات آموزشی و شیوه اجرای آن دانستند که نشان­دهنده ضعف بازاریابی در اتاق است.
در ادامه خانم نقوی انجام مشاوره­های تک نفره رایگان را از مباحث مورد علاقه شرکت­کنندگان در نظرسنجی بیان و خواستار اجرای آن در کمیته جوانان شدند.
سیدمحمدحسن شهشهانی با تشریح نمونه­هایی از مشکلات فعلی اقتصاد کشور و ارتباط آن با تفکرات جوانان، از اقتصاد تجاری انتقاد و لازمه اقتصاد تولیدی را کارگروهی و تیمی دانستند و نقش آموزش­های فردگرایانه را در جامعه فعلی پررنگ ارزیابی و لازمه کار گروهی و تیمی را احترام متقابل و اعتماد متقابل بیان نمودند. ایشان در ادامه افزودند در تصمیم­گیری­ها باید همه افراد گروه نقش داشته باشند و لازمه اجراء، اعتماد همه اعضاء گروه به هم است. در نهایت اتاق بازرگانی را جایگزین مناسبی برای رفع خلاء آموزش­های دانشگاهی دانستند و بهترین زمان انجام این آموزش­ها را قبل از فارغ­التحصیل شدن از دانشگاه بیان فرمودند.
گیتا مومن­زاده با بیان آن که همایش نقش جوانان در توسعه اقتصادی ایران تبلور "ما می­توانیم" بود و سبب افزایش اعتبار کمیته جوانان شد، نحوه مطلوب اجرای آن را نتیجه فعالیت تیمی همه­ی اعضاء دانست و از زحمات آنان تشکر کرد. وی رضایت شرکت­کنندگان در همایش را بیش از 85% عنوان و انعکاس اخبار در مطبوعات و رسانه­ها را مطلوب ارزیابی کرد. در ادامه پیشنهاد هدفی به عنوان محور فعالیت­های کمیته در سال جاری تعیین و تمرکز تمام فعالیت­ها در راستای آن ارائه کرد.
محمد میرانی استقبال اتاق تهران و شهرستان­ها را پس از انعکاس خبر همایش اعلام و متذکر شدند بازخوردهای برگزاری همایش در سطح سایر استان­ها سبب احیاء کمیته جوانان آنان شده است.
امیر کشانی ضمن تشکر از زحمات کلیه اعضاء در جهت برگزاری مطلوب همایش خواستار ارائه گزارشات تحلیلی مربوطه به اتاق شدند.
ایشان برگزاری همایش طی فرصت چهار روزه را امتحان بزرگی برای کمیته دانستند و تاکید کردند کمیته جوانان با خودباوری توانست به نتایج دلخواه دست یابد. وی از نقاط ضعف همایش طولانی شدن زمان سخنرانی که منجر به خستگی حضار شد، انجام هماهنگی بیشتر با مجری و پذیرایی در اواخر سخنرانی دانست. در نهایت از ورود یک گروه جهت بررسی مباحث مرتبط با کارآفرینی از سازمان ملل متحد در اردیبهشت ماه خبر دادند.
احسان خیام­باشی در توضیحاتی تکمیلی اظهار کرد میهمانان مذکور از طرف کمیسیون صنعت دعوت شده­اند و قرار است نشست­هایی را در این رابطه در اتاق بازرگانی اصفهان داشته باشند.
پس از رای­گیری از اعضاء مقرر شد در صورت امکان سمینار آموزشی با حضور یکی از این میهمانان توسط کمیته جوانان برگزار گردد.


مهلت اجرا مسئول اجرا مصوبات جلسه ردیف
پایان فروردین خانم مومن زاده ارائه گزارشات تحلیلی همایش به صورت مکتوب به اتاق بازرگانی اصفهان 1
پایان فروردین خانم تقوی ارائه گزارش میز گفتمان به صورت مکتوب 2
مستمر کلیه اعضا کمیته اعلام حضور یا عدم حضور اعضاء در جلسات کمیته از طریق ایمیل 3
28/01/1393 روسای کارگروهها تعیین و اعلام برنامه زمان­بندی برگزاری جلسات کارگروه­ها 4
اردیبهشت ماه

آقای خیامباشی

برگزاری سمینار آموزشی با حضور میهمانان سازمان ملل متحد 5

ابوالقاسم سرتیپی
رئیس کمیسیون طرح و برنامه