تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 140

شانزدهمین صورتجلسه کمیته جوانان کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی در دوره هفتم

عنوان جلسه:کمیته جوانان کمیسیون طرح و برنامه تاریخ جلسه: پنج­شنبه 18/02/1392
ساعت خاتمه:9:45 ساعت شروع :7:00
تعداد افراد غایب در جلسه:9 نفر تعداد افراد حاضر در جلسه:14 نفر

خلاصه مذاکرات:
وحید صفرنوراله هدف سفر گروه یونیدو به اصفهان را مبحث SPXو در کنار آن، کارآفرینی جوانان عنوان کرد. ایشان اولین نتیجه کمیسیون صنعت و معدن در رابطه با کارآفرینی را پایدارسازی کارآفرینی دانستند و ایجاد دفتری با عنوان ITPOدر اصفهان جهت حضور و فعالیت نماینده یونیدو را از جمله اقدامات مرتبط عنوان نمود و نتیجه تشکیل این دفتر را عامل مهمی در جهت جمع­آوری و شکل­گیری سرمایه­ها و ایجاد کارآفرینی برای جوانان دانست. وی نیاز به ایجاد وب سایت جهت انتقال اطلاعات، نیاز به محل نگهداری اسناد و مدارک مرتبط و انتخاب یک نفر نماینده جهت ارتباط با یونیدو را خاطر نشان کردند.
امیر کشانی از عدم ارائه گزارش نمایندگان کمیته جوانان در کمیسیون­های اتاق انتقاد و تقویت آن را در آینده ضروری دانست. ایشان ضمن خیرمقدم به جناب آقای مصطفی حجه­فروش و با اشاره به سابقه ایشان در اتاق اصفهان، تجربیات ایشان را الگویی برای جوانان دانستند.
آقای مصطفی حجه­فروش به تشریح چگونگی فعالیت­های اقتصادی در مقاطع مختلف زندگی خود پرداختند. ایشان در ادامه به تشریح وضعیت رودخانه زاینده­رود در ادوار مختلف تاریخی پرداختند و خشک شدن آن را در تاریخ بی­سابقه عنوان نمودند. در ادامه رئیس کمیسیون کشاورزی وصنایع تبدیلی عواقب خشک شدن رودخانه زاینده­رود را خطرات زیست محیطی برای پنج میلیون ساکن در محدوده آن، مشکلات مرتبط با اکوسیستم گیاهی و جانوری، خطر تخریب آثار تاریخی و مشکلات ناشی از کمبود آب بر کشاورزی استان عنوان فرمودند. ایشان یکی از راه حل­های اساسی رفع مشکل خشکی زاینده­رود را ایجاد تونل بهشت­آباد بیان و اطلاع­رسانی به جامعه جهت آگاه­سازی مردم را راهکار انجام آن بیان نمودند. در نهایت ایشان از حضور یک نفر نماینده از کمیته جوانان در کارگروه آب زاینده­رود استقبال کردند.
محمدرضا گل احمد دریافت رزومه گروه­هایی مانند یونیدو را قبل از برگزاری همایش­ها ضروری اعلام داشت.
 محمدعلی هاشمی از کلی­گویی سخنران در همایش و عدم انتقال اطلاعات درخصوص جزئیات در همایش انتقاد کرد.
گیتا مومن­زاده کمبود زمان را علت اصلی مشکلاتی در جهت انجام هماهنگی­های میان اعضاء و از جمله ارسال رزومه گروه یونیدو بیان کرد. 
مسعود جمالی با اشاره به علاقه یونیدو به ارتباط مستقیم با کمیته جوانان، پیشنهاد نمودند کمیته به صورت مستقل از سایر کمیسیون­ها پیگیری­های لازم را در زمینه ارتباط با یونیدو به عمل آورد.
محمد میرانی با توجه به تشکیل کمیسیون گردشگری، کمیته­های تشکیل شده در آن را تشریح و مقرر شد در صورت علاقه هر یک از اعضاء به حضور در جلسات این کارگروه، موضوع اعلام گردد.



مهلت اجر مسئول جر مصوبات جلسه ردیف
مستمر آقای وحید صفر نوراله مقرر شد آقای وحید صفرنوراله به عنوان نماینده کمیته در یونیدو انتخاب و پیگیری­های مربوطه توسط ایشان انجام گیرد و در فواصل مورد نیاز گزارش­های لازم را به اعضاء ارائه فرمایند. 1
1/3/93 آقای کشانی مقرر شد همچون گذشته جلسات کمیته در ساعت 7 صبح برگزار و با رئیس محترم کمیسیون طرح و برنامه هماهنگی­های لازم به عمل آید. 2

کد فرم:FR0702/0
کد فرم:FR0702/0
کد فرم:FR0702/0
 

ابوالقاسم سرتیپی
رئیس کمیسیون طرح و برنامه