تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
کد 14

در دیدار عضو هیات رییسه اتاق اصفهان با معاون دفتر وزارت خارجه دونگوان چین مطرح شد؛

فعالان اقتصادی اصفهان و دونگوان(Dongguan) رابطه بازرگانی برد – برد را تعریف کنند

در دیدار عضو هیات رییسه اتاق اصفهان با معاون دفتر وزارت امور خارجه در   دونگوان چین بر برقراری رابطه برد برد بین فعالان اقتصادی دو شهر اصفهان و دونگوان تاکید شد.

«سارا شیه»  «Sarah Xie »در این دیدار که در محل دفتر رییس اتاق اصفهان انجام می شد،تصریح کرد:95درصد صنایع الکترونیکی چین در این استان قرار دارد و بیش از 500 کارخانه تولید وسایل الکترونیک بین المللی در این استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه دونگوان جزو چهار شهر بندری مهم چین است ،افزود:این شهر با 8 میلیون جمعیت سالانه 110 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد .

وی هدف از سفر خود به اصفهان  را زمینه سازی جهت حضور هیات تجاری بلند پایه از گواندون در چهار آذرماه عنوان کرد و گفت:در این هیات 20 نفره شرکت های بزرگ چینی جهت توسعه روابط تجاری با استان اصفهان به این شهر سفر می کنند.

«ابوالقاسم سرتیپی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این دیدار با اشاره به اینکه استان اصفهان 70 درصد فولاد کشور را تولید می کند،افزود:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین ایران در بخش های نساجی ،سنگ های تزیینی و تولید مصالح ساختمانی  رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است .

وی چین را یکی از شریک های مهم تجاری ایران برشمرد و گفت:بزرگترین خریدار سنگ های معدنی ایران و موادپتروشیمی ،چین است و می توان از این ظرفیت برای توسعه روابط تجاری بهره برد.

وی از آمادگی اتاق اصفهان در ارایه آمار و اطلاعات از فعالان اقتصادی به همتایان شهر دونگوان خبر داد و گفت:اتاق های بازرگانی دو شهر می توانند زمینه افزایش حجم مبادلات کالا و خدمات را فراهم سازند.

سرتیپی خواستار برقراری رابطه برد برد بیمان فعالان اقتصادی اصفهان و دونگوان شد و گفت:تلاش کنیم که واردات و صادرات  و تراز تجاری دو استان متعادل  با هم باشند.  

آلبوم تصاویر هیات چینی