تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
کد 1383

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در مناظره انتخاباتی نمایندگان ائتلاف های مطرح شورای شهر اصفهان : بر ضرورت وفاق و همدلی در شورای اسلامی شهر تاکید نمود

رییس اتاق بازرگانی اصفهان درمناظره انتخاباتی نمایندگان ائتلاف های مطرح شورای شهر اصفهان که با همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزارشد، بر ضرورت وفاق و همدلی در شورای اسلامی شهر تاکید نمود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان درمناظره انتخاباتی نمایندگان ائتلاف های مطرح شورای شهر اصفهان که با همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزارشد، بر ضرورت وفاق و همدلی در شورای اسلامی شهر تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی، در آغاز این برنامه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی ، هدف از برگزاری این مناظره را تشویق به حضور حداکثری شهروندان در انتخابات 29 اردیبهشت و همچنین کمک به ایجاد شناخت بیشتر شهروندان نسبت به کاندیداهای موجود شورای شهر اصفهان اعلام کرد. وی در ادامه ازکاندیداهای شورای شهر اصفهان خواست تا با رشادت و دقت نظر، فضا را برای خدمت افراد اصلح تر به این شهر جهانی آماده نمایند. وی با بیان این که باید به جوانان و بانوان در مدیریت جامعه بیش از پیش میدان داد تا جوانان و بانوان توانمند کشور شایستگی خود را اثبات نموده و گام های بزرگی جهت آبادانی این شهر بردارند، افزود: اتاق بازرگانی در این دوره افتخار دارد که برای نخستین بار در کشور، دو معاونت جوانان و بانوان را ایجاد نموده است. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان ضرورت ایجاد وفاق و همدلی در شورای اسلامی شهر اصفهان، از همه کاندیداهای این شورا خواست، فارغ دیدگاه های جناحی و حزبی، بعد از انتخاب، با یکدیگر همدل و همراه بوده و یک مجموعه قوی برای هدایت و نظارت بر مدیریت شهری کلانشهر اصفهان تشکیل دهند.
وی در ادامه افزود: در دیدارهایی که با شهرداران شهرهایی مانند پاریس، میلان ، هامبورگ و.. داشتم آنها به اتفاق اعلام می کردند که دیدن شهر زیبا و تاریخی اصفهان آرزوی ماست، باید همه در اصفهان دست به دست هم دهیم و از ظرفیت های موجود این شهر که میراث نیاکان ماست به منظور تعالی شهر و شهروندان استفاده نماییم که بدیهی است شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان نقش بسیار ویژه ای در این مسیر خواهد داشت.سید عبدالوهاب سهل آبادی چالش اصلی این شهر را بحران آب و خشکی زاینده رود، آلودگی هوا و همچنین پروژه قطار شهری عنوان کرد و افزود: از منتخبین شورای شهر انتظار داریم نه تنها در بین خود وفاق ایجاد نمایند بلکه با تعامل سازنده با مجمع نمایندگان استان اصفهان و ارگانهای مختلف و همچنین اتاق بازرگانی اصفهان، به اتفاق برای تعالی شهر و رفع مشکلات آن بکوشند.رییس اتاق بازرگانی اصفهان گردشگری را یکی مهمترین پتانسیل های این شهر عنوان کرد و افزود: گردشگری می تواند به صنعت اول شهر و استان تبدیل شده و بخش عمده معضل بیکاری استان را برطرف نماید، مدیریت شهری اصفهان نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری استان خواهد داشت و موفقیت در این مسیر بدون وفاق و همدلی و سپردن سکان کار به دست افراد توانمند و خبره امکان پذیر نخواهد . وی در پایان از عموم شهروندان خواست تا با حضور حداکثری در پای صندوق های رای، گام بزرگی در تعیین سرنوشت کشور بردارند.

در ادامه مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان،  آموزش  و کمک به افزایش دانایی اعضای خود و شهروندان را یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت های اجتماعی  اتاق های بازرگانی دانست و گفت: با توجه به اهمیت و نقش ویژه ای که شورای شهر در مدیریت شهری،  اقتصاد شهر و پیشرفت جامعه خواهد داشت،  انتخاب از روی شناخت و آگاهی شهروندان می تواند نقش بسیار سازنده ای در توسعه پایدار کلانشهر اصفهان داشته باشد. رناسی برگزاری مناظره بین کاندیداها را یکی از روش های درست کسب آگاهی و زمینه ساز انتخاب درست عنوان کرد و افزود: با توجه به ثبت نام بیش از 700 نفردر انتخابات شورای شهر اصفهان، بدیهی است زمان و فضای مناسب برای حضور تک تک این عزیزان را نداشته و به همین منظور تصمیم بر آن شد  تا در این برنامه، از نمایندگان ائتلاف های اصلی شهر دعوت به عمل آید. وی معرفی هر ائتلاف، بیان ظرفیت ها و چالش های شهر اصفهان، ارایه برنامه ها و راهکار های اجرایی رفع مشکلات شهری را از اهم محورهای این مناظره اعلام کرد. 
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به قول معاون اول رییس جمهور وقت مبنی راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان – تهران، حل مشکل زاینده بر اساس مصوبه شورای عالی آب و توسعه فرودگاه اصفهان؛ از کاندیداهای پنجمین دوره شورای شهر اصفهان خواست تا  بصورت مجدانه این موارد را پیگیری نمایند.
مصطفی رناسی در ادامه با اشاره به ورود بیش از 80 هزار نفر گردشگر به اصفهان در فرودین ماه و میزان ارز آوری و درآمدزایی این صنعت؛ توسعه گردشگری و اقتصاد دانش بنیان را راهکار اصلی توسعه اقتصادی شهر و استان اصفهان دانست و افزود: شورای اسلامی شهر با نقشی که در مدیریت شهری ایفا خواهد کرد، می تواند در تحقق این اهداف بسیار موثر باشد.
 
در ادامه هریک از نمایندگان ائتلاف های هفتگانه شورای شهر ضمن معرفی ائتلاف، به بیان برنامه ها و دیدگاههای خود پرداختند.
 
ائتلاف یاران اعتدال
 رضا اسماعیلی با بیان اینکه این ائتلاف در پی ایجاد  و استقرار روند اعتدالی مبتنی بر عقلانیت  در مدیریت شهری است گفت: برای فردای اصفهان، امروز باید برنامه های مبتنی بر خرد جمعی و ویژگی های اقتصادی، محیطی و اجتماعی مردم اصفهان گرفته شود تا کاستی موجود مرتفع گردد.  وی افزود: ائتلاف مذکور برپایه سیاست های  دولت تدبیر و امید شکل گرفته و ایده  شهر آباد، شهروند آگاه و دولت یار را مد نظر قرار داده است.  اسماعیلی کمک به حل مشکل آب حوزه زاینده رود را از اولویت های ائتلاف یاران اعتدال دانست و تصریح کرد: خوشبختانه آقای روحانی درسفر اخیر خود به اصفهان، رفع مشکل آب اصفهان را اولویت نخست دولت دوازدهم عنوان کرد. وی مهم ترین مشکلات شهر را حمل و نقل، مشکل سرمایه گریزی از اصفهان، تبعیض های بین محلات و توزیع ناعادلانه امکانات فرهنگی، بهداشتی و ...، همچنین عدم توجه به جایگاه زنان در توسعه شهری خواند. وی گردشگری را یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی استان ذکر کرده و گفت: اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر گردشگری راه حل مشکلات شهر است.
ائتلاف متخصصین شهر 
 سعادت بهرامی ضمن معرفی اعضای این ائتلاف گفت:  آبادانی شهر، ایجاد اشتغال پایدار و عدالت اجتماعی نیاز به تخصص دارد.
وی سیاست زدگی را از مشکلات اصلی کشور عنوان کرد و گفت : سیاست زدگی سبب خواهد شد افرادی وارد عرصه های مختلف مدیریتی، اجرایی، تقنینی و نظارتی کشور شوند که از تخصص لازم برخوردار نباشند.
این کاندیدای شورای شهر اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با در اختیار داشتن بیش از 13 درصد صنعت کشور، قطب اول صنعت و اقتصاد کشور است که با تقویت صنایع استان، میزان درآمد شهرداری و مدیریت شهری  افزایش خواهد یافت که این امر می تواند به توسعه درآمد پایدار شهری بیانجامد. بهرامی گفت: در بحث مدیریت شهری قبول نکردن مشکل اولین اشتباه است و لازم است اعضا شورای شهر با برخورداری از تخصص لازم و تشخیص اولویت ها، برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
 
ائتلاف مجمع اصولگرایان اصفهان
عباس حاج رسولیها ضمن دفاع  از عملکرد شوای شهر در دوره های گذشته، دغدغه اصلی ائتلاف خود را رساندن شورای شهر به جایگاه اصلی و قانونی خود عنوان کرد و افزود: امروزه دولت بسیار حجیم شده و به همراه مجلس در بسیاری از موارد مانع بزرگی در مسیر اقدامات شورای شهر اصفهان  است و با تداخلی که در برنامه ها و اقدامات دولت و شورای شهر به وجود آمده، عملا بخش عمده ای از کارهای شورا به زمین می ماند
وی تلاش برای ارتقاء سطح تکریم ارباب رجوع  را از دغدغه ها و برنامه های اصلی خود برای پنجمین دوره شورای شهر عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه امروز شهرداری اصفهان در همه بخش ها از کارشناسان و مدیران توانمند و متخصص برخوردار است که حل بسیاری از چالش های موجود شهر در برنامه های آتی مدیریت شهری قرار دارد.
 
ائتلاف نجبا
رضا امینی، این ائتلاف را مخفف« نبوغ جمعی و باور انقلابی » ذکر کرد و گفت: عدم تحزب در کشور، چالش  اصلی جدی حوزه سیاسی اجتماعی کشور است. وی همچنین عدم شناخت کافی از وظایف شورا را موجب ایجاد برداشت غلط از اقداماتی که شورا می تواند انجام دهد خواند. امینی افزود: ضعف قانون شوراها و شهرداری ها یکی از چالش های اساسی است. نماینده ائتلاف نجبا در ادامه بازنگری طرح های تفصیلی ، پیگیری معضل زاینده رود، تسریع در بهره برداری از خطوط تندرو اتوبوس واحد، طرح تبدیل مجموعه های مسکونی به سوییت، احیای بافت های تاریخی و پیاده راه سازی برخی از خیابان ها و... را از اولویت های این ائتلاف عنوان نمود.
 
ائتلاف تحولخواهان اصلاح طلب استان اصفهان
بهرام کاردان دلایل اصلی شکل گیری این ائتلاف در اصفهان را ضرورت حضور موثر نسل های دوم  و سوم انقلاب درعرصه مدیریت کشور همچنین تغییر روند مدیریت شهری در سالهای گذشته که سبب ایجاد مشکلات موجود این شهر شده است، عنوان کرد. وی افزود: در شرایط موجود دیگر نمی توان بر حمایت دولت جهت توسعه پایدار شهری تکیه نمود بلکه مدیریت شهری باید با بهره گیری از تخصص و دانش نسل جدید متحول گردد. کاردان در ادامه  یکی از برنامه های اصلی ائتلاف تحولخواهان اصفهان را تغییر باورهای غلط موجود در شهر مبنی بر «عدم امکان سرمایه گذاری در اصفهان » عنوان کرد و افزود:  در تحولخواهی قصد داریم ضمن افزایش سرمایه گذاری در استان، سهم زنان در مدیریت شهری را نیز افزایش دهیم. وی تکیه بر نقدینگی مردم اصفهان، استفاده از توانمندیهای اصفهانی های خارج از کشور، استفاده از تجارب جهانی با تکیه بر پتانسیل خواهر خواندگی، تشکیل شورای مشورتی هنرمندان، اصناف و... همچنین تغییر کلمه تخصص به توسعه گرا را از اولویت های این ائتلاف خواند. غزنوی دیگر نماینده این ائتلاف بزرگ ترین معضل شهر را محیط زیست خواند که می توان آنرا با برنامه حل کرد. وی گردشگری را بهترین منبع درآمدی برای شهروندان خواند که علاوه بر حل مشکلات اقتصادی باعث تبادلات فرهنگی نیز می شود. وی اولویت بندی طرح های شهری را از برنامه های دیگر این ائتلاف خواند.
 
ائتلاف شهر کارآفرین
سمیرا دلاور نماینده این ائتلاف با بیان اینکه ائتلاف مذکور ترکیبی از مهندسان و کرآفرینان کارآمد است، گفت: لازم است ارتقائ فرهنگ کارآفرینی و بهبود اکو سیستم کارآفرینی به جد در دستور کار شورای شهر و شهرداری قراگیرد و آنها با اتاق بازرگانی خانه صنعت و معدن، انجمن مدیران صنایع اصفهان و... در تعامل باشند.  وی تصریح کرد: شهرداری یکی از بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی شهرو مدیریت بودجه آن نیز در دست کمیسیون اقتصادی می باشد پس بهره گیری از افراد متخصص و کارآفرین در این کمیسیون می تواند در نظارت هر چه بهتر طرح ها و اتخاذ تصمیمات مناسب و اولویت بندی طرح ها موثر باشد. وی با بیان اینکه این ائتلاف فارغ از هرگونه جناحبندی سیاسی است، گفت: ما قصد داریم افراد متخصص، توانا و کارآفرن و فعالان اقتصادی شهر برای نظارت و بررسی مسایل اقتصادی شهر در کمیسیون اقتصادی شهرداری ورود نمایند. زادهوش دیگر نماینده این ائتلاف نیز ورود افراد متخصص به کمیسیون های مختلف از جمله ورود فعالان اقتصادی بنام شهر در کمیسیون اقتصادی را راه حل رسیدن پول مردم به بهره وری عنوان کرد.
 
ائتلاف شورای هماهنگی اصلاحات استان اصفهان
 فتح ا... معین با معرفی ائتلاف خود گفت: باید در اداره شهر از مشارکت عموم مردم و خرد جمعی استفاده شود که ایجاد زمینه مشارکت حداکثری در جامعه و ارائه راهکارهای مناسب برای استفاده از نظریه های عموم نیازمند شکل گیری تشکل های مردمی است. وی افزود: این ائتلاف به دنبال نهادینه کردن نحوه انتخاب ، ایجاد روش مناسب مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و همچنین نهادینه سازی پاسخگویی به شهروندان خواهد بود. وی اولویت اصلی ائتلاف  شورای هماهنگی اصلاحات استان اصفهان را محیط زیست، احیای زاینده رود، توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز شهری و همچنین قانونمند سازی نحوه اداره شهری و جلوگیری از هرگونه تخطی قانونی و اصلاح ساختار شهرداری ها و سازمان های وابسته ذکر کرد. معین مهم ترین راه برای کاهش مشکلات زیست محیطی شهر را حل معضلات حمل و نقلی و شهرسازی خواند. 
 
 
 
 
آلبوم تصاویر B35-2-1396