تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1396
کد 1377

در چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد، تاکید بر تشکیل شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ،جلوگیری از قطعی برق واحدهای تولیدی در ساعات پیک مصرف

چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار ،رییس اتاق بازرگانی و اعضای شورا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار ،رییس اتاق بازرگانی و اعضای شورا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،رسول زرگر پور استاندار و رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه به بارش‌های یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: گرچه چه با الطاف الهی نزول این بارش‌ها مقداری از مشکلات را مرتفع کرد  ولی همچنان بخش اعظمی از استان درگیر خشک‌سالی است .
وی به انتخابات 29 اسفند اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان به دلیل اینکه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری که سرنوشت مدیریت کلان کشور را تعیین می‌کند و انتخابات شوراها که سرنوشت مدیریت محلی را معین می‌کند ، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای عشایر نیز برگزار می‌گردد ، اهمیت مضاعف دارد.
زرگر پور عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند انتخابات بایستی با چهار شاخصه‌ی صلابت و ابهت ، سلامت ، امنیت و وحدت‌آفرین بودن برگزار گردد و نتیجه آن موجب انسجام کامل در کشور شود.
استاندار اصفهان به دستور کار جلسه‌ی  شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه پیشنهادهای  کمیته‌ی پیگیری اجرای مصوبات در خصوص موانع و راهکارهای توسعه‌ی بخش تعاون مطرح گردید و چند بند آن به تصویب رسید.
زرگر پور یکی از مهم‌ترین ابزار توسعه صادرات را وجود شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در استان برشمرد و گفت:وجود 1500 تانکر سوخت و 2500 کشنده در استان بستر مناسبی برای ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است.
وی افزود: استان اصفهان ازنظر تناژ حمل بار در سطح کشور رتبه نخست دارد  ولی در ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل با مسائلی روبروست که شورا تلاش می‌کند مسایل برطرف شود.
وی نبود شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل بین‌المللی در استان  علی‌رغم نیاز این استان را یکی از مسایل مهم استان برشمرد و  گفت: مقرر گردید با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط کارگروه کارشناسی تشکیل گردد و در خصوص تشکل‌های توانمند حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در استان حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پیشنهادهای لازم را ارایه شود .
استاندار اصفهان همچنین به برخی دیگر از موانع موجود در مسیر توسعه بخش تعاون استان اشاره کرد و گفت: عدم اعلام طرح‌های قابل‌واگذاری به شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها (موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شرکت‌های مذکور) ، پررنگ نبودن نقش شوراها در تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید و توزیع و مصرف و اخذ عوارض احداث ساختمان پست برق و گازبر مبنای واحد تجاری که توسط تعاونی‌ها ساخته‌شده ، ازجمله مشکلات این بخش است که در این جلسه در خصوص چگونگی مرتفع نمودن آن‌ها تصمیم‌گیری شد
اتاق بازرگانی  آماده همکاری برای تشکیل شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:فعالان اقتصادی دوشادوش سایر بخش‌های جامعه در انتخابات 29 اسفند حضور باصلابت خواهند داشت.
سهل‌آبادی تاکید کرد:استان اصفهان در بخش حمل بارهای داخلی توانمندی قابل‌توجهی در سطح کشور دارد و اتاق بازرگانی اصفهان آماده برگزارید دوره‌های آموزیش برای تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در استان است .
وی خواستار تشکیل کمیته ویژه برای راه‌اندازی این شرکت‌ها شد و گفت:اتاق بازرگانی و اتاق تعاون با همکاری اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  می‌توانند زمینه تشکیل  این شرکت‌ها را فراهم سازند .
سهل‌آبادی وجود 460 شرکت حمل‌ونقل داخلی دراستان اصفهان را نشان از توانمندی استان در حمل  بار داخلی کشور برشمرد و گفت:استان اصفهان در کریدور مرکز کشور قرارگرفته و می‌تواند از این ظرفیت برای  توسعه حمل جاده ایی و ریلی استفاده کرد.   
بررسی پیک مصرف برق در تابستان در واحدهای فرآوری سنگ توسط شرکت توزیع برق استان مطرح و مقرر شد که پیگیری لازم در این زمینه باهدف متوقف  نشدن فعالیت واحدهای تولیدی صورت گیرد.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در  این جلسه خواستار ارایه سیاست تشویقی برای نوسازی موتورهای برق واحدهای تولیدی شد و گفت:شفاف‌سازی در میزان و قیمت برق مصرف واحدهای تولیدی می‌تواند گام مهمی در این راستا باشد.
محمدرضا برکتین رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه با انتقاد از قطعی برق واحدهای تولیدی در ساعت پیک مصرف گفت:واحدهای تولیدی نمی‌توانند نظم کاری خود را به دلیل ساعات پیک مصرف تغییر دهند و در ساعات اوج کاری فعالیت تولیدی را متوقف کنند.
 
 
آلبوم تصاویر 3029-2-1396