تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 134

هفتمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن در دوره هفتم اتاق

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از همکاری اتاق با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با اتاق جهت تدوین پایان نامه در راستای موضوع چالش‌های واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: تحقیقات میدانی و کاربردی باعث تقویت ارتباط دانشگاه با اتاق و واحدهای صنعتی می‌شود
 
هفتمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن در دوره هفتم اتاق
 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از همکاری اتاق با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با اتاق جهت تدوین پایان نامه در راستای موضوع چالش‌های واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: تحقیقات میدانی و کاربردی باعث تقویت ارتباط دانشگاه با اتاق و واحدهای صنعتی می‌شود
دکتر انصاری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت: دیدگاه‌های اتاق بازرگانی اصفهان همواره به طور منصفانه مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی را منتقل کرده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از همکاری اتاق با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با اتاق جهت تدوین پایان نامه در راستای موضوع چالش‌های واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: تحقیقات میدانی و کاربردی باعث تقویت ارتباط دانشگاه با اتاق و واحدهای صنعتی می‌شود.
«مصطفی رناسی» در هفتمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان افزود: تحقیقات میدانی و پژوهش‌های عملیاتی از واحدهای صنعتی می‌تواند به تصمیم گیران اقتصادی کمک کند که بر اساس شرایط واقعی تصمیم بگیرند. وی اضافه کرد: این کمیسون پس از اختصاص چندین جلسه به تاثیر نرخ ارز و ارایه جمع بندی دیدگاه‌های مختلف به اتاق ایران، به بررسی و تدوین استراتژی چهار ساله خود می‌پردازد. وی تاکید کرد: تعیین استراتژی کمیسیون می‌تواند مسیری هدفمند برای کمیسیون معین کند. وی هدف از تشکیل کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون صنعت و معدن را دریافت اطلاعات دقیق از وضعیت واحدهای صنعتی استان برشمرد و گفت: هم افزایی و راهنمایی اعضا یکی از وظایف اتاق است که از طریق این کمیسیون قابل انجام است. وی انتقال تجربه فعالان اقتصادی و صنعتگران خبره را یکی از رویکردهای کمیسیون برشمرد و گفت: انتقال این تجارب می‌تواند مزیت‌های نسبی استان در بخش صنعت را برای علاقه‌مندان مشخص کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تشکل‌های خصوصی نباید منتظر اصلاح از دولت باشند بلکه با کمک یکدیگر باید مسایل و مشکلات خود را حل کنند. وی از تشکیل سه کمیته بررسی مزیت‌های سرمایه گذاری صنعتی، بررسی قوانین و آیین نامه بازدارنده واحدهای صنعتی و کمیته بررسی مشکلات جاری و موانع واحدهای صنعتی زیر مجموعه کمیسیون خبر داد .
«مظفر انصاری» رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه گفت: اتاق اصفهان با دیدگاه کارشناسی خود همواره بدون غرض ورزی مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی را منتقل کرده است. وی مشخص شدن مزیت‌های نسبی اقتصادی استان را یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان دانست و گفت: با تحقیق بر مزیت‌های استان می‌توان از فرصت‌های موجود بهترین بهره را برد. وی توجه به واحدهای صنایع کوچک را از دیگر نکات قابل توجه صنعت استان ذکر کرد و گفت: واحدهای صنعتی کوچک نیازمند حمایت بیشتری از سوی واحدهای تولیدی بزرگ و بخش دولتی است. انصاری به وعده طرح خودروسازی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح بدون مطالعه و تحقیق در وسعت بسیاری اطلاع رسانی شد در حالی که این طرح نیازمند تحقیق بیشتری است. وی فضای رقابتی در صنعت خودرو سازی را نیازمند بازنگری دانست و گفت: متاسفانه در این صنعت رقابت ناسالم جای رقابت سالم را گرفته است. وی توجه به عرضه و تقاضا در بازار را مهمترین مساله و دغدغه هر تولید کننده دانست و گفت: باید بر اساس عرضه و تقاضا و ظرفیت بازار تولید کرد .
«مرتضی بیشه» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در طول آمایش‌های استان هیچ زمان به مزیت‌های صنعتی استان به طور دقیق پرداخته نشده است. وی خواستار مشخص شدن مزیت های استان برای سرمایه گذاران برون استانی و خارجی شد و گفت: اتاق می‌تواند این کمبود چندین ساله اقتصاد استان را با تشکیل کمیته بررسی مزیت‌های سرمایه گذاری صنعتی برطرف کند.
 «احمدی»عضو کانون کارفرمایان در این جلسه گفت: کسب اطلاعات اقتصادی در مزیت‌های استان می‌تواند برای سرمایه گذاران مفید فایده باشد. وی سرمایه گذاری در خودرو را یکی از مزایای استان برشمرد و گفت: توان استان در بخش قطعه سازی خودرو می‌تواند زمینه مناسب برای رشد این صنعت فراهم سازد. وی صنعت خودرو سازی را یکی از صنایع تاثیرگذار هر کشور خواند و گفت: استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های صنعتی می‌تواند در این صنعت تاثیرگذار باشد.
 «علی نادری» عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در این جلسه گفت: با انتقال تجربه برای واحدهای جدید صنعتی از طریق کمیته مزیت‌های صنعتی اتاق می‌توان در وقت و هزینه صرفه جویی کرد. وی تصریح کرد: استفاده از خوشه‌های صنعتی می‌تواند زمینه توسعه واحدهای بزرگ صنعتی در استان را فراهم سازد .