تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1396
کد 1334

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان: توسعه بازار ،عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و بررسی نقش بهره بانکی در تولید سه رویکرد اصلی کمیسیون صنایع اتاق /تولید باکیفیت عامل موفقیت واحدهای تولیدی در بازارهای بین‌المللی است

در نخستین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان توسعه بازار ،عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان و بررسی نقش بهره بانکی در تولید به‌عنوان سه موضوع اصلی کمیسیون در سال جاری به تصویب اعضا رسید.
در نخستین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان توسعه بازار ،عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان و بررسی نقش بهره بانکی در تولید به‌عنوان سه موضوع اصلی کمیسیون در سال جاری به تصویب اعضا رسید. 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در نخستین جلسه کمیسیون در سال جدید گفت:واحدهای صنعتی با دو موضوع مسایل درون بنگاهی و برون بنگاهی روبرویند که این کمیسیون تلاش می‌کند در سال جدید  هر دو بخش را موردبررسی و مطالعه قرار دهد.
وی تولید باکیفیت را عامل موفقیت  واحدهای تولیدی در جذب مشتریان داخلی و خارجی دانست و گفت:در شرایط سخت تولید کنونی برخی از واحدهای تولیدی به کشورهای اروپایی  صادرات دارند زیرا در تولید خود از ماشین‌آلات به‌روز و مدیرت بهره‌وری برخوردارند.
وی خواستار آسیب‌شناسی رفتار بانک‌های خصوصی با واحدهای تولیدی شد و گفت:دریافت بیشترین بهره بانکی و پرداخت بیشترین سود سپرده باعث شده که نظم اقتصادی کشور از سوی این بانک‌ها مختل شود.
وی اضافه کرد:هرروز شاهد نصب تابلوی یک بانک جدید خصوصی هستیم که رقابت در پرداخت سود بانکی را ناعادلانه پیش می ببرند.
ملااحمدی تاکید کرد:بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل بالا بودن بهره بانکی به ورشکستگی دچار شدند .
  بهروز حق پناه دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت:در صنعت خودرو قطعه‌سازی بیشترین فرصت اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند و توجه به این بخش می‌تواند بخشی از مساله بیکاری جامعه را برطرف کند .
وی اضافه کرد: در سال 95 ،گردش مالی خودرو کشور 61 هزار میلیارد تومان بوده است که 31 میلیارد مربوط به دو خودروساز اول کشور و 10 هزار میلیارد تومان به خودرو وارداتی و مابقی مربوط به  بخش قطعه‌سازی بوده است .  
مهدی مسایلی مسوول کمیته پیمانکاری کمیسیون با انتقاد از نگاه دولتی به موضوع اقتصاد و اجرایی نشدن خواسته‌های بخش خصوصی  گفت: بسیاری از مشکلات بخش خصوصی واقعی ناشی از رقابت و برخی ناآگاهی‌ها از قوانین یا کارفرمایان دولتی خود حاصل می‌شود .
احمد کارگهی دیگر عضو کمیسیون در این جلسه پیشنهاد تشکیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در اتاق بازرگانی را ارایه کرد و گفت:جذب سرمایه‌گذاری به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه اقتصادی استان و کشور است و اتاق می‌تواند با ارایه خدمات ویژه سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند .
وی اضافه کرد:بهره بانکی به‌صورت دستوری کاهش نمی‌یابد و حضور بانک‌های خصوصی خارجی می‌تواند رقابت بانکی ایجاد کند .
مظفر چلمقانی مسوول کمیته نساجی کمیسیون در این جلسه خواستار برگزاری نشست مشترک فعالان نساجی به مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد.
سید حسن موسوی  مسوول کمیته ساخت تجهیزات و ماشین‌سازی کمیسیون در این جلسه خواستار سازمان یافتن تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی شد و گفت:اتخاذ تصمیمان یکپارچه از سوی تشکل‌ها و ارایه به سه قوه جاری کشور می‌تواند مسایل فعالان اقتصادی را سریع‌تر برطرف کند. 
ابراهیم حبیب‌اللهی مسوول کمیته فلزات و سنگ‌های گران‌بها کمیسیون در این جلسه از برنامه‌ریزی این کمیته برای برگزاری نشست‌های تخصصی تولید و صادرات طلا و جواهرات استان در سال جاری خبر داد و گفت:صادرات طلای استان در سال گذشته 18 میلیون دلار بوده که نسبت به 500 میلیون دلار صادرات سال 90 بسیار اندک است .
وی خواستار برگزاری نشست کمیسیون با مسوولین بانک مرکزی و وزارت صنعت ،معدن و تجارت در زمینه تولید و صادرات طلای استان اصفهان شد و گفت:اصفهان پایتخت تولید و صادرات طلای کشور  بوده و  همت فعالان این بخش و روان‌سازی  مسوولین می‌تواند این پایتختی را برای اصفهان حفظ کند.
رضا خیامیان مسوول کمیته انرژی ،نفت و پتروشیمی کمیسیون  در این جلسه خواستار تمرکز بر توسعه بازار اعضای اتاق شد و گفت:  دعوت از مدیران خرید شرکت‌های بزرگ اقتصادی و ارایه توانمندی فعالان اقتصادی استان به آنان می‌تواند زمینه توسعه بازار این واحدها را فراهم سازد.
فخاری دیگر عضو کمیسیون  در این جلسه گفت:افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها می‌تواند آنان را از ورطه ورشکستگی دور سازد.
وی افزود:تامین مالی افزایش سرمایه از محل صندوق توسعه ملی از طریق بازار سرمایه توسط دولت می‌تواند خون تازه ایی به شریان اقتصادی کشور تزریق کند .
 
 
آلبوم تصاویر 3005-1-1396