تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395
کد 1308

رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی در سمینار شهرنشینی به شهروندی اتاق بازرگانی اصفهان: هدف سیستم موجود آموزشی ،انسان دارای مدرک است نه انسان درک کننده

رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایران گفت: خروجی نظام آموزشی موجود انسان مدرک دار و نمی‌تواند انسان مُدرک که بتواند شرایط را درک کند و مسایل را حل کند ،به جامعه عرضه کند.
رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  ایران گفت: خروجی نظام آموزشی موجود  انسان مدرک دار و نمی‌تواند انسان مُدرک که بتواند شرایط را درک کند و مسایل را حل کند ،به جامعه عرضه کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،نعمت‌الله فاضلی در سمینار آموزشی از شهرنشینی به شهروندی که به همت کمیسیون آموزش،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی و اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی برگزار شد ،افزود:نظام تربیتی موفق  نظامی است که نیروی انسانی موثر،توانمند و دارای تحلیل به جامعه تحویل می‌دهد.
وی شهرنشینی را انسان‌سازمانی و شهروندی را سازمان انسانی  تعریف کرد و گفت:شهرهای ایران بیشتر  بر اساس شهرنشینی شکل‌گرفته و کمتر توانسته سازمان انسانی ایجاد کند.
وی افزود: کلان‌شهرها بیش ازآنچه ساختمان‌های بزرگ و بلندمرتبه و انبوهی از جمعیت باشد ،لحظه‌های خلاق ،پرسشگری ،مسوولیت پذیری ،آفریدن و اندیشیدن است .
وی تاکید کرد:در نظام برنامه ریزی کنونی معلم نقش ندارد بلکه کتاب درسی است که نقش مهم را ایفا می کند .
وی اضافه کرد:در مدرسه دانش آموز باید سواد رسانه ایی و تفکر انتقادانه یاد بگیرد نه انبوهی از اطلاعات ؛متاسفانه این رویکرد  در مدارس دیده نمی‌شود .
وی خاطرنشان کرد:در نظام آموزشی  قرن 21  مدارس به  آموزش هنر و عنصر  زیباشناسایی  به دانش آموز توجه ویژه ایی دارند.دانش آموز در این مدارس موسیقی را می‌فهمد و تصویر و ایماء را به‌خوبی می‌آموزد.
 
  
 
آلبوم تصاویر 2172-12-95