تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395
کد 1305

در جشن اختتامیه دومین دوره آموزشی بازرگان کوچک عنوان شد برگزاری ترم دوم دوره آموزشی بازرگان کوچک در خرداد 96

رییس کمیسیون، آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در جشن اختتامیه دومین دوره آموزشی بازرگان کوچک از برگزاری ترم دوم این دوره در خرداد ماه سال آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیرکشانی ضمن بیان این مطلب افزود: امروز ایده بازرگان کوچک به عنوان یک ایده ناب و یک کارگروهی ثمربخش به یک ایده ملی و موضوع قابل بحث تبدیل شده است. وی تصریح کرد: ما در بدو راه اندازی این دوره قصد تحویل صدها نفر تاجر بزرگ بعد از گذشت چندین سال به شهر اصفهان را داشتیم اما امروز متوجه شدیم که بسیاری از این کودکان و نوجوانان پس از برگزاری دوره به این درک رسیده اند که به غیر از پزشکی و مهندسی می توان به مشاغل دیگری چون تجارت نیز اندیشید. رییس کمیسیون آموزش گفت: ایران آینده نیاز به یک تحول در تفکر مبنی بر اینکه الزامی بر پزشک و مهندس شدن کودکان دیگر وجود ندارد، می باشد. وی ضمن بیان اینکه در ترم دوم این دوره قصد هدایت کودکان و نوجوانان به سمت تیم ورک TEAM WORK ، ایده های خلاقانه و ....را داریم، افزود: کشورمان باید ساخته شود و تمام امید ایران به فرزندان زیر 16 سال می باشد. کشانی در ادامه اظهار داشت: سازندگی ایران را از همین امروز با خرید اجناس و برندهای ایرانی و توصیه این امر به والدین و نزدیکان خود آغاز نمایید. وی به کودکان و نوجوانان توصیه نمود به خروج از کشور فکر نکرده و آینده ساز ایران باشند. وی با بیان اینکه دوره آموزشی بازرگان کوچک در زنجان نیز به اجرا درآمده تصریح کرد: در سال آینده این دوره را در شهر های دیگر کشور نیز اجرا خواهیم نمود.
در ادامه این برنامه ماهین نقوی، مدیر و مدرس دوره آموزشی بازرگان کوچک ضمن ارایه گزارش دومین دوره گفت: این دوره آموزشی برای نخستین بار در کشور به اجرا درآمده و داوطلبان این دوره توسط پنج تست معتبر جهانی در حوزه های خلاقیت، هوش مالی، رغبت شغلی و تحصیلی و رفتار شناسی شغلی مورد سنجش قرار گرفتند. وی سنجش مدل رفتار شناسی ریسک را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که داوطلبان مورد آزمایش قرار گرفتند و گفت: در حالیکه ریسک پذیری یک کارآفرین در نرم جهانی عدد30 است میزان ریسک پذیری شرکت کنندگان در طول دوره حدود 50 بود. نقوی تصریح کرد: این میزان ریسک پذیری بدین معناست که در آینده با شرکت هایی مواجه خواهیم شد که بعد از طی دو سال فعالیت با ورشکستگی از بازار کنار خواهند رفت. مدیر و مدرس دوره آموزشی بازرگان کوچک در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت وجود مراکز کنترل رفتار های فرد چه در جامعه و چه در محیط کسب و کار در درون خود فرد، گفت: یکی از اهداف این دوره قرار گرفتن کانون کنترل کودکان و نوجوانان در درون خودشان بوده تا کمتر از سوی محیط بیرونی دچار اضطراب و تشویش شوند. نقوی افزود: در طول این دوره متوجه شدیم که متاسفانه میزان تحمل ابهام یا به نوعی صبر کودکان و نوجوانان بسیار کاهش یافته و آنها برای رسیدن به موفقیت حاضر به صبوری نیستند. وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های مثبت کودکان مورد آزمایش قرار گرفته داشتن روحیه بالای کار آفرینی به میزان چهار برابر نرم جهانی اما بدون برنامه ریزی بود. گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مدرسین و عوامل اجرایی دوره دوم آموزشی بازرگان کوچک، فرید ملک احمدی به عنوان محبوب ترین مدرس دوره به انتخاب کودکان و نوجوانان معرفی و در پایان نیز گواهی پایان دوره به بازرگانان کوچک اهدا شد.  
 
آلبوم تصاویر B14-12-95