تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
کد 13

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان :

طرح های توسعه فعالیت ها، رمز موفقیت یک بنگاه اقتصادی است/شرکت های ایرانی به طرح های توسعه کمتر توجه می کنند

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان : طرح های توسعه فعالیت ها، رمز موفقیت یک بنگاه اقتصادی است/شرکت های ایرانی به طرح های توسعه کمتر توجه می کنند

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان گفت: طرح های توسعه  فعالیت های اقتصادی همواره رمز موفقیت یک بنگاه اقتصادی است.

«محمد جعفر برکتین» در کمیته جوانان اتاق اصفهان تصریح کرد:متاسفانه شرکت های ایرانی به جای اینکه سود خود را به طرح های توسعه اختصاص دهند،منابع را  به بیرون از شرکت هدایت می کنند و در بخش املاک و ساختمان سرمایه گذاری می کنند .

وی خواستار پژوهش بر روی علل شکست فعالان اقتصادی شد و گفت:نتایج این تحقیق  می تواند برای جوانان مسیر درستی در فعالیت های آینده مشخص کند که چه عواملی باعث ورشکستگی در  فعالیت اقتصادی می شود.

وی با مقایسه دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و هیوندای کره جنوبی گفت:پیکان به عنوان یک خودرو در دهه 40 شمسی  مدرن تر از هیوندای بود ولی در طول بیش از 30 سال تغییری در تولید پیکان صورت نگرفت ولی هیوندای هر سال تنوع تولید و طرح های توسعه ایجاد کرد.

وی اضافه کرد:در حال حاضر هیوندای کره جنوبی با حضور در بازارهای ماشین آلات صنعتی  توانسته موفقیت چشمگیری در  این عرصه  پیدا کند ولی خودروسازان ایرانی همچنان به تولید مدل های قدیمی مشغول اند.

وی خطاب به جوانان فعال اقتصادی گفت:متاسفانه توانایی های خودمان را دست کم می گیریم و با ترمز دستی  بالا می خواهیم حرکت کنیم.

وی ریسک پذیری را یکی از موولفه های اصلی هر فعالیت اقتصادی برشمرد و گفت:در فعالیت اقتصادی شرکت ها باید ریسک کنند تا بتوانند وارد بازار شوند در غیر اینصورت به مرور زمان از بین خواهند رفت.

«امیر کشانی»مسوول کمیته جوانان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:کمیته در راستای تشویق جوانان به کارافرینی وفعالیت های اقتصادی هر جلسه یکی  از کارآفرینان موفق استان را به جوانان معرفی می کند.

آلبوم تصاویر کمیته جوانان