تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
کد 1289

در چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگودولت و بخش خصوصی : تهیه بسته پیشنهادی شورا برای تعیین نرخ ارز و واقعی شدن آن/استان اصفهان، استانی تولیدی و صادراتی است نه وارداتی/واقعی شد نرخ ارز تولیدکنندگان را به تولید دلگرم می کند

در چهل وچهارمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بسته پیشنهادی تعیین نرخ ارز و پیشنهاداتی در بخش مالیاتی و تامین اجتماعی به تصویب اعضا رسید.
 در چهل وچهارمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بسته پیشنهادی تعیین نرخ ارز و پیشنهاداتی  در بخش مالیاتی و تامین اجتماعی به تصویب اعضا رسید. 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،رسول زرگرپور استاندار و رییس  شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در این جلسه واقعی شدن نرخ ارز را یکی از خواست های تولیدکنندگان دانست و افزود:استان اصفهان با توجه به مختصات  تولیدی همواره به دنبال واقعی شدن نرخ ارز است زیرا نرخ آن برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی نقش مهمی ایفا می کند.
وی افزود:معاون اول رییس جمهور آیین نامه پیشنهادی  سامان دهی بازار ارز و حمایت از تولید داخلی را به بخش های مختلف برای  بررسی و تحلیل ارایه کرده و در جلسات کارشناسی شورا به آن پرداخته و پیشنهادات ارایه شده شورا در قالب مصوبه ملی به معاونت اول رییس جمهور عرضه می شود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: بسته پیشنهادی شورای گفتگو به مجلس شورای اسلامی،بانک مرکزی و اتاق بازرگانی ایران ارایه می شود.
وی به اشاره به اختلاف نظر طرح جامع  مالیاتی  بین بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و گفت:طرح جامع مالیاتی در استان اصفهان به صورت آزمایشی اجرا  شده است
وی شورای گفتگو را فرصت طلایی برای تولید کنندگان و کارافرینان دانست که با مدیران و کارشناسان سازمان های  دولتی مسایل  مشکلات بخش تولید و تجارت استان را برطرف کنند و اضافه کرد:بیش از 70 درصد مسایل در این جلسات قابل حل است و برخی از پیشنهادات به صورت مصوبه ملی به شورای گفتگو ملی ارایه می شود.
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:واقعی شدن نرخ ارز باعث تقویت صادرات واحدهای تولیدی می شود و قیمت کالاهای وارداتی را افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: واقعی شدن نرخ ارز انگیزه تولید برای تولید کنندگان را افزایش می دهد و تراز تجاری کشور  در دراز مدت افزایش می دهد.
محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی کاشان در این جلسه با اشاره به اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی در استان اصفهان گفت: بخش خصوصی خواستار عادلانه شدن پرداخت مالیات برای همه بخش های مالیاتی است .اجرای طرح جامع مالیاتی به صورت سراسری می تواند این شفافیت را ایجاد کند .
مجتبی ملااحمدی عضو شورای گفتگو در این جلسه با انتقاد از شیوه قیمت گذاری نرخ ارز گفت:تک نرخی شدن ارز همراه با قیمت شناور مدیریت شده نوعی تضاد در قیمت گذاری واقعی ارز است.
محمدرضا برکتین  دیگر عضو شورا خواستار دریافت یکباره حق بیمه تامین اجتماعی پروژه های پیمانکار در بخش حمل و نصب شد و گفت:محاسبه جداگانه این بیمه برای شرکت های پیمانکاری هزینه مضاعفی را ایجاد می کند.
 
 
 
آلبوم تصاویر 2159-12-95