تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1395
کد 1283

برگزاری کارگاه آموزشی اصول کارتیمی و کارگروهی

کارگاه آموزشی اصول کار تیمی و کارگروهی Team work)) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد
کارگاه آموزشی اصول کار تیمی و کارگروهی Team work)) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این کارگاه محمد کرمانی، مربی team work گفت: مشخص بودن هدف برای همه اعضاء، وجود تعهد مشترک، مشخص بودن نقش ها و مسوولیت ها، اعتماد، وجود حس مسوولیت افراد گروه نسبت به یکدیگر، اهمیت وظایف فردی و گروهی، انحصاری نبودن تصمیم گیری ها و توانایی حل مسایل با خلاقیت از جمله ویژگی های یک تیم موفق است. وی در ادامه افزود: تیم، گروهی از افراد است که با توانایی ها و دیدگاه های مختلف و مکمل و با جهت گیری مشخص، برای تحقق یک هدف مشخص در کنار یکدیگر جمع می شوند. کرمانی افزایش بهره وری را یکی از مهمترین  نتایج کار تیمی موفق دانست و تصریح کرد: بهره وری برابر است با خروجی و بازده تجمعی تقسیم بر تلاش تجمعی؛ که هر تیمی برای موفقیت بیشتر باید نسبت به افزایش بهره وری بکوشد. وی رهبری هر تیم را یکی از مهمترین و موثر ترین بخش های کار تیمی دانست و عنوان کرد: بدون شک هر کار تیمی نیاز به یک رهبر داشته و بدون رهبری منسجم، شالوده کار تیمی شکل نخواهد گرفت اما ضعف رهبری نیز یکی از آفت های بزرگ کار تیمی خواهد بود.
این مربی کار تیمی، وجود مقداری اختلاف نظر و تضاد را در تیم طبیعی دانست و افزود:  وجود اختلاف نظر بین اعضای تیم، تا حدودی سازنده بوده و سبب تصمیم گیری های بهتر و سنجیدن همه جوانب خواهد شد، اما به هیچ عنوان نباید تضادها به تعارض و اختلافات گسترده تبدیل گردد، چرا که اختلافات گسترده سبب اتلاف انرژی در تیم خواهد شد که باید به شدت از آن پرهیز نمود.
وی داشتن روحیه همگرایی را از شروط اصلی تشکیل کار تیمی دانست و عنوان کرد: با تشکیل تیم، هر شخص باید فردیت خود را کنار گذاشته و خود را یک جزء از کل مجموعه بداند. برای تحقق همگرایی نباید افراد بر خواسته های خود بیش از حد پافشاری نمایند و اجازه دهند تا تصمیم های مهم، از طریق اجماع اخذ گردد. 
 
آلبوم تصاویر B6-12-95