تاریخ : شنبه 30 بهمن 1395
کد 1258

رییس اتاق بازرگانی اصفها ن در همایش چالش‌های حقوقی و قضایی : روابط کارگر و کارفرما در استان اصفهان مهربانانه و دوستانه است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان روابط کارگر و کارفرما در استان اصفهان را مهربانانه دانست و گفت: برخی از دلالان روابط کارگر با کارفرما را با هدف انتفاع خود مخدوش می‌کنند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان  روابط کارگر و کارفرما در استان اصفهان را مهربانانه دانست و گفت: برخی از دلالان روابط کارگر با کارفرما را با هدف انتفاع خود مخدوش می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی در نخستین همایش چالش‌های حقوقی و قضایی کارگر و کارفرما كه با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاييه در سالن بهار شهرستان دهق استان اصفهان برگزار شد، تصریح کرد:اغلب کارفرماها در استان اصفهان کارگران را مانند فرزندان خود می‌دانند و تمام تلاش را برای بهبود زندگی آنان انجام می‌دهند.    
وی با اشاره به اینکه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اصفهان نخستین کمیته کشوری است ،افزود: این کمیته به ریاست رییس کل دادگستری استان اصفهان تشکیل گرديده است و مشکلات فعالان اقتصادي در آن موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.
رییس خانه صنعت و،معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد:۳ کارگروه تخصصی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری نيز به مدیریت معاونین دادگستری تشکیل می‌شود .
وی با اشاره به اين مطلب كه رقم خط فقر در کشور  ۳ میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام‌شده  است،افزود:کارفرمایان تلاش می‌کنند که بتوانند از کارگران خود به‌صورت كامل حمايت کنند ولی شرایط اقتصادی برای آنان مناسب نیست .
وی اضافه کرد:حقوق ماهيانه۸۰۰ هزار تومان به‌هیچ‌عنوان تامين كننده معيشت كارگران نیست و کارگری که تامین نباشد نمی‌تواند باانگیزه به تولید بپردازد.
وی نقش کارگران را در تولید واحدهای تولیدی مهم و ضروری دانست و گفت: بدون کارگر ، کار و کارفرما معنایی پیدا نمی‌کند.
رییس خانه صنعت و،معدن و تجارت ایران در ادامه سخنان خود مسایل بانکی  را یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعالان اقتصادی برشمرد و گفت:محاسبه بهره مرکب از سال ۸۸  برای دریافت‌کنندگان تسهیلات ، شرایط کار را برای فعالان اقتصادی دشوار ساخته است.
سهل آبادی در بخشی ديگري از سخنان خود با انتقاد از نرخ بیکاری ۱۷ درصدي استان اصفهان گفت:با این نرخ بیکاری بایستی تمام دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی از به‌کارگیری اتباع خارجي خودداری کنند.
رییس اتاق بازرگانی مالیات بر ارزش‌افزوده را از دیگر مسایل واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده باید از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود ولی متاسفانه در شرایط کنونی تولیدکنندگان فقط این مالیات را پرداخت می‌کنند.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده توجه جدی نمايند زیرا رویه کنونی بسیاری از واحدها را به تعطیلی کشانده است
 
آلبوم تصاویر 2138-11-95