تاریخ : دوشنبه 18 بهمن 1395
کد 1240

یازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

در یازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری و پایش به بررسی وضعیت تداخل حوزه فعالیت کمیسیون‌های تخصصی و بررسی نهایی چارت سازمانی اتاق بازرگانی اصفهان پرداخته شد.
در یازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری و پایش به بررسی وضعیت تداخل حوزه فعالیت کمیسیون‌های تخصصی و بررسی نهایی چارت سازمانی اتاق بازرگانی اصفهان پرداخته شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان و رییس کمیسیون سیاستگذاری در این جلسه گفت: در کمیته راهبردی کمیسیون سیاستگذاری به بررسی و پایش عملکرد کمیسیون‌های اتاق پرداخته‌شده است. وی با تاکید بر لزوم تقویت کارهای مشترک بین کمیسیون‌ها گفت: اتاق بازرگانی به معنی انجام کارگروهی است و در سال‌های گذشته در اتاق بازرگانی اصفهان، تجربه موفق زیادی در انجام کارهای مشترک بین کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف داشتیم که باید این تعاملات افزایش یابد. وی به‌منظور تقویت هماهنگی و تعاملات بین کمیسیون‌ها خواستار افزایش جلسات مشترک دبیران کمیسیون‌های یازده‌گانه شد و در ادامه تصریح کرد: اقدامات کمیسیون اجتماعی باید کلان و بر روی کسب‌وکار تاثیرگذار باشد.
در ادامه رضا چینی، نایب رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی گفت: کمیسیون مسوولیت های اجتماعی با تفکر ایجاد ارتباط منسجم کمیسیون‌های اتاق بازرگانی با جامعه تشکیل شد. وی با اشاره به نقاط اشتراک برخی از فعالیت های کمیسیون مسوولیت های اجتماعی با سایر کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار تعیین حوزه فعالیت ها و اقدامات این کمیسیون به منظور کاهش تداخل با سایر کمیسیون ها شد.
 محمدرضا رجالی، رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری نیز ضمن بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، کمیسیون مسوولیت های اجتماعی است، گفت: موضوعاتی نظیر بازنگری و کمک به اصلاح ساختار آموزش‌وپرورش کشور، ورود به مباحث راهنمایی و رانندگی و محیط زیستی و گنجاندن آنها در کتب درسی و ... می‌تواند به‌عنوان اهداف کمیسیون مسوولیت های اجتماعی دنبال شود.
در ادامه کامران پور جوهری، مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر انجام امور مربوط به اقتصاد در قبال اجتماع، محیط و افراد نیز دارای مسوولیت هایی هستند و تشکیل کمیسیون اجتماعی نیز با همین هدف می‌باشد.
محمد ابکا، رییس شورای سیاستگذاری دفتر توسعه سرمایه‌گذاری و فناوری (ITDO) نیز ضمن ابراز تاسف از عدم فرهنگ کارگروهی در کشورمان تصریح کرد: کمیسیون مسوولیت های اجتماعی با توجه به گستردگی حوزه فعالیت خود، به موضوعات کلان اجتماعی پرداخته و جزییات آن توسط کمیسیون‌های دیگر اتاق بازرگانی پیگیری شود.
حمیدرضا قلمکاری، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست نیز در ادامه این جلسه یکی از مهمترین اشکالات موجود در اتاق‌های بازرگانی کشور را نبود بیانیه‌های ماموریت و سند راهبردی کمیسیون‌های منشعب و مختلف اتاق دانست .وی با اشاره به اینکه ایجاد رقابت نابجا برای یک هدف کاذب بین مدیران میانی، ذات ساختارهای تک‌بعدی و وظیفه گراست، افزود: در یک ساختار وظیفه گرا، همسویی استراتژیک و همگرایی قابل‌دستیابی نبوده و برای نیل به همگرایی بین کمیسیون‌های یازده‌گانه اتاق، باید اتاق بازرگانی اصفهان فرآیند محور شود.
مسعود گلشیرازی، رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات با اشاره به ‌ضرورت و اهمیت چارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این چارت سازمانی، سازوکار تحقق اهداف و چشم‌انداز اتاق بازرگانی اصفهان را نشان خواهد داد. وی یکی از مهمترین وظیفه‌های هیات نمایندگان را نظارت بر هزینه کرد وجوه حاصل از اعضا در سرفصل‌های مصوب دانست و خواستار اضافه شدن بخش امور مالی به این چارت شد.