تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 123

تنها با حضور مردم و فعال شدن آنها می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

رییس جمهور در جمع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت: تنها با حضور مردم و فعال شدن آنها می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

رییس جمهور در جمع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت: تنها با حضور مردم و فعال شدن آنها می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم .

دکتر حسن روحانی در جلسه توسعه و سرمایه گذاران در استان اصفهان گفت: علیرغم همه مشکلاتی که داریم نسبت به آینده کشور امیدواریم. در طول یک سال و نیم گذشته قدم هایی که درباره مسایل اقتصادی، فرهنگی، رفاهی، سلامت، بهداشت و محیط زیست برداشتیم، فقط به خاطر حضور مردم است و سرمایه ای مهمتر از سرمایه اجتماعی وجود ندارد

وی با بیان اینکه تورم دوازده ماهه از بالای 40 درصد به 16 درصد رسیده است، گفت: در سال آینده تلاش ما اینست که در هم مهار تورم و هم در رشد این مسیر را ادامه دهیم .

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در سال آینده شرایط به دلیل کاهش قیمت نفت، مشکل تر به نظر می رسد، گفت: گفت: خداوند اگر در نفت بسته شده در دیگری را  می گشاید و امیدواریم در زمینه ساماندهی سیاست خارجی به گونه ای حرکت کنیم که شرایط کشور در سال 94 بهتر از سال 93 باشد .

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه استان اصفهان، استان پرنعمتی است گفت: اصفهان از نظر صنعت، معدن، علم، فناوری نوین و آثار بسیار ارزشمند میراث فرهنگی بسیار پرنعمت است و باید در  بخش هایی که فضا بیشتر باز است فعال تر بشویم و به سمت فعالیت های IT ، نانو و فناوری های نوین پیش برویم .

دکتر روحانی عنوان کرد: در این دولت قدم هایی در زمینه تامین آب مورد نیاز استان برداشته شد و تصمیمات خوبی را از آغاز دولت اتخاذ کردیم. در هیات دولت تاکید کرده ام، امروز هم تاکید کردم و باز هم تاکید می کنم که بحث زاینده رود بحث اصفهان نیست و اصفهان واقعا یعنی ایران و یعنی قلب ایران .

رییس جمهور افزود: حتما هر کاری از دست ما بربیاید برای مسئله تامین آب برای این استان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی انجام می دهیم .

دکتر روحانی گفت: استعداد فراوانی در کشور وجود دارد و با همکاری هم می توانیم این استعدادها را از مرحله قوه بودن به فعلیت در آوریم .

وی بیان کرد: در بحث بدهی های معوق، برای آن دسته از فعالان اقتصادی که در معوق شدن اقساط تقصیر نداشتند و شرایط کشور باعث ایجاد آن معوقات شده است، باید راهی برای آن فراهم کنیم. رییس مجلس شورای اسلامی هم گفته اند لایحه بدهید تا ما رسیدگی کنیم .

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و ناب رییس اتاق اصفهان هم در این جلسه به نیابت از تولیدکنندگان استان گفت: از بارزترین صفات رییس جمهور ما صلح طلبی، خوش اخلاقی و زیبایی است و امروز در میدان امام خمینی(ره) تمام عرایض من ثابت شد. .

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی» افزود: مطالب امروز شما در میدان نقش جهان ما را بر آن داشت که دیگر درباره مشکلات حرفی نزنیم .

وی تصریح کرد: اگر 50 درصد از آب اصفهان که مربوط به خود استان است در استان بماند، ما مطالبه ای درباره آب از شما نخواهیم داشت .

سهل آبادی ادامه داد: تقاضایمان اینست که اگر در شرایط کنونی دولت توان پرداخت طلب صنعتگران و معدنکاران را ندارد، لااقل در دریافت مطالبات از آنها پافشاری نکند. .

وی با بیان اینکه 34 هزار میلیارد تومان سهم صنعت از هدفمندی یارانه ها پرداخت نشده است، گفت: به خاطر بدهی ها امروز صنایع کوچک و بزرگ ما تحت تاثیر قرار گرفته اند. امیدواریم با دست پری که به اصفهان آمده اید این مشکلات حل شود. .

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: معدن سهم قابل توجهی در استان ما دارد و مشکلات اینها مانند کمبود اعتبار برای نوسازی، افزایش حق انتفاع معدن، عدم استقرار تجهیزات فرآوری معدن در محل معادن و اخذ مالیات بر ارزش افزوده باید مورد توجه قرار بگیرد.

سهل آبادی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه صنعتی و معدنی پشت سر شماست و به جهت صلح طلبی شما در مسایل بین المللی و هسته ای در کنارتان هستیم .

آلبوم تصاویر رییس جمهور