تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393
کد 122

معاون اجرایی رییس جمهور:

استان اصفهان باید به سمت فراصنعتی شدن حرکت کند/ تلقی برخوردار بودن اصفهان مانع جذب منابع عمومی شده است

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت:وجود 350 شرکت دانش بنیان در اصفهان نشان می دهد اصفهان به سمت فراصنعتی شدن خیز بزرگی برداشته است و باید در این مسیر آن را تقویت کرد.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت:وجود 350 شرکت دانش بنیان در اصفهان نشان می دهد اصفهان به سمت فراصنعتی شدن خیز بزرگی برداشته است و باید در این مسیر آن را تقویت کرد .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «محمد شریعتمداری» در جمع اصفهانی های مقیم خارج از کشور  در سالن اجتماعات اتاق اصفهان تصریح کرد:استان اصفهان  با ظرفیت های صنعتی و علمی می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

تلقی برخوردار بودن اصفهان مانع جذب منابع عمومی شده است

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان گفت: برخوردار بودن استان اصفهان مانع از جذب منابع عمومی شده است .

وی اظهار کرد: البته در عین حال بخش هایی از اصفهان کم برخوردار هستند و باید زیرساخت های سرمایه گذاری در این مناطق فراهم شود و در این سفر نیز این مناطق در نظر هستند .

شریعتمداری گفت: 330هزار دانشجو، 150 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی در استان اصفهان، 8 هزار و 500 واحد صنعتی ، 44 شهرک صنعتی، 350 شرکت دانش بنیان و 360هزار هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی از ظرفیت های استان اصفهان است .

وی اظهار کرد: هشت هزار و 112 میلیارد تومان منابع مورد نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تعطیل شده اصفهان است در حالی که تنها یک چهارم کل مالیات استان به اصفهان باز می گردد و سه چهارم آن از استان خارج می شود .

جانشین رییس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور تصریح کرد: این میزان مالیات می تواند تامین کننده سرمایه در گردش مورد نیاز موسسات و شرکت ها باشند .

دولت از طرحهای صرفه جویی آب و انرژی حمایت می کند

وی افزود:سرمایه گذاری در صرفه جویی آب و انرژی می تواند موجب جلوگیری از هدر رفت بخش قابل ملاحظه ای از آب و انرژی شود و دولت از طرحها و سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می کند .

وی با اشاره به مشکلات کم آبی در کشور و استان اصفهان افزود: 90درصد آب اصفهان صرف کشاورزی غیر بهره ور می شود و با 10 درصد صرفه جویی در آب کشاورزی سهم صنعت می تواند دو برابر شود .

شریعتمداری  همچنین با اشاره به گام های برداشته شده در دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و تولید، گفت: مشکلات بخش تولید بیش از مشکلات بخش تجارت است .

انداختن بخشی از مشکلات به گردن تحریم ها از مسولین رفع مسوولیت نمی کند

وی با بیان اینکه همواره بخشی از این مشکلات به گردن موجودی موهوم قرار داده می شود، افزود: برخی معتقدند ارتباط دادن ریشه مشکلات به بیرون بزرگنمایی است و ریشه مشکلات را باید در ضعف مدیریت، نداشتن نگاه دانش محور و عملکرد صحیح جستجو کرد .

جانشین رییس جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور افزود: در سی و شش سال گذشته هیچگاه کشور از اثر محدودیت های تحمیل شده بر آن خالی نبوده در حالی که ظاهر این فشارهای خارجی علیه دولت و باطن آن علیه ملت است .

وی اظهار کرد: بخش قابل ملاحظه ای از فشارهای خارجی به بهانه های مختلف با هدف سلطه گری و سلطه جویانه است .

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به مشکلات بانکی و بیمه ای ایجاد شده بر اثر تحریم ها، افزود: هیچ کس نتایج تحریم ها را بر زندگی، معیشت، تولید، صادرات و واردات انکار نمی کند .

وی تصریح کرد: انداختن بخشی از مشکلات به گردن تحریم ها از مسولین رفع مسوولیت نمی کند و باید تلاش کنیم این گره ها را رفع کنیم .

شریعتمداری با اشاره به معوقات بانکی گفت: این معوقات قدرت وام دهی بانک ها را سلب کرده است ولی نباید همه معوقات را با یک چوب راند و لذا باید برای حل این مشکل راه حل ویژه ای پیدا کرد .

وی با اشاره به فعالیت وزارت اقتصاد در زمینه بهبود فضای اقتصادی کشور، ادامه داد: امیدواریم تا پایان دوره دولت یازدهم ثمره تصمیمات کارشناسی دولت در زمینه های بانکی، بیمه ای، رفع مشکلات سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار به ثمر بنشیند .

جانشین رییس جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور با اشاره به مشکلات ثبت ، گفت: در این زمینه وزارت دادگستری مسوول بررسی این مسایل شده است و باید در قوانین ثبت بازنگری شود .

وی به رابطه گسترده بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و دولت اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه اخیرا بر اساس این رابطه مشکلات بخش خصوصی بهتر به گوش رییس جمهوری می رسد .

صنعت گردشگری اصفهان نیازمند سرمایه گذاری است

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این نشست گفت:صنعت گردشگری استان نیازمند به سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و فرصت های سرمایه گذاری در قالب یک بسته پیشنهادی آماده شده است .

وی تمرکز دانشگاههای استان بر توسعه کارآفرینی را لازم و ضروری دانست و گفت:دانشگاهها می توانند در تربی نسل کارآفرین و تولید کننده نقش بسزایی داشته باشند.

«حمید ظهرابی»مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در این نشست ،توسعه ناپایدار و نامتناسب با سرزمین را یکی از چالش زیست محیطی استان اصفهان برشمرد و گفت:محیط زیست استان اصفهان بویژه در بخش آب و هوا با چالش جدی روبروست و توجه به مشاغل سبز می تواند بخشی از این چالش را برطرف کند.

وی افزود:گردشگری مناطق طبیعی می تواند  زمینه ایجاد مشاغل سبز را در استان اصفهان با توجه به ظرفیت های موجود  فراهم سازد.

نشست تخصصی اصفهانی های مقیم خارج کشور با حضور معاون اجرایی و جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج کشور با هدف بررسی ظرفیت های توسعه استان اصفهان و ارایه فرصت های سرمایه گذاری در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.
آلبوم تصاویر اجرایی