تاریخ : يکشنبه 3 بهمن 1395
کد 1219

نشست بررسی مشکلات بین سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

نشست بررسی مشکلات بین سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی با حضور مشاور اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان اتاق در هیات مای تشخیص مطالبات در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست بررسی مشکلات بین سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی با حضور مشاور اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان اتاق در هیات مای تشخیص مطالبات  در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.   
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: ترکیب هیات مای تشخیص مطالبات تامین اجتماعی نیاز به تغییر  دارد و تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته است .
وی افزود:ترکیب فعلی هیاتها امکان برابری نظرات نمایندگان فعالان اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی را فراهم نمی‌کند .
وی اضافه کرد:نماینده شورای عالی تامین اجتماعی هم از سوی سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شود و این در حالی است که می‌تواند این نماینده از وزارت کار یا استانداری باشد .
رناسی از تقویت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات مای تشخیص مطالبات تامین اجتماعی خبر داد و گفت:در دوره جدید هیات نمایندگان  اتاق بازرگانی اصفهان بر توانمند شدن نمایندگان در هیات مای حل اختلاف مالیاتی  و تامین اجتماعی تاکید شده است.
وی تاکید کرد:دفاع از حقوق فعالان اقتصادی در هیات تا وظیفه اصلی نمایندگان است و ازاین‌رو  تلاش می‌شود که افراد توانمند در این هیاتها حضور پیدا کنند .
قدرت الله قدسی مشاور اتاق بازرگانی اصفهان دران نشست خواستار همکاری اتاق بازرگانی با تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی برای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی در هیات تشخیص مطالبات  شد و گفت:ایجاد این هماهنگی باعث می‌شود که حقوق کارفرمایان و کارگران در هیات ها تامین شود .
وی افزود:قضات  به‌عنوان  نمایندگان دادگستری در هیاتها نقش مهمی در آرای صادر دارند و ازاین‌رو باید سلسله نشست‌هایی مشترک بین اتاق بازرگانی و دادگستری برگزار شود .
قدسی با ارایه چندین مثال در مورد مسایل تامین اجتماعی فعالان اقتصادی مطرح شده در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی گفت: فعالان اقتصادی باید از قانون و بخش‌نامه‌های تامین اجتماعی بااطلاع باشند تا بتوانند از حقوق خود در مقابل با سازمان دفاع کنند.
 وی اضافه کرد:هدف بنگاه‌های اقتصادی نپرداختن حق بیمه تامین اجتماعی و حق کارگر نیست بلکه ایجاد شرایط مناسب برای کار و تولید در جامعه است .  
وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید و تشکیل هیات رفع اختلاف تامین اجتماعی گفت:بر اساس این قانون نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در کنار نمایندگان سازمان تامین اجتماعی هیات رفع اختلاف تشکیل می‌دهند تا موانع تولید در بخش تامین اجتماعی برطرف شود .
در این نشست نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات های تشخیص مطالبات به ارایه مسایل و مشکلات هیات ها پرداختند. 
 
آلبوم تصاویر 2098-11-95