تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393
کد 120

حل مشكلات مالياتي از طريق نزديك شدن ديدگاه‌هاي طرفين نسبت به قوانين مالياتي صورت می گیرد

استاندار اصفهان: حل مشكلات مالياتي از طريق نزديك شدن ديدگاه‌هاي طرفين نسبت به قوانين مالياتي صورت می گیرد

بیست و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با بررسی گزارش کمیته کارشناسی شورا در خصوص نظرات اداره کل امور مالیاتی و اتاق بازرگانی در مورد معرفی خریداران کالا توسط مودیان مالیاتی به اداره کل امور مالیاتی و همچنین تصویب 10 مورد پیشنهادی در جهت رفع مسایل و مشکلات بخش کشاورزی استان دنبال شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «رسول زرگرپور»در این جلسه که در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد ،تصریح کرد:حل مشكلات مالياتي از طريق نزديك شدن ديدگاه‌هاي طرفين نسبت به قوانين مالياتي توسط مديريت استان با موفقيت همراه بوده است .

رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت:  اختلاف نظر در مباحث مالياتي بين بخش خصوصي و مجريان قوانين مالياتی بدليل برداشت‌هاي متفاوت طرفين باعث بروز مشكلاتي در اين بخش شده بود كه خوشبختانه برطرف گرديد .

وي افزود: بخش خصوصي بعنوان مخاطب اصلي قوانين مالياتي برداشت‌هاي خود را داشته و مسوولين و مجريان مالياتي نيز برداشت هايي متفاوت، كه اين مساله با نزديك شدن ديدگاه طرفين حل شد .

زرگرپور از عملكرد موفق در زمينه بهبود روابط بين مجريان و مخاطبين مالياتي در سطح استان گفت و افزود: بهبود فضاي كسب و كار، دلگرمي بخش خصوصي و دريافت ماليات توسط متوليان امر، از نتايج تلاش براي هماهنگي بين بخشي است .

وي ابراز اميدواري نمود كه روابط دوستانه تر و منطقي تري بين بخش خصوصي، سرمايه گذاران، اصناف و بخش هاي مالياتي برقرار شود و افزود:‌ همه بايد در راستاي برطرف نمودن موانع تلاش نمايند

استاندار اصفهان افزود:در جلسات شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي تا كنون مشكلات و موانع زيادي احصا و برطرف گرديده است .

وي خاطر نشان كرد: در جلسات بخش كشاورزي تا كنون 20 مورد در ارتباط با موانع و مشكلات احصا شده و اين موارد كه در كميسيون هاي مربوطه و با حضور كارشناسان مختلف ثبت و به اين جلسه ارسال مي‌گردد،‌ 10 مورد در جلسه گذشته و 10 مورد در اين جلسه تصويب گرديد .

زرگرپور با اشاره به تقسيم مسایل به دو بخش استاني و ملي،‌ تصريح كرد: موارد ملي براي به نتيجه رسيدن به تهران ارسال و از طريق مسوولان مربوطه پيگيري مي‌شود و موارد درون استاني اجرايي خواهد شد .

وي تاكيد كرد: تجربه نشان داده است كه موارد استاني زودتر به نتيجه خواهد رسيد‌ و در آمار سال گذشته مشخص است كه 90 درصد تصميمات استاني تحقق يافته است .

اجرای کامل مصوبات بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف می کند

«خسرو کسائیان»رییس اتاق و دبیرشورای گفتگو دولت وبخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه گفت: مصوبات شورای گفتگو ی اصفهان در کمیسیون های تخصصی مجلس جهت تصویب در صحن علنی در دست بررسی است.

وی خواستار توجه سازمان های دولتی به بخش نامه های صادر شده از سوی دولت و شورای گفتگو شد و گفت: مصوبات شورای گفتگو پس از بررسی های کارشناسی در راستای برطرف شدن مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی و سازمان های دولتی از سوی استانداری به سازمان ها ابلاغ می شود.

وی افزود:اجرای مصوبات شورای گفتگو تاثیر بسزایی در حل مسایل فعالان اقتصادی می گذارد و بایستی از این فرصت برای توسعه اقتصادی استان بهره برد.

سازمان مالیاتی باید صحت معاملات را بررسی کند

«مراد امیری»مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این جلسه گفت:کلیه فعالان اقتصادی دارای مجوز در صورتی که از سال 1392 به بعد دارای صورتحساب غیر واقعی باشند از تاریخ شمول مالیاتی بر ارزش افزوده کلیه دوره های قبل نیزمورد رسیدگی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد:مالیات پرداخت شده از سوی مودیان به عنوان اعتبار مالیاتی برای پرداخت کننده تلقی می شود و پس از رسیدگی پرداخت کننده از سازمان مالیاتی طلبکار می شود و به همین دلیل باید کلیه مراحل پرداخت مالیات و معاملات از سوی سازمان به دقت بررسی شود تا صحت معامله و افراد ذینفع مشخص شود.

وی تصریح کرد:چنانچه خریدار و فروشنده در معامله مشخص نباشد و نقل و انتقال وجه بین آنها صورت نگیرد باعث می شود که افرادی با استفاده از فاکتورهای صوری و غیر واقعی اقدام به سو استفاده می کنند.

 وی افزود:اداره کل امور مالیاتی آن قسمت از فاکتورهای فروش که غیر واقعی است را برگشت می دهد و دفاتر را رد می کند .

امیری با اشاره به اینکه در بخش اصناف سرانه مالیاتی استان اصفهان رتبه 23 در کشور را دارد ،گفت:در سال گذشته 94 درصد درامد های مالیاتی استان تحقق پیدا کرده است.

اگر قانون اجرا شود هیچ مشکلی پیش نمی آید

«احمد خسروی وفا»ریس کل دادگستری استان اصفهان در این جلسه گفت:تجربه نشان داده است که اگر بر اساس قانون باشد هیچ مشکلی در اجرا بوجود نمی آید.

وی اضافه کرد:برای اینکه بتوان جلوی قاچاق کالا را بگیریم بایداز اقدامات فراقانونی جلوگیری کرد تا فعالان اقتصادی به صورت شفاف به فعالیت بپردازند.

فعالان اقتصادی وظیفه پرداخت مالیات دارند نه معرفی خریداران

«مسعود گلشیرازی»عضو شورای گفتگو در این جلسه گفت:مودی وظیفه پرداخت مالیات یک معامله را دارد و وظیفه معرفی خریداران کالا به اداره کل امور مالیاتی ندارد.

 وی خواستار اصلاع رسانی اداره کل امور مالیاتی از فاکتورهای صوری به فعالان اقتصادی شد و گفت:تولید کنندگان در شرایط سخت کنونی نمی توانند ماهیت مشتریان را تک تک به سازمان مالیاتی معرفی کنند بلکه بر اساس بخش نامه ها موظفند در فاکتورهای خود کد اقتصادی خریداران را اعلام کنند .

سخت گیری های مالیاتی باعث رونق قاچاق کالا می شود

«محمدرضا رجالی»مسوول کمیته مالیاتی اتاق و عضو مدعو شورای گفتگو در این جلسه گفت:به دلیل سخت گیری های مالیات بر ارزش افزوده در معرفی خریداران و فروشندگان باعث رونق قاچاق کالا شده است زیرا از واحدهای تولیدی خرید نمی شود.

وی تاکید کرد:هزینه اجرای آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده را نباید مردم بپردازند. 
آلبوم تصاویر شورای گفتگوی 21