تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
کد 12

در کمیته ارتقا فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان مطرح شد

همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی کارآفرینی و کارگروهی در مدارس

مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان گفت:اتاق اصفهان و آموزش و پرورش می توانند در فرهنگ سازی کارآفرینی و کارگروهی بین دانش آموزان نقش کلیدی ایفا کنند.

«علیرضا نادری»درنهمین  جلسه کمیته که با حضور مسوولین آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار  شد،گفت:این کمیته خواستار فرهنگ سازی کار،کارآفرینی و کارگروهی در جامعه است و در این راستا تلاش می کند با بخش های موثر در فرهنگ سازی این سه موضوع همکاری کند.

وی با اشاره به همکاری اتاق با دانشگاه اصفهان در موضوع پیشنهادات اجرایی جهت تقویت روحیه کار ،کارآفرینی و کارگروهی در  استان گفت:علاوه بر دانشگاهها ،آموزش و پرورش به عنوان مهمترین مکان تربیتی دانش آموزان می تواند این اهداف عالیه را در مدارس فرهنگ سازی کند.   

تقویت معلمان هنرستان ها و متوسط اول  در آموزش کارآفرینی و کارگروهی

«سیداکبر زهرایی»رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه ،نخستین اقدام برای توسعه کارآفرینی در جامعه را توانمندسازی مربیان و معلمان دانست و گفت: دو هزار مدرسه متوسط در کنار 400 هنرستان استان می تواند زمینه فرهنگ سازی کارآفرینی و کارگروهی فراهم سازد.  

وی از آموزش 260 رشته در هنرستان های کار و دانش استان خبر داد و گفت:تخصص گرایی و آموزش مهارت های فنی از جمله برنامه های آموزش و پرورش برای تقویت دانش آموزان در مدارس است.

وی خواستار تهیه بانک اطلاعات مشاغل و نیازهای شغلی جامعه شد و گفت: نیازهای جامعه به مشاغل مختلف باید بررسی شود تا بر اساس آن آموزش و پرورش به آموزش مهارتهای مرتبط با آن رشته ها بپردازد.  

وی به نقش کلیدی معلمان در آموزش کارآفرینی وفرهنگ سازی کار گروهی تاکید کرد و گفت:معلمان می توانند با ارایه آموزش های موثر و به روز دانش آموزان را نسبت به موضوع کارآفرینی و کارگروهی ترغیب سازند.

زهرایی به کمبود بودجه آموزش و پرورش برای تقویت معلمان دروس کارآفرینی اشاره کرد و گفت:اتاق بازرگانی با همکاری آموزش و پرورش می تواند دوره های آموزشی برای  معلمان کارآفرینی هنرستان و متوسطه اول   با هدف توانمندشدن آنان برگزار کند.

نامگذاری روز کار ،تهیه مجموعه مشاغل برای دانش آموزان و بازدید از واحدهای صنعتی

« وحید قاسمی»عضو هیات علمی  دانشگاه اصفهان در این جلسه پیشنهاد نامگذاری روز فرهنگ کار  با هدف ترویج کار در جامعه را ارایه کرد و گفت:نامگذاری نمادین این روز می تواند به فرهنگ سازی کار در جامعه کمک کند.

وی همچنین خواستار تهیه مجموعه مشاغل با زبان تصویر برای دانش آموزان شد و گفت:دانش آموزان با مطالعه این کتاب می توانند با مشاغل موجود آشنا شوند و در مسیر شغل دلخواه  خود قدم بردارند.

قاسمی به نقش مهم اتاق بازرگانی در معرفی کارآفرینی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت:اتاق اصفهان با کمک آموزش و پرورش  می تواند بازدیدهایی از واحدهای صنعتی برای دانش آموزان ترتیب دهد تا آنان از نزدیک با مشاغل آشنا شوند.


آلبوم تصاویر کمیته آموزش