تاریخ : يکشنبه 12 دي 1395
کد 1194

در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز : اعطای نشان شهروند افتخاری تبريز به رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران

بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور حضور تجار، بازرگانان و صنعت گران سراسر کشور با محوریت تولید اقتصادی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد
بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور حضور تجار، بازرگانان و صنعت گران سراسر کشور با محوریت تولید اقتصادی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد
استاندار اذربایجان شرقی،مهندس رحمانی قائم مقام  وزیر صنعت،معدن و تجارت ،رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران و رییس اتاق بازرگانی ایران  میهمانان ویژه این همایش بودند.
رییس اتاق تبریز: افتخار می کنیم که آقای سهل آبادی به عنوان شهروند افتخاری تبریز  انتخاب شدند
صمد حسن زاده رییس اتاق تبریز در این مراسم گفت: ما افتخار می کنیم که امروز اقای سهل آبادی به عنوان شهروند افتخاری شهرمان توسط شهردار محترم تبریز معرفی خواهند شد، در عین حالیکه جامعه بزرگ تولید کشور همواره به شخصیت ایشان افتخار می کند.
یونس ژائله،مدیر عامل شیرین عسل و مشاور وزیر صمت در این جلسه گفت: رهایی از تحریم های ظالمانه بزرگترین کمک به مقوله صادرات کشور بود.
وی افزود:دو تا مشکل داریم، درون بنگاهی و برون بنگاهی است.بیشتر مشکلات درون بنگاهی رو فعالان اقتصادی خودشان می توانند  حل کنند، اما برای مشکلات برون بنگاهی؛اختصاص منابع مالی و حمایت مالی از صادر کننده از محل صندوق توسعه ملی یک اصل است. موضوع دوم ماشین آلات روز دنیاست که نیاز به حمایت دارد زیرا لازم است ماشین الات با ارز حمایتی وارد شود تا منجر به توسعه شود.
ایران در بین 136 کشور رتبه 132 را در شرایط تجارت فرامرزی دارد
 سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران در این مراسم گفت: استان اذربایجان شرقی در کمک به واحدهای تولیدی سرعت بیشتری دارد و این مساله جای تبریک دارد .وی افزود:ایران در بین 136 کشور رتبه 132 را در شرایط تجارت فرامرزی دارد به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، چرا؟اگر در مقوله بهره های بانکی کمکی به تولید نشود رتبه ما در تجارت تغییری نخواهد کرد.
وی افزود: من به شهر تبریز علاقه خاصی دارم و به رشادتها و تلاش های جامعه تولید تبریز افتخار می کنم.
وی خاطر نشان کرد:از فساد اداری نباید غافل شد بلکه باید همت کرد.
سهل آبادی اضافه کرد:با این ناوگان حمل و نقل نمی شود در بهبود شرایط صادرات تغییر خاصی شاهد بود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: تولید کننده باید محصول خود را چندین ماهه بفروشد و ارزش افزوده را راس سه ماه پرداخت کند.
شافعی:صادرات نیاز به پشتوانه دارد
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در طول دهه گذشته تولید ما از تولید جهانی پیروی نکرده اما مصرف ما از مصرف جهانی پیروی کرده است اگر این مساله التیام پیدا نکند دچار مشکل خواهیم شد.
غلامحسین شافعی افزود: در توسعه صنعتی کشور آیا اولویت بندی را چقدر مد نظر قرار دادیم؟
وی افزود:مقرر شده است در اتاق ایران،ستاد بازسازی سوریه تشکیل گردد.پیشنهاد می کنیم ستاد های استانی تشکیل شود تا این فرصت طلایی از دست نرود.
شهردار تبریز: آقای سهل آبادی تعلق خاطر خاصی به اذربایجان دارند و باعث افتخار عرصه تولید است
صادق نجفی شهردار تبریز گفت:استاندار به بنده فرمودند از یک شخصیت فرهیخته و اثر گذار تولید کشور به شایستگی تجلیل کنیم و نشان افتخاری شهر تبریز را به ایشان اهدا کنیم.
شخصیتی اصفهانی که تعلق خاطر خاصی به آذربایجان دارندو باعث افتخار عرصه تولید است .
 
دولت آقای روحانی دولتی نیست که خود را بدون اشتباه بداند
رحمانی قایم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در این همایش گفت: من به عنوان نماینده دولت اعلام می کنم در دولت تدبیر و امید گوش شنوا برای انتقادات سازنده هست و از پیشنهادات آقای سهل آبادی و سهل آبادی ها استقبال می کنیم.
 وی افزود: به تولید کنندگان عزیز توصیه می کنم   IT , ICT و در کار ها مد نظر قرار دهید
وی تاکید کرد: کارخانه تولیدی که واحد تحقیق و توسعه نداشته باشد نمی توانند د ر صادرات موفق باشند.
رحمانی  خاطر نشان کرد:ما در دولت آمادگی کامل داریم تا از صادر کنندگان عزیز حمایت کنیم و مسائلشان را پیگیری کنیم.
وی یادآور شد:در همین رابطه استانداری تبریز از آقای حسن زاده به عنوان اولین کسی که چراغ صادرات را در شهر باکوی آدربایجان با ایجاد نمایشگاه دایمی محصولات کاشی تبریز روشن کرده است ،تقدیر میکند
رحمانی  اضافه کرد:دولت مصمم است از طریق ایجاد مراکز نمایندگی در بازار های هدف ، و نمایشگاه های دایمی از صادرات حمایت کند.
در ادامه لوح تقدیری از طرف استانداری به اقای حسن زاده به خاطر ایجاد نمایندگی کاشی تبریز در کشور آذربایجان اهدا شد.
آقای رحمانی، قائم مقام وزیر صمت در این همایش گفت: 19450واحد تولیدی توانسته اند از تسهیلات ستاد تسهیل استفاده کنند.
وی افزود:این طرح در سال 96 با اولویت نوسازی صنایع ادامه خواهد داشت و سرمایه در گردش و نو سازی صنوف تولیدی را مورد توجه قرار خواهد داد.در مجموع بیش از 120 هزار واحد تولیدی،صنعتی،صنفی ،کشاورزی و... از این طرح در سال 96 بهره مند خواهند شد.
رحمانی افزود:  ما امسال تا این لحظه 9 درصد افزایش صادرات داریم و 17 در صد کاهش واردات داشتی و این مسئله که حاصل تلاش شماست جای تبریک دارد.
 وی خاطر نشان کرد::حد اقل نیمی از تعرفه ها اصلاح شده استاین ظرفیت ایجاد شده منتهی باید وارد شد و بهره برداری کرد،ما هر سه ماه بازنگری می کنیم.
 
آیت الله مجتهد شبستری،امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در این همایش گفت:چند سال است مقام معظم رهبری روی مسایل اقتصادی توجه ویژه ای دارند نشانگر این است که ایشان هم مثل شما اهتمام ویژه  روی این مسئله دارند .
وی اضافه کرد: در قرآن آمده است  دنبال مسائل فرهنگی برو ولی از اقتصاد و معیشت مردم غافل نشو،لذا در کشور ما هر چقدر در این زمینه تلاش شود بجاست.اقدامات خوبی هم انجام گرفته و انشا الله مشکلات در شرف حل شدن است.
وی اضافه کرد:  اصل 44 ان طوری که باید اجرا نشده، انتظار می رفت واگذاری ها به اهل کار سپرده شود و این مانعی برای رونق صادرات است .دوم اعطای مشوق های صادرات است،معافیت های صادراتی،مهافیت های مالیاتی برای صادرات
 
بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی کشور در تبریز برگزار شد
 
آلبوم تصاویر 2071-10-95