تاریخ : سه شنبه 30 آذر 1395
کد 1173

درسومين جلسه كميسيون حمايت از سرمايه گذاری، تامين مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و كشاورزی اصفهان مطرح شد؛ شركت سرمايه‌گذاری رشد وتوسعه استان ایجاد می‌شود

سومین جلسه كمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
سومین جلسه كمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. در این جلسه در قالب پاورپوینت مروری بر اقدامات و برنامه های انجام شده در كمیسیون سرمایه گذاری اتاق اصفهان طی ماه های گذشته صورت گرفت و پس از آن مسوولان شركت كننده به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. براساس اظهار نظرات كارشناسان و مدیران حاضر در این جلسه، قرار است تا پایان سال جاری شركتی برای تامین مالی پروژه های اجرایی در استان راه اندازی شود كه درحال حاضر این شركت در مرحله تامین سرمایه است و علاوه بر آن افتتاح فاز نخست شهرک سلامت در اسفندماه  از دیگر اقداماتی است كه توسط شهرداری اصفهان  تا پایان سال جاری انجام خواهدشد.
مذاكره با خارجی ها برای توسعه خطوط هوایی
در ابتدای این جلسه رییس كمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان اظهار كرد: به دلیل وجود مزیت های فراوان در اصفهان توانستیم شركت های خارجی رابه منظور فعالیت در استان جذب كنیم و برخی از شركت ها فعالیت خود را آغاز كرده اند، حال از آنجایی كه حدود 93 درصد مواد غذایی ما وارداتی است و تنها 7 درصد در داخل تامین می شود برای هر شركت خارجی این انگیزه وجود دارد كه در این استان سرمایه گذاری كند.
قاسم علی جباری تصریح كرد: البته در مسیر جذب شركت های خارجی با موانع بسیاری مواجه شدیم و در مواقعی به جای اینكه برخوردها در جهت جذب سرمایه گذاران باشد، در این زمینه مخالفت هایی نیز صورت می گرفت و حدود چهار ماه به طول انجامید تا تا توانستیم برای ثبت شركت شناسه داشته باشیم و پنج ماه نیز طول كشید تا ثبت كامل این شركت ها انجام شود.
وی بیان كرد: پس از برجام بسیاری از شركت های اروپایی اصفهان به منظور سرمایه گذاری اصفهان را مورد ارزیابی قرار داده اند، اما تاكنون آنطور كه باید و شاید نتیجه چندانی از این بررسی های میدانی شركت های اروپایی به منظور سرمایه گذاری در استان به دست نیامده است.جباری ادامه داد: ایجاد خطوط ارتباطی هوایی وگسترش ترمینال در استان باید انجام شود، اما زیرساخت های اولیه آن هنوز آماده نیست و هنوز مسوولان استان موفق نشده اند، مالكیت زمین را برای توسعه فرودگاه داشته باشند.
رییس كمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان افزود: از شركت های خارجی كه تمایل به سرمایه گذاری در اصفهان دارند، درخواست شده تا خطوط هوایی مستقیم بین اصفهان و کشورهای خارجی  داشته باشیم و پیشنهاداتی از سوی كمیسیون سرمایه گذاری اتاق در این زمینه ارائه شده است.
وی عنوان كرد: به دنبال این هستیم تا یک شركت مادر هلدینگ برای تامین مالی پروژه ها در استان به وجود آید و علاوه بر ان مجتمعی ایجاد شود تا در راستای اجرای پروژه ها یا ارائه كالاها خدمات فنی و مهندسی ارائه دهد تاز مانی كه افرادی از اصفهان به كشورهای دیگر می روند، سرگردان نباشند، به عنوان مثال در شمال شرقی آفریقا و در آسیای مركزی می توانیم این اقدام را عملی كنیم.
تاسیس شركتی برای تامین مالی پروژه ها
در ادامه مسوول كمیته بورس، بانک، بیمه كمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اصفهان اظهار كرد: سال هاست كه به دنبال موضوع تاسیس بانكی در استان اصفهان هستیم تا بحث تامین مالی و سرمایه را  در پروژه های بزرگ استان داشته باشیم، اما در شرایطی قرار گرفتیم كه  همواره بانک مركزی در این زمینه مخالفت جدی می كرده است.مصطفی متینی راد تصریح كرد:  برای پروژه هایی كه  نیازمند تامین مالی بسیار و یا سرمایه گذاری خارجی هستند، به دنبال این هستیم تا شركت سرمایه گذاری رشد و توسعه استان را تاسیس كنیم كه با این اقدام موافقت شده و پایه و اساس این شركت شكل گرفته است.متینی راد خاطرنشان كرد: این شركت در ابتدا با سرمایه هزار میلیاد تومان فعالیت خود را آغاز می كند و تعدادی نیز  داوطلب شدند تا سرمایه اولیه لازم برای این شركت را تامین كنند، زیرا انجام پروژه هایی مانند بحث توسعه فرودگاه ،حمل و نقل ،گردشگری و آی تی نیازمند تامین سرمایه فراوان هستند.وی گفت: اقدامات اولیه در راستای ایجاد این شركت انجام شده، ثبت آن قطــعی شده است  و در حال حاضر در مرحله تامین سرمایه است  تا در پایان سال راه اندازی شود.
115 میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک خارجی توسط شهرداری
 همچنین معاون سرمایه گذاری و مشاركت شهرداری اصفهان نیز اظهار كرد: برای اینكه به مقصد برسیم و باید تمامی ایده ها اجرایی شود و این نكته را مدنظر قرار دهیم كه تا چه حد توانستیم در زمینه اجرایی شدن ایده هایمان گام بردایم.
سید مرتضی حسام نژاد تصریح كرد: شهرداری اصفهان در حوزه سرمایه گذاری فعال است و طی سالیان گذشته توانستیم حدود 115 میلیارد تومان میانگین سالیانه قراردادهای سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم. حسام نژاد گفت: در سال جاری نیز طی شش ماهه نخست سال حدود 520 میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک داشتیم، همچنین راه اندازی آكواریوم و شهر رویاها از جمله پروژه هایی بود كه درقالب سرمایه گذاری مشترک خارجی انجام شده است.وی خاطرنشان كرد: درحال حاضر نیز در حال انعقاد یک قرارداد سرمایه گذاری خارجی سه هزار میلیارد تومانی هستیم و افتتاح فاز نخست شهرک سلامت نیز در تاریخ 26 اسفند 95 از جمله اقداماتی است كه منجر به ارتقا و رشد شهر می شود.
ایجاد بستر امن برای سرمایه گذاران خارجی
در ادامه  معاون بازرگانی اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان  اصفهان نیز بیان كرد: در كمیسیون حمایت از سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی اصفهان به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی تاكنون تلاش های زیادی انجام شده و اقدامات فراوانی صـــورت گرفته است.
محمد مجیری تصریح كرد: بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در كشوررهراس دارند، زیرا در این فكر هستند كه در بحت مالیات و بیمه  با مشكل مواجه می شوند واین در حالی است كه اگر سرمایه گذاران خارجی اطمینان كسب كنند كه  در كشور حوزه امنی برای سرمایه گذاری دارند در این زمینه فعالیت خواهند كرد. مجیری ادامه داد: باید زمینه ورود سرمایه گذاران به كشور فراهم شود و جزئی نگری بین دستگاه های مختلف برداشته شود تا سرمایه گذاران به راحتی بتوانند در كشور اقدام به سرمایه گذاری كنند و استان اصفهان نیز می تواند در این زمینه پیشرو باشد.
وی گفت: باید یک بانک اطلاعاتی از  سرمایه گذاران اصفهانی در خارج از كشور داشته باشیم  و با فراخوانی از آنها دعوت كنیم تا در اصفهان حضور داشته باشند، زیرا این افراد از ایده های مناسبی برخودار هستند و نظرات آنها در حوزه سرمایه گذاری در استان حائز اهمیت است
 
آلبوم تصاویر 2052-10-95