تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1395
کد 1167

سهل آبادی در دیدار با مدیر هولدینگ دوغان ترکیه : ساخت مجموعه های تفریحی و پزشکی در اصفهان با همکاری شرکت دوغان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار انتقال تجربه ساخت مجموعه های تفریحی و پزشکی از سوی هولدینگ ترکیه ایی دوغان شد و گفت: شرکت های ترکیه ایی و اصفهانی می توانند در ابعاد مختلف سرمایه گذاری و تجاری همکاری نزدیکی داشته باشند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان  خواستار  انتقال تجربه  ساخت مجموعه های تفریحی و پزشکی  از سوی  هولدینگ  ترکیه ایی دوغان  شد و گفت: شرکت های ترکیه ایی و اصفهانی می توانند در ابعاد مختلف سرمایه گذاری و تجاری همکاری نزدیکی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با مدیرعامل و معاونین هولدینگ دوغان ترکیه گفت: استان اصفهان دارای چشمه های آب گرم برای ساخت مراکز توریستی و پزشکی است که می تواند مانند ترکیه مرد استفاده  شهروندان و گردشگران قرار گیرد.  
سهل آبادی با اشاره به ایجاد مراکز تفریحی و درمانی هولدینگ دوغان در ازمیر ترکیه،گفت:این مجموعه با همکاری تامین اجتماعی ترکیه  در حال ارایه خدمات  به مردم ترکیه با هدف پیشگیری از بیماری است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با 8 هزار واحد صنعتی و 30 هزار واحد صنعتی صنفی به عنوان  قطب صنعتی ایران شناخته می شود ،افزود: نساجی،فولادی و فرآوری سنگ از جمله مهمترین صنایع مستقر در این استان است.
وی خواستار انتقال تجربه ساخت این قبیل مجموعi های تفریحی ، پزشکی و گردشگری  به استان اصفهان شد و گفت:اصفهان با داشتن آثار تاریخی  و جاذبه های  گردشگری می  تواند زمینه جذب گردشگران پزشکی را نیز فراهم کند.
سهل آبادی با اشاره به اینکه سالانه چندین هزار میلیارد تومان صرف درمان بیماری در کشور هزینه می شود،افزود:رویکرد پیشگیری از درمان می تواند سالانه علاوه بر صرفه جویی در منابع کشور،  عامل جذب گردشگران خارجی به خصوصی گردشگران سلامت قرار گیرد.
 محمد علی دوغان  مدیر شرکت دوغان در این دیدار  مشترکات فرهنگی دینی  و  اجتماعی  ترکیه و ایران را عامل موثر در تقویت روابط اقتصادی دو کشور برشمرد  و گفت:ترکیه و ایران می توانند دو کشور توسعه یافته منطقه در ابعاد مختلف اقتصادی  باشند.
وی با انتقاد از کاهش حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 گفت:فعالان اقتصادی دو کشور باید بیش از گذشته روابط تنگاتنگ تجاری ایجاد کنند.
 دوغان با اشاره به وجود 480 چشمه آب گرم در ترکیه گفت:چندین مرکز درمانی و گردشگری در کنار این چشمه در ترکیه راه اندازی شده است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.
وی اضافه کرد:در ایران بیش از یک هزار چشمه آب گرم وجود دارد که می تواند منبع مهمی برای ساخت مجموعه های پزشکی و گردشگری باشد.
وی استفاده آب گرم  در گرمایش خانه ،گلخانه ها و حوضچه های آب درمانی   کاربردی دانست و گفت:استفاده از این آب گرم  باعث کاهش مصرف  انرژی برای گرم ساختن آب در منازل و گلخانه ها را دارد  و آلودگی محیط زیست را نیز کاهش می دهد.


 
آلبوم تصاویر 2047-9-95