تاریخ : چهارشنبه 24 آذر 1395
کد 1158

درنشست تخصصی نقش زنان در پایدار سازی توسعه و مقاوم سازی اقتصادی، عنوان شد معیار توانمندی یک کشور، خانه توانمند است/ برای توسعه آینده ایران باید از توسعه زنان آغاز کرد

نشست تخصصی نقش زنان در پایدار سازی توسعه و مقاوم سازی اقتصادی با حضور محسن رنانی استاد اقتصاد دانشگاه و جمعی از بانوان فعال اقتصادی و اجتماعی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست تخصصی نقش زنان در پایدار سازی توسعه و مقاوم سازی اقتصادی با حضور محسن رنانی  استاد اقتصاد دانشگاه و جمعی از بانوان فعال اقتصادی و اجتماعی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه  اتاق های بازرگانی بزرگ دنیا به بحث توانمند سازی بانوان بسیار اهمیت می دهند و در این زمینه فعالیت های مهمی صورت می گیرد، گفت: در اتاق بازرگانی اصفهان نیز در زمینه توانمندسازی زنان اقدامات زیادی صورت گرفته و با بهره گیری از اساتید بنام می توان به توسعه شهر و کشور کمک نمود
زهرا اخوان نسب  معاون  بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تشریح فعالیت های این معاونت در حوزه زنان، گفت: با تحقیقات صورت گرفته و بهره گیری از اساتید مطرح شهر مشخص شده که مشکل عمده زنان ما در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی افزود: زیر بنای اقدامات صورت گرفته معاونت بانوان ارایه خدمات مشاوره و آموزش مهارت های اصلی به بانوان است.
 وی تصریح کرد: زنان نوک پیکان اقتصاد دانش بنیان و و اقتصاد مقاومتی هستند و از دولت انتظار می رود که به منظور آماده سازی زنان برای لایه های مدیریتی، فضا و زیر ساخت های لازم را مهیا کنند.
معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اقدام به برگزاری نشست تخصصی نقش زنان در پایدار سازی توسعه و مقاوم سازی اقتصادی با حضور محسن رنانی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان نمود
سهیلا اثنی عشران  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در این نشست  گفت: کار در حوزه زنان به دلیل اینکه از عدالت اجتماعی تنها صحبت شده ولی در عمل اینگونه نیست، بسیار مشکل است.
وی افزود: زیر بنای توسعه پایدار عدالت است وتحقق این امر مستلزم تغییر باورهاست.
در ادامه محسن رنانی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه معیار توانمندی یک کشور خانه توانمند است، افزود: بذر توسعه در خانه سبز شده و مادران سرمایه گذاران توسعه  اند .
رنانی گفت: در وهله اول آموزش برقراری  ارتباط با محیط  کودکان بسیار ضروری است  و برای تربیت کودک توانمند باید آنها را پرتحرک، پرسشگر، دارای توانایی نقد و توانایی گفتگو، ریسک پذیر، صبور و روادار تربیت کرد.
 وی تاکید کرد: برای توسعه کشور باید از توسعه زنان آغاز کرد، گفتگو بین یکئدیگر و همچنین تشکیل نهادهای مدنی گروهی در بخش های مختلف از جمله ان است .
وی افزود:مهمترین کلاس های  آموزشی در نظام های توسعه یافته  نقاشی ،کاردستی و ورزش است.
نشست تخصصی نقش زنان در پایدار سازی توسعه و مقاوم سازی اقتصادی به همت معاونت  بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .
 
آلبوم تصاویر 2040-9-95