تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393
کد 115

نباید استخدام دولتی هدف بانوان باشد و کارآفرینی و خوداشتغالی باید مورد توجه بانوان قرار گیرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان: نباید استخدام در سازمان های دولتی هدف بانوان باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت:نباید استخدام دولتی هدف بانوان باشد و کارآفرینی و خوداشتغالی باید مورد توجه بانوان  قرار گیرد.   

«مریم اثنی عشران»در سیزدهمین جلسه کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان تصریح کرد:استخدام در دولت مهمترین هدف و کعبه آمال یک زن نباید باشد بلکه با آموزش مهارت می تواند در عرصه فعالیت های اقتصادی  خوش بدرخشد.  

وی پایین بودن اعتماد به نفس را یکی از مهمترین چالش های بانوان در عرصه فعالیت اقتصادی برشمرد و گفت: تشکلها و دانشگاهها در گام نخست باید روحیه اعتماد به نفس بانوان را تقویت کنند.

وی تربیت نسل ها را وظیفه اصلی بانوان دانست و گفت:زنان توانمند می توانند نسل توانمند را تربیت کنند و باید شرایطی ایجاد شود که زنان بتوانند پتانسیل های خود را نمایش دهند.

وی با اشاره به درخواست سازمان ملل متحد مبنی بر تصدی 30 درصد پست های مدیریت به زنان گفت:هنوز در خود این سازمان پست های مدیریت زنان به 30 درصد هم نرسیده است.

اثنی عشران خاطر نشان کرد:تصویر زنان امروز ایرانی یک فرد در پستوی خانه نیست بلکه نشان از توانمندی بخشی از جامعه است که علاوه بر مسوولیت خانواده در اجتماع نیز  نقش  دارد.

اثنی عشران تصریح کرد:در شرایط کنونی زنان دو برابر مردان درگیر فکری جهت فعالیت اقتصاد دارند.یک بخش دغدغه آنان مربوط به وظیفه  مدیریت خانواده است و بخشی دیگر اشتغال در یک رشته اقتصادی است.

 وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان در سیتی سنتر اصفهان خبر داد و گفت:برگزاری این نمایشگاه می تواند دستاورد بانوان را در بخش های اقتصادی به مخاطبین معرفی کند.

«زهرا  اخوان نسب»رییس کمیسیون توسعه اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:همکاری بین بخش های دولتی و خصوصی در موضوع زنان می تواند مسایل و مشکلات آنان را برطرف سازد.

وی افزود:استانداری اصفهان از جایگاه نظارتی و حاکمیتی می تواند از حقوق بانوان فعال اقتصادی حمایت و آنان را تشویق به فعالیت گسترده در عرصه اقتصادی استان کند.  
آلبوم تصاویر کمسیون بانوان