تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393
کد 114

بدنه دولت نیازمند تحول جهت توسعه کارافرینی و تولید در جامعه است

رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان گفت:بدنه دولت نیازمند تحول جهت توسعه کارآفرینی و تولید در جامعه است.

رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان گفت:بدنه دولت نیازمند تحول جهت توسعه کارآفرینی و تولید در جامعه است.

«مرتضی بیشه»در دهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق اصفهان تصریح کرد:مسوولین دولت با اینکه اذعان به توسعه کارآفرینی و تولید در جامعه دارند ولی بدنه دولت کاملا با اهداف دولت  در این مسیر همراه نیست.

نرخ سود بانکی ارزش کار در جامعه را از بین برده است

«علیرضا نادری»مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان در این جلسه  گفت: نرخ سود بانکی ارزش کار در جامعه را از بین برده است.

وی افزود:بانک ها با ارایه سود سپرده 25 درصد به سپرده گذاران ناخواسته زمینه کار و تولید در جامعه را از بین برده اند .

وی اضافه کرد:اغلب افراد و حتی تولید کنندگان به دنبال  فروش اموال و تجهیزات می باشند تا با سپرده گذاری در بانک سود ماهیانه دریافت کنند.

نادری بیان داشت:جامعه ای زنده و پویاست که کار و تلاش در آن ارزشمند باشد و متاسفانه در دو دهه اخیر  فرهنگ  غالب جامعه تغییر کرده است .

وی از برگزاری همایش سلام بر کار با همکاری  سازمان های دولتی استان در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: برگزاری دوره آموزشی کارگروهی برای معلمان و مدیران دو ناحیه آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه های این کمیته است.

نقش آموزش در فرهنگ سازی بسیار با اهمیت است

«پژمان اسماعیلی»مدیر آموزش و  پژوهش استانداری اصفهان در این جلسه گفت:متاسفانه جامعه دچار تخلیه فرهنگی شده و باید فرهنگ کار و کوشش در جامعه باز تعریف شود.

وی نقش آموزش در فرهنگ سازی را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت:آموزش و پرورش ،استانداری و سایر بخش های مسوول باید در این زمینه فعالیت مستمر و اثرگذار انجام دهند.

وی از گشایش دفتر منطقه ای یونسکو در استان اصفهان خبر داد و گفت:این دفتر به همت استانداری اصفهان با هدف تقویت برنامه ریزی کلان علمی در استان راه اندازی می شود.

هیچ سازمان مسوولیت آسیب های فرهنگی را نمی پذیرد

«علی عطافر»عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت:28 سازمان دولتی و  عمومی دارای بودجه فرهنگی می باشند و 17 پست فرهنگی و اجتماعی در هر سازمان ایجاد شده است ولی هیچ سازمانی مسوولیت آسیب های فرهنگی موجود در جامعه را نمی پذیرند.

وی خواستار مشخص شدن سهم سازمان های  دولتی در فرهنگ سازی جامعه شد و گفت:بر اساس این تاثیرگذاری  باید فرهنگ سازی  کار و کارگروهی  از طریق آنان انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد:میلیارد های تومان سرمایه جامعه در بخش فرهنگ هزینه شده است ولی آسیب شناسی جدی در این زمینه صورت نگرفته است .    

بیش از 58 درصد واحدهای صنعتی استان اصفهان زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند

 «حمید اسماعیلی»کارشناس ارشد مرکز آموزش و تحقیقات مدیریت صنعتی با تشریح گزارش عارضه یابی واحدهای صنعتی استان اصفهان گفت:بیش از 58 درصد واحدهای صنعتی جامعه آماری این پروژه زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند .13 درصد واحدها با 25 درصد ظرفیت و 2/45 درصد واحدها  بین 20 تا 50 درصد فعالیت می کنند.

وی افزود:70 درصد واحدهای صنعتی یک الی دو شیفت فعالیت می کردند و واحدی به طور سه شیفت فعالیت نمی کند.

وی یادآور شد:بالای 80 درصد مدیران عالی رتبه واحدها مدرک حداقل لیسانس  دارند و تنها یک درصد زیر دیپلم بودند.

وی نوسانات نرخ ارز،نبود مواد اولیه،ثبات پایین قوانین و تحریم های اقتصادی را از جمله مشکلات واحدهای صنعتی برشمرد و گفت:بیش از 2/92 درصد واحدها مشکل نقدینگی دارند و تامین مالی جزو مهمترین مساله واحدهای صنعتی است.

وی عدم مشکارت بانکها ،قوانین دولتی ،سیستم اداری ،منابع انسانی ،تحریم ها و نوسانات نرخ را چالش های جدی واحدهای صنعتی بر اساس این عارضه یابی اعلام کرد.   

«کوروش خسروی»عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به پروژه تولید محتوا برای بنگاههای اقتصادی گفت:پیگیری انجام این پروژه نیازمند تشکیل یک شرکت یا موسسه خصوصی است که با همکاری تشکل های اقتصادی بتواند به تولید محتوا و نیازسنجی اموزشی برای بنگاههای اقتصادی بپردازد.

«جمشید تقسیمی»مدیر آموزش و پژوهش اتاق اصفهان  در این جلسه با اشاره به تحقیق انجام گرفته در موضوع مشاغل کودکان در کشورهای مختلف گفت:فضای باز اقتصادی و سودآور بودن تولید باعث ترقیب کودکان به انتخاب شغل تولیدی در آینده می کند.

«سید اکبر زهرایی» رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه گفت:استان اصفهان دارای 400 هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش است که زمینه مناسب برای آموزش فرهنگ کار و کارگروهی فراهم می کند .

وی خواستار برنامه ریزی جامع برای تقویت فرهنگ کار،کارافرینی و کارگروهی در آموزش و پرورش شد.

«محمود اقارب پرست»دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه با اشاره به تحقیق صورت گرفته توسط این تشکل در موضوع وضعیت واحدهای صنعتی استان گفت:25 درصد واحدها تعطیل کاملند و تنها 17 درصد بالای 75 درصد ظرفیت فعالیت می کنند. 

آلبوم تصاویر کمیسیون آموزش