تاریخ : پنجشنبه 18 آذر 1395
کد 1136

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی پاريس با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان پيشنهاد شد

رئيس اتاق بازرگانی پاريس با رئیس اتاق بازرگاني اصفهان و هيات ايراني حاضر در نمايشگاه ميدست فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

سهل‌آبادي: ١٦٠ طرح در استان اصفهان براي سرمايه‌گذاري خارجي آماده شده است
رئيس اتاق بازرگانی پاريس با رئیس اتاق بازرگاني اصفهان و هيات ايراني حاضر در نمايشگاه ميدست فرانسه دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش بازنيوز، در حاشيه نمايشگاه Midest فرانسه؛ هيات SPX  اتاق بازرگاني، صنايع، معادن، كشاورزي اصفهان با رئييس و نائب رئييس اتاق بازرگاني پاريس ديدار كردند.
در اين ديدار دو طرف در مورد زمينه‌سازي براي تعاملات دو جانبه اتاق‌هاي بازرگاني و همچنين همكاري واحدهاي توليدي دو شهر اصفهان و پاريس به گفتگو پرداختند.
در ابتدای این دیدار سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي ضمن ابراز خرسندي از فرصت ایجاد شده در اين نمايشگاه، به تشريح ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي اقتصادي و تجاري اصفهان پرداخت و هدف سفر هيات ايراني به فرانسه را آماده نمودن زیرساخت‌های لازم برای سفر هیات های تولیدکنندگان و تجار طرفين در ماه‌های آتی بيان نمود.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: در این سفر ، ضمن ملاقات با فعالان اقتصادی و صنعتی؛ اميدواريم درباره توانمندی‌ها و نیازهای متقابل دو کشور مذاكرات مطلوبي داشته باشيم و با هیات‌هاي فرانسوی، تفاهم‌نامه‌های مناسبی مبادله كنيم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: توانايي‌هاي اصفهان در فولاد، سنگ‌هاي تزييني، نساجي، گردشگري و كشاورزي در سطح مناسبي است و اصفهان مي‌تواند محل مناسبي براي جذب سرمايه‌گذاران فرانسوي باشد.
وی اصفهان را كريدور فناوري و دانش‌ كشور معرفي كرد و خوستارهمكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان دو كشور شد.
سهل‌آبادي گزارشي از فعاليت‌هاي اتاق اصفهان نيز ارايه داد و گفت: خانم‌ها نقش موثري در اقتصاد ايران و اصفهان دارند و  به دليل اهميت حضور زنان در عرصه‌هاي توليد و تجارت، معاونت بانوان در اتاق اصفهان تشكيل شده است.
وي از حدود ١٦٠ طرح آماده سرمايه‌گذاري در استان اصفهان نيز ياد كرد و برقراري پرواز مستقيم بين اصفهان و پاريس را خواستار شد.
در ادامه اين نشست، رئيس اتاق بازرگاني پاريس گفت: نام اصفهان براي ما يك نام رويايي است و هرگاه نام اين استان مي‌آيد ياد گل رز قرمز مي‌افتيم.
وي افزود: اتاق هاي بازرگاني مي‌توانند فرشتگان صلح و دوستي كشورها باشند.
رئيس اتاق بازرگاني پاريس بيان داشت: اصفهان نقش موثري در حوزه صنعت و توليد در ايران دارد و اگر زيرساخت‌ها آماده شوند فعالان اقتصادي خودشان يكديگر را خواهند يافت.
رسول رنجبران از اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اصفهان نيز ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار گفت: باتوجه به لزوم افزايش فعاليت هاي عرصه خدمات، موقعيت هاي بسيارجذابي براي سرمايه گذاري در اصفهان وجود دارد
در پايان اين ديدار مقررشد زمينه انعقاد تفاهم نامه همكاري بين دو اتاق جهت همكاري بلند مدت فراهم گردد.